Wat een ontzettend mooie 1e overwinning van TLJ door de machtige sprint van Danny van Poppel.
Het was vandaag ontzettend goed teamwerk van TLJ en dat met het jongste WT team in deze Volta Valenciana met daarbij ook nog eens 3 jonge nieuwelingen.
Bouwman heeft beulswerk verricht door als knecht lang op de kop van het peloton te rijden om de vluchters terug te halen.
Daarna was het aan het lead out team van TLJ, met o.a. een erg sterke van Emden en Van Hoecke, om Danny van Poppel in stelling te brengen en die het vervolgens met een machtige mooie sprint afmaakte.
Chapeau !
Ben al benieuwd wat Primoz Roglic morgen gaat doen in een lastige bergachtige etappe alvorens vrijdag de TTT wordt verreden.
Zal lastig zijn voor TLJ en van Poppel om de gele trui morgen ook nog in bezit te hebben.
'@rahimns
Je kunt zeker niet alles willen. Op zich vind ik 't een goede zaak, dat 't jonge team de kans krijgt in "kleinere" rondjes zoals Settimana, Tour of the Albs, Tour de Slovenie, Tour de Utah en Colorado Classic. Ik begrijp ook @vlek zienswijze in deze.
Maar volgens mij zet hijzelf een vraagteken {misschien} bij de Tour de Slovenie. Het zou mijns inzien een goede zaak zijn om Vermeulen toch nog een kans te geven. Want dan kunnen Roglic, Bennett en Kruijswijk ook een vast clubje van 2/3 renners krijgen voor de ondersteuning. Je ziet Danny van Poppel dat hij met Gijs Van Hoecke, Wagner een vast clubje heeft gekregen en dat schijnt goed te werken. In 't Ronde werk heeft hij ook Van Emden erbij gekregen.
'@Fanny
Koen Bouwman heeft zich goed van zijn taak gekweten. Met Kuss en Powless erbij moet 't toch voor Koen Bouwman mogelijk zijn om aanvallend te rijden. Het is opvallend, dat Grisha Niermann weer aan 't roer staat.
Daarom roeptoeter ik wel eens, dat Tjallingii of liever nog Bram Tankink een plek zou moeten krijgen als ploegleider.
Stef Clement stond nu gemeld als "ploegleider" voor Valencia.
'@vlek
Wat betreft de WT-rondjes rijdt Roglic dus geen Catalunya en maken ze de keuze om geen Californië/Dauphiné/Zwitserland te doen maar net als andere jaren met Kruijswijk een relatief kleine ronde te kiezen als laatste voorbereiding. Dan rijdt hij nog steeds 3 van de 5, wat ik best acceptabel vind.
Mooi begin van tlj en van Poppel in volta de Valencia.
Roglic gaat winst van vorig jaar in Algarve wrs dus niet verdedigen.
Geen abu dhabi (als volgende wt race) lijkt het dus voor roglic, Gesink ook niet en lijkt me ook geen kruijswijk (ruta del sol). Zou bennett er nog heen gaan? Of van Poppel voor de sprints en jonge mannen?
Team in 3en met Algarve, ruta del sol en abd dhabi vlak erna.
Niet lang ervoor Dubai, maar die blijven niet allemaal voor abu dhabi (groenewegen niet bijv, want dat combineert weer niet met Belgisch openingsweekend).
Kortom, aardig puzzeltje.
'@lb117: volgens Kelderfan is er niets mis met Nierman. Maar de argumentatie gaat als volgt:
Nierman is een oud renner en laat zijn teams aanvallend rijden en ze winnen ook nog regelmatig.
Ergo: oud renners zijn goede ploegleiders.
Feit: Tjallingi is een oud renner en Tankink bijna.
Ergo: Tjallingi en Tankink moeten ploegleider worden.
Kelderfan vergeet dan dat Nierman een aantal jaar ervaring had, dat ongeveer alle ploegleiders oud renners zij, ook diegene met het tactisch inzicht van een goudvis, dat Tjallingi iets doet met voeding (dacht ik) en dat Tankink na zn carrière 'een verschil' wil maken en bezig is met duurzame energie.
Maar als Kelderfan een plaatje opgezet heeft (vermeulen/tjallingi/tankink enz) blijft die nogal eens hangen.....
Met Niermann hebben ze een ploegleider die zich met name op de jonge en nieuwe renners richt. En dat doet hij blijkbaar goed. En het begeleiden van & teambuilden met jonge renners is iets specifieks. Volgens mij bestaan er geen Superploegleiders die overal goed in zijn. Juist prima dat iedereen eigen focus heeft.
