Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 62 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg is gestart op normale racefietsen en dus niet op hun TT fietsen, dus daarmee alles op de veiligheid te gooien.

kelderfan

TLJ liet zich wel inpakken door AG2R La Mondiale; maar hopelijk kunnen zij er morgen wel voor gaan.

Sebas

'@ Vlek

Dus is Bouwman meer dan alleen een renner met de mogelijkheden van een uitstekende knecht en verwacht ik hem zeker in andere rollen. Of hij dat waar kan maken is weer een ander verhaal.

Wat een antiqlimax zeg, die TTT. Jammer maar begrijpelijk..

kelderfan

TLJ heeft zich keurig aan de afspraak gehouden om heelhuids binnen te komen. Dan mogen zij morgen aan de bak; krijgt Bouwman toch nog zijn kans om aanvallend te gaan rijden. Als Powless en/of Kuss de benen hebben mogen zij, wat mij betreft mee gaan.
Roglic moet aan Van Emden toch genoeg steun hebben om bij de laatste klim goed te worden afgezet.

S. Morgenstern

Ik denk dat de groepen waaruit Bouwman kansen maakt om zijn Dauphine overwinning te herhalen uit 'uitstekende knechten' zullen moeten bestaan. De aanwezigheid van echte rittenkapers zouden zijn kansen namelijk zo goed als minimaliseren.

kelderfan

Doet Gesink ook mee?;)
Wat ik mij afvraag. Heeft Koen Bouwman zich expres op afstand laten rijden om morgen de aanval te kunnen kiezen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Morgen gaat er niemand uit een kopgroepje winnen, zeker niet iemand die twee dagen op kop van het peloton heeft gereden en in een sterke groep niet de beste klimmer zal zijn. Waarom zou je zo'n renner morgen in de aanval sturen? Leuk voor zijn fans misschien, maar voor een ploeg met Roglic nooit de beste tactiek.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Movistar, haar voorgangers, maar ook andere Spaanse ploegen doen het al jaren zo. Een knecht (of meer) vooruit sturen en daar in de finale, als kopman, van profiteren. Soms bkijft zo'n groepje vooruit en kan een knecht voor eigen kansen gaan. Er zijn meerdere tactieken mogelijk, ik zou niet weten waarom bovenstaande (Spaanse) tactiek niet past bij Roglic / Bouwman.

S. Morgenstern

Zo'n tactiek zie je door de aard van de parcoursen zelden in deze periode van het seizoen en wordt ook nooit toegepast bij ritten die puur op de slotklim beslist zullen worden. De toegevoegde waarde van Bouwman in de kopgroep lijkt me voor morgen dan ook minimaal.

Laatst gewijzigd
Fanny

Ik denk dat er best een renner van TLJ in de aanval kan gaan. Ik zou in ieder geval 1 renner van TLJ mee laten gaan in een vluchtgroep.
Je weet namelijk nooit hoe het loopt.
Dat zal dan indien mogelijk Kuss of Powless zijn omdat er maar liefst 6/7 beklimmingen gedaan moeten worden.
Ik verwacht Kuss, die ook goed kan klimmen omdat Powless wat dichter in het AK staat.
Morgen zijn de wegen misschien ook nog erg glad en verraderlijk en dus ook gevaarlijk in de bergen (mn de afdalingen).
De kopmannen van de meeste ploegen zullen dus niet alle risico's willen nemen.
De kans om dan weg te blijven voor een vluchtgroep is misschien dan groter als normaal.
Is trouwens ook een goede training voor die TLJ renner.
Valverde zal alleen zijn directe concurrenten in de gaten willen houden waardoor er automatisch kansen zijn voor anderen die verder in het AK staan.
Roglic heeft nmm genoeg aan 1 van bovengenoemde renners met daarbij ook nog een 2e knecht tw Bouwman.
Op het vlakke kan hij gebruik maken Van Hoecke en van Emden.
Van Poppel zal het denk rustig aan doen met het oog op de rit van zondag.

kelderfan

'@Fanny
Waarom geen Bouwman en Kuss in de aanval sturen; Grisha Niermann is voor de aanval en zegt, dat Roglic en Powless dik in orde zijn. Die kunnen dan bij elkaar blijven tot de laatste klim, waar alles wordt beslist.
Ik denk net als jij, dat er morgen goede kansen zijn voor aanvallende renners.

kelderfan

Er zijn nu nog 6 WT-renners zonder contract, waarvan 3 ex-TLJ'ers!

xistnc

Terecht doorgeselecteerd, lijkt me dan.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Waarom geen Bouwman en Kuss in de aanval sturen.

Omdat ik van mening ben dat Bouwman, die in de afgelopen 2 dagen bijna de gehele 2 etappes op kop van het peloton heeft gereden om o.a. de vluchters terug te halen wel eens een klein beetje moe kan zijn alhoewel hij het vandaag tijdens de TTT het rustig aan heeft gedaan.
Het is toch een aanslag op je lichaam om de gehele dag in de wind op kop te rijden van het peloton.
Daarnaast heeft ploegleider Niermann er denk ik voor gekozen om hem in deze koers alleen maar als knecht en tijdrijder te gebruiken en dus niet als een aanvaller wat hij volgens mij ook kan.
Wat dat betreft ben ik het gedeeltelijk eens met @Vlek.
Maar ik laat mij graag verrassen, maar ik acht de kans klein dat hij morgen in een vluchtgroep zit.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Noors interview met Jansen.[/url]

ti-raleigh

Als Bouwman moe is, moet hij efkes bellen met Julien Vermote. Die heeft afgelopen Tour 20 etappes achter elkaar op kop van het peloton gefietst. Hou toch eens op met dat gepamper.

