Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 64 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Ik ga met je mee in deze; want ik denk, dat Roglic 't met Powless en Kuss in de Algarve goed gaat doen. Even afwachten is 't devies.

S. Morgenstern

in vergelijkbare koers

Waar je dan De Tier niet op zou stellen? Of: Hoe maak je ruimte in de selecties van die vergelijkbare koersen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik begrijp je kennelijk niet, want waarom haal je Floris De Tier erbij.
Maar wil je van mij horen hoe de vergelijkbare koersen worden ingedeeld?

S. Morgenstern

Wanneer je Cras aan de huidige selectie toe had willen voegen, dan had je hem wel een behoorlijk programma moeten kunnen bieden. Vergelijkbaar met hetgeen hem door Katusha in het vooruitzicht zal zijn gesteld. Wat waarschijnlijk betekent dat je niet alle beloftes aan andere renners na zou kunnen komen. De vraag is dan in welk programma je gaat snijden. Valencia had blijkbaar alvast niet op het programma van Cras gestaan. De koersen waar je hem wel op had willen stellen zouden echter een plekje minder voor de overige renners betekenen. Wie moet er inleveren op zijn programma? De Tier? Iemand anders? Dat is dus de vraag.

Laatst gewijzigd
tdola

'@hofman

Vind het juist wel leuk om wat te speculeren/gokken over teamopstellingen.
Maar je hebt gelijk dat het uiteindelijk wel duidelijk wordt. 😄

kelderfan

'@vlek
Juist door 't toevoegen van Settimana Int. Coppi e Bartali, Tour of the Alps, Tour de Slovenie, Tour of Utah, Colorado Classic en waarschijnlijk ook 6th. Tour of Alberta krijg je toch genoeg mogelijkheden om een renner als Stef Crass op te stellen. @rahimns riep al, dat er direct min. 2 Stagiares bij moeten komen.
Dus waarom moet dat ten koste van Floris De Tier of een van de andere jonge talenten gaan?
Maar Stef Crass rijdt inmiddels bij Katusha.

S. Morgenstern

Juist door ’t toevoegen van Settimana Int. Coppi e Bartali, Tour of the Alps, Tour de Slovenie, Tour of Utah, Colorado Classic en waarschijnlijk ook 6th. Tour of Alberta krijg je toch genoeg mogelijkheden om een renner als Stef Crass op te stellen.

Vanwaar deze veronderstelling? Die koersen zijn op het programma gekomen met de huidige selectie, waardoor je mag aannemen dat ze die koersen kunnen rijden met de reeds aanwezige renners. Daarnaast zal 'toevoegen' ook in dit geval betekenen dat daar 'afvallende' koersen tegenover staan. Die stagiaires tenslotte, rijden ook nooit genoeg koersdagen om een talentvolle renner als Cras een fatsoenlijk programma te kunnen bieden. Het programma dat je hem aan zou willen bieden moet echt ergens anders vandaan komen.

Dus waarom moet dat ten koste van Floris De Tier of een van de andere jonge talenten gaan?

Omdat je Cras op zou stellen in koersen waar nu die jonge talenten rijden. Cras opstellen betekent dus iemand anders niet opstellen..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote:"Vanwaar deze veronderstelling? Die koersen zijn op het programma gekomen met de huidige selectie, waardoor je mag aannemen dat ze die koersen kunnen rijden met de reeds aanwezige renners. Daarnaast zal ‘toevoegen’ ook in dit geval betekenen dat daar ‘afvallende’ koersen tegenover staan. Die stagiaires tenslotte, rijden ook nooit genoeg koersdagen om een talentvolle renner als Crass een fatsoenlijk programma te kunnen bieden. Het programma dat je hem aan zou willen bieden moet echt ergens anders vandaan komen."
Je gaat er weer aan voorbij, dat er 1 renner is afgevallen. Met Leezer zag je al de problemen met zieke renners; Gesink {jetlag#}
Dus waarom denk jij, dat 't moeilijk is om voor een talentvolle renner als Stef Crass een fatsoenlijk programma te maken.

S. Morgenstern

Je gaat er weer aan voorbij, dat er 1 renner is afgevallen.

Enkele maanden na het puur hypothetische moment om te zeggen 'kom, laten we die Cras ook aan onze selectie toevoegen'. Wat is er tevens qua aantrekken van renners gebeurd na het afvallen van die renner? Niets! Wat wil dat zeggen? Dat ze hun programma blijkbaar ook met een renner minder goed af kunnen werken. Koppel je dat terug naar dat hypothetische moment van het Cras-luchtballonnetje, dan zaten ze toen dus blijkbaar al wat ruim in hun renners en was het moeilijk om die jongen een mooi programma aan te bieden zonder anderen te passeren.

Met Leezer zag je al de problemen met zieke renners

Leezer werd aan het begin van het seizoen aangeduid als een van de drie vaste mannen van Groenewegen, zag zichzelf met zijn ervaring als een soort kapitein van dat project en gaat volgende week een koers rijden met die aangeduide groep. Ik zie hier een volkomen logische gang van zaken, een goede mogelijkheid om aan de samenwerking in deze samenstelling te werken en dus geen enkel serieus te nemen probleem.

Dus waarom denk jij, dat ’t moeilijk is om voor een talentvolle renner als Stef Crass een fatsoenlijk programma te maken.

Dat is op zichzelf helemaal niet moeilijk. Powless zal zo'n soort programma rijden. Kuss waarschijnlijk ook. Net als Olivier, Tolhoek, Bouwman en De Tier. Denken dat je daar probleemloos nog een renner aan toe kan voegen, in een jaar waarin de ploegen iedere koers met minder renners moeten rijden, zonder dat dit ten kosten zal gaan van het programma van je andere renners en afbreuk zou doen aan de kwalificatie 'fatsoenlijk', is alleen mogelijk in een fantasiewereld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je hebt er lang op zitten broeden, maar 't is er toch uit. Het is alleen mogelijk in een fantasiewereld. Dromen zijn bedrog wordt wel eens gezegd.
Ik ga nu niet 't hele programma in een fantasiewereld uitkienen; dat lijkt mij niet relevant.

Fanny

Zojuist de 4e etappe van gisteren op video bekeken van de ronde van Valencia.
Roglic heeft heel goed gereden en ook een aanval gedaan op de laatste berg, maar kon echter op laatst niet meer aanhaken bij winnaar Valverde.
Hij lijkt mij al vroeg in vorm voor de komende koersen.
Ook Powless heeft wederom uitstekend gereden en dat is heel mooi om te zien voor nog z'n jonge maar sterke gast.
Daar gaan we als fan dit jaar veel plezier aan beleven.
Die kan alleen maar beter worden en zal in mijn ogen in de toekomst een ronderenner worden voor TLJ, ook vanwege het feit dat hij naast goed klimmen ook nog eens een goede ITT in de benen heeft.
Bouwman heb ik ook nog even in beeld gezien bij zijn finish toen hij zich liet uitrollen.
Hij deed het rustig aan en heeft waarschijnlijk als knecht Roglic en Powless tot aan de voet van de laatste klim gebracht door ze vooral uit harde
(zij)wind te houden.
Van Kuss had ik als goede klimmer in vooral deze laatste etappe meer verwacht.
In Europa koersen is misschien toch anders als in Amerika.
Maar misschien heeft Kuss (en misschien ook Bouwman) in het begin van de etappe geprobeerd in een kopgroep te komen (pas na z'n 60-70km aanvallen) en heeft hem dat, als hij dat gedaan heeft, veel kracht gekost.
De andere TLJ renners hebben zich natuurlijk gespaard voor de laatste (sprint)etappe van vandaag.
Ik ben benieuwd of van Poppel vandaag hier in deze Volta Valencia, een dubbele overwinning kan halen.
Ik heb er, gezien de sterke ploeg, alle vertrouwen in.
Misschien dat Roglic ook nog wat kan opschuiven in het AK, al zal dat moeilijk zijn.
Wat is het daarom toch ontzettend jammer voor TLJ dat de TTT niet officieel bij droog weer gereden kon worden.
Misschien had