Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 63 ... 481 482
ti-raleigh

Hoe ziet een proactieve aanval er precies uit ?

Wielerfan1987

Wel een gunstig teken dat Jansen zelf aangeeft graag langer bij TLJ te blijven.
Ik vind hem erg interessant om te volgen in zijn ontwikkeling.
Was in de Noorse selectie en zijn vorige ploeg altijd ondergeschikt aan Halvorsen, maar als ik zie wat voor stappen hij vorig jaar al zette zou hij zomaar een hele goede kunnen worden

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hoe ziet een proactieve aanval er precies uit?

Wat jullie hier voorstellen; vooraf de tactiek kiezen om een of meerdere renners in de kopgroep te hebben en dus vanaf de eerste minuten van de koers actief koersen en meespringen met groepjes. Reactief aanvallen; veronderstellen dat Movistar en/of Sky de koers gaan controleren en niet vanaf de start meedoen met het opstoken van het vuurtje, maar enkel een renner aanwijzen die mee moet zitten wanneer de grote ploegen ook mee gaan doen en de kopgroep groter dan een man of zeven zou worden.

Het is met deze selectie en de koersdagen die ze dit weekend voorgeschoteld krijgen niet de beste optie om voor het eerste te kiezen. Daarnaast is Bouwman op dit moment ook niet de beste optie voor het geval dat de grote ploegen niet gaan controleren, maar zou ik daar Kuss voor aanwijzen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Voor mij is aanvallen gewoon aanvallen.

Sebas

Gezien de koerssituatie inderdaad nu niet meer voor Bouwman kiezen in de (vroege) vlucht ... ALS er al wat te kiezen valt, want de benen spreken, lijkt Kuss mij de ideale persoon om vandaag mee te zitten. Wegblijven lijkt mij meer dan lastig, maar het zou weer een ervaring rijker zijn voor de jonge Amerikaan.

Heb er zin in. En trouwens: het is Valencia he .. Gokje wagen zo aan aan het begin van het seizoen kan nog weleens leuk uitpakken. Liever nu dan in pakweg P-N.

Fanny

'@Vlek en @Sebas
Inderdaad verwacht ik, zoals eerder al aangegeven, ook net als jullie Kuss, die denk ik zal proberen om in het begin van de etappe in een vluchtgroep (de kopgroep) te geraken.
Daarnaast zullen Powless en vooral kopman Roglic proberen bij koploper Valverde en de andere kanshebbers te blijven om misschien aan het eind van de etappe nog wat te proberen als de benen er nog sterk genoeg voor zijn.
Het wordt in ieder geval een interessante etappe voor de mannen van TLJ.

kelderfan

Toch niet gek. Rogla als 5e. over de streep.
Ik heb 't helaas niet kunnen volgen, maar ik ben benieuwd naar de escapades van Kuss en Powless.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kuss en Powless reden vandaag gewoon in dienst van Roglic die prima werd afgezet. Maar in dit geweld was het vooral Roglic die het peloton aan het begin van de klim kapot reed, uiteindelijk moest hij toch wel wat toegeven op de iets betere klimmers zoals Yates en Valverde... maar in deze fase van het seizoen gewoon een prima prestatie van hem.

Sebas

Ja Roglic weer dik in orde. Mooi om te zien. Het is nog even wachten op de verdere uitslag helaaaas....

kelderfan

Powless is als 22e. {niet bij de 1e twintig helaas} over de streep gekomen en gaat nu volgens PCS naar de Coppi e Bartali, ToC, Utah en Colorado Classic.
Ik hoop dat Roglic toch nog de Algarve gaat doen met Powless en Kuss, want vorig seizoen had hij ook Valencia voorafgaande aan de Algarve. Dat ging toen toch prima. Hij kan 't dan opnemen met "SKY" Geraint Thomas.
Trouwens die Stef Crass is als 25e. binnengekomen en waarom is die niet binnengehaald. Hij was toch pupil bij 1 van de coaches van TLJ.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

In plaats van wie had je hem gehaald?

Wielerfan1987

'@kelderfan

Misschien omdat ze met Powless een groter talent dan Crass hebben binnengehaald??

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Toch ook wel een prima prestatie vandaag van Koen Bouwman die met een 42e plek op 2'57 laat zien een prima allround renner te zijn, die zeer nuttig kan zijn voor diverse type wedstrijden.

tdola

Roglic gaf in eerder interview geen Algarve aan.
Zal dus komende wedstrijden wel zo iets worden

Almería en ruta: batta, Bouwman, kruijswijk, Clement, de tier, eenkhoorn en kruijswijk

Algarve: wrs de Dubai selectie grotendeels, denk groenewegen, Jansen, Lindeman, Martens, roosen, tankink en denk dan geen leezer (na al down under) maar bijv tolhoek 1e wedstrijd kilometers.

Abu dhabi is meest onzeker, zou Roglic daar willen zien maar stond ook niet op zijn programma, wellicht Bennett.
Dan zou het Bennett worden met tolhoek, van Poppel met Wagner en van hoecke als treintje. En nog 2 (Kuss, powless, Lindeman, Martens, de tier, eenkhoorn???).

Belgisch openingsweekend met als basis boom, groenewegen, Jansen, leezer, roosen, tankink, van Emden en Wijnants. En evt afvallers (eenkhoorn, Martens, Lindeman van abu dhabi).

kelderfan

'@Wielerfan1987
Je gelijk, dat je niet elk talent kunt binnenhalen, maar voor die Stef Crass was toch nog wel een plekje te vinden geweest en dus "niet" in plaats van.
Met de gehaalde talenten ben ik content hoor. Die Powless is echt een aanwinst voor TLJ en mag 't ook gelijk laten zien.
Dat Sepp Kuss nog moet wennen aan 't Europese geweld was wel duidelijk; daarom heb ik gezegd, dat ik eerder Bouwman in de aanval zag gaan.
Maar de uitleg van Grisha Niermann is ook niet verkeerd. Er was nog al veel zijwind. Roglic en Powless moesten uit de wind worden gehouden.
Daarom kwamen de helpers met elkaar over de finish.
Morgen mag Van Poppel 't weer dunnetjes overdoen.
@Vlek
Niet in plaats van!

kelderfan

'@tdola
Dat klopt, maar misschien bedenkt hij zich nog, want om met Groenewegen, Jansen, Lindeman, Martens, Roosen, Tankink de Algarve te rijden, lijkt mij een beetje te mager.
Ik denk dat Lindeman en Martens wederom Abu Dhabi zullen rijden met Bennett, Tolhoek, Van Poppel en Wagner.
Van Hoecke zal toch zeker 't openingsweekend met de Omloop en KBK rijden.

Laatst gewijzigd
klassementsrenner

Roglic is zag er sterk uit, als hij zo blijft koersen en mee kan met de beste in de bergen, kan hij ze pakken met z'n tijdrit. Als hij zo blijft rijden is de kans groot dat hij een weekronde gaat winnen. Echt fijn dat hij z'n contract al verlengd heeft!

S. Morgenstern

maar voor die Stef Crass was toch nog wel een plekje te vinden geweest en dus “niet” in plaats van.

Zo werkt het alleen in je fantasie. Simpele eerste stap om dat eindelijk eens in te zien: had hij vandaag in Valencia gereden?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij rijdt hij wel de Algarve. Volgens mij gaf hij aan het zelfde voorjaars programma te rijden als afgelopen jaar. Maar we zullen zien de komende week.

mus van de maasstad

'@rahims

Waarschijnlijk al vaker aan je gevraagd. Maar hoe gaat het met Boom?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Musvandemaasstad hij heeft op zich een redelijk herstelperiode achter de rug, wel is hij grieperig geweest de afgelopen periode, maar hij hoopt er in het openingsweekend (24 feb) wel te staan. Ik verwacht daar nog geen wonderen....

WCEendT

'@Rahimns
Voor het openingsweekend rijdt Boom helemaal geen rondje?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@WCEendt zover ik weet niet...

Hofman

Roglic's volgende koers is Strade Bianche, zoals hijzelf heeft aangegeven.
Ik snap die obsessie rond programma's en teamsamenstellingen niet zo. Wacht rustig af wie waar rijdt, het wordt vanzelf bekend gemaakt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"Simpele eerste stap om dat eindelijk eens in te zien: had hij vandaag in Valencia gereden?"
Dat is "jouw simpele stap"; want dat Stef Crass 't in deze koers goed doet, is mijn 1e. stap, dat hij 't in vergelijkbare koers ook goed gaat doen.

1 2 ... 63 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.