'@gardeyn
Ik vergeet, dat Niermann een aantal jaren bij RDT heeft gewerkt, als ploegleider; jij bent echt slim en daar zet ik een plaatje voorop.;)
Jongens als Tjallingii en direct ook Tankink hebben een boel ervaring lijkt mij en zijn in mijn ogen van toegevoegde waarde voor TLJ.
Ik zeg niet allebei, maar 1 van de 2 is goede zet.
Niermann laat toch zien, dat hij die jongens kan motiveren en hij is niet bang om op z'n bek te gaan, want hij laat Bouwman en 't team voor Van Poppel werken en het betaalt zich uit. Het was ook in de ToC toch een genot om naar te kijken.
@tdola
Het wordt een puzzel omdat zij nu 26 renners hebben i.p.v. de gewenste 27. Maar 't kan als volgt worden opgelost.
Ruta + Clasica Almeria met Kruijswijk, Clement, Eenkhoorn, De Tier, Lindeman, Martens en Wynants
Algarve met Kuss, Powless, Boom, Groenewegen, Jansen, Leezer en Roosen;
Abu Dhabi met Bennett, Battaglin, Bouwman, Tolhoek, Martens, Van Poppel en Wagner.
Tankink als ploegleider kan ik nog wel wat in zien, tjallingii vind ik niks. Die houd zich onder andere bezig met neurolinguistisch programeren, een pseudowetenschap die niet past bij een professionele ploeg. Bovendien vond ik zijn analyses vrij simpel: ze moeten harder trappen en meer aanvallen.
'@kelderfan
Lindeman en Martens lijken Dubai te gaan rijden en dus niet Almería /ruta : staan nu Bouwman en battaglin
Hoop het zeker, maar kan boom al starten (had zelf gezegd pas in de omloop)?
Bouwman en battaglin ook in abu dhabi wordt dan weer kort dag. Lindeman wellicht weer wel mgl. En wellicht van hoecke/van Emden. Ligt eraan wie wel of niet Belgisch openingsweekend rijdt. Blijft een puzzel
'@tdola
Van Hoecke en Van Emden rijden 't openingsweekend.
Lars Boom staat al op de lijst voor dat openingsweekend en dan zal hij vooraf zich willen testen. Hij is zeker nog een vraagteken.
Ik denk, dat TLJ toch overstag gaat wat betreft 't inzetten van Tolhoek en Eenkhoorn.
Je ziet nu al dat Leezer wel Dubai moet gaan rijden met jet-lag. Of zij moeten toch nog een renner {ik durf z'n naam niet te noemen} terughalen.
En wat betreft de Algarve gaat natuurlijk ook Van Emden mee.
Dus het kan ook zo met ? Boom:
Almeria: Kruijswijk met Bouwman, Clement, De Tier, Eenkhoorn, Tolhoek en Van Hoecke;
Ruta: Kruijswijk met Battaglin, Bouwman, Clement, De Tier, Eenkhoorn en Wynants;
Algarve: Powless, Kuss, Groenewegen, Jansen, Roosen, Tolhoek en Van Emden;
Abu Dhabi: Bennett met De Tier, Lindeman, Martens, Van Poppel, Wagner en Tolhoek;
Omloop: Van Emden, Jansen, Leezer, Roosen, Tankink, Van Hoecke en Wynants;
KBK: Van Emden, Groenewegen, Jansen, Roosen, Tankink, Van Hoecke en Wynants.
'@kelderfan: praktisch alle ploegleiders zijn oud renner en hebben dus bakken ervaring. Dat zegt dus niets over de kwaliteiten van Tankink en Tjallingi.
Van Nierman was duidelijk dat hij goed op z'n plek was als ploegleider, maar van Tankink en Tjallingi heb ik daar geen nog bewijzen of indicaties van gezien.
Tjallingi presenteerde tijdens de analyse van de Giro bij de NOS vooral open deuren, terwijl de enige tactische analyse van Tankink die ik ooit gehoord heb was dat Kruijswijk de Giro al binnen had.....
Primoz Rogla is nu keurig 8e. in 't AK en neo Neilson Powless zat ook mooi in de 1e. chase group; ik zag Danny van Poppel in een van de achtervolgende groepen zitten; dus die verteert de heuvels toch redelijk goed. Maar wat is er met Koen Bouwman gebeurd, want die komt op grote achterstand binnen.
Bouwman was gisteren de eerste werker in een selectie met twee neo's, dus die zal momenteel niet in een geweldige vorm steken. Daarnaast heeft hij morgen weer een belangrijke dag, dus als dan het werk voor vandaag aan de voet van die klim is gedaan, moet hij vervolgens zo veel mogelijk sparen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.