S. Morgenstern

Was Vermote tussen die dagen door ook degene die werd aangewezen om in kopgroepjes mee te zitten?

Chrys

Mooi interview (met een beetje vertaalhulp). Er wordt ook gelinkt naar een uitgebreid programma, met mogelijk de Vuelta. Zou graag verlengen bij TLJ t/m 2020 en wil zich verder ontwikkelen in de kasseiklassiekers.

6.-10. februar: Dubai Tour
14.-18. februar: Algarve rundt
24. februar: Omloop Het Nieuwsblad
4.-11. mars: Paris-Nice
23. mars: E3 Harelbeke
28. mars: Dwars door Vlaanderen
1. april: Flandern rundt
8. april: Paris-Roubaix
16.-20. mai: Tour of Norway
22.-24. mai: Tour des Fjords
25.-28. mai: Hammer Stavanger
9.-17. juni: Tour de Suisse
24. juni: NM, Sandefjord
4.-10. august: Polen rundt
19. august: CyClassics Hamburg
25. august-16. september: Vuelta a Espana
23. september: VM i Innsbruck, lagtempo
30. september-1. oktober: Tour de l’Eurometropole
2. oktober: Binche-Chimay-Binche
7. oktober: Paris-Tours
16. oktober: Putte Kapellen

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Als hij op kop van het peloton fietste om het gat met de kopgroep kleiner te maken........

Fanny

Programma van Amund Grondahl Jansen in 2018.

Grøndahl Jansens race programma:

6.0-10. Februari: Dubai Tour
14.0-18. Februari: de Algarve rond
24 februari: Omloop Het Nieuwsblad
4.0-11. Maart: Parijs-Nice
23. maart: E3 Harelbeke
28 maart: Dwars deur Vlaanderen
1. april: Ronde Van Vlaanderen
8. april: Parijs-Roubaix
16,0-20. mag: de Tour van Noorwegen
22,0-24. kan: Tour des fjorden
25,0-28. kan: Hammer Stavanger
9.0-17. Juni: Tour de Suisse
24 juni: NM, Sandefjord
4.0-10. Augustus: Polen rond
19. augustus: CyClassics Hamburg
25 augustus-16. September: Vuelta een Espana
23. september: de World Championships in Innsbruck, ploegenachtervolging
30-1 september. Oktober: De Eurometropool Tour
2. oktober: Binche-Chimay-Binche
7 oktober: Parijs-Tours
16 oktober: zet Kapellen

Sorry bericht was al geplaatst door @Chrys

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als hij op kop van het peloton fietste om het gat met de kopgroep kleiner te maken……..

Dat was inderdaad wat we hem hebben zien doen op de dagen dat iedereen naar de ploeg van Kittel keek, de andere dagen kon hij zich sparen met het oog op de dagen vol kopwerk die nog zouden komen. Bouwman zou daar in deze ronde een voorbeeld aan kunnen nemen..

Laatst gewijzigd
Fanny

'@ti-Raleigh
@Quote: Als hij op kop van het peloton fietste om het gat met de kopgroep kleiner te maken……..

Dan heb je dus de 1e etappe van de Volta Valencia helemaal niet op tv gezien toen Bouwman samen met nog 1 renner het peloton terugbracht bij de koplopers op z'n 20 km voor van het einde van deze etappe.
Daarna heeft de rest van de TLJ ploeg het overgenomen en het met een mooie lead out afgemaakt door Van Poppel.
Dus ik ben het niet jouw uitspraak eens.
Ook kun je een (oude) op dit vlak kwalitief betere renner als Vermote absoluut niet vergelijken met een (jonge) Bouwman die net komt kijken op het WT niveau en die ook nog over andere disciplines beschikt zoals bv klimmen en tijdrijden.

ti-raleigh

Vermote heeft in de eerste week van de Tour zowat elke dag op kop gereden. En dan hebben we het over de Tour, enkele niveautjes hoger dan Valencia. Het verschil tussen Bouwman en V ermote kun je dus één op één wegstrepen. Vandaag heeft Bouwman rustdag gehad dus morgen kan hij gewoon weer aan de bak. Hetzij in een kopgroep, mocht dat de tactiek zijn of anders op kop van het peloton. En Bouwman komt niet net kijken. Hij fietst al een paar jaar tussen de grote jongens.

S. Morgenstern

Wanneer overmorgen belangrijkere was, dan moest ook Vermote morgen niet nodeloos met zijn krachten gaan strooien in proactieve aanvallen.

kelderfan

'@Fanny
Bouwman heeft zich vandaag toch kunnen sparen op de manier van Vermote; derhalve denk ik toch, dat 't niet verkeerd zou zijn, als hij voor de aanval kiest. Niet geschoten is altijd mis en met Niermann in de ploegleidersauto kun je er op wachten, dat hij iets van plan is. Dan zijn Bouwman en Kuss toch de mannen, die weg mogen van Valverde. Hij moet wel de benen hebben, maar dat geldt ook voor die Amerikanen.
Wat Jansen betreft is 't een mooi programma met als afsluiter Parijs-Tours.
Zoals ik 't zie mogen zij die Jansen nu al verlengen; zeker als die Foss gaat komen.

1 2 ... 62 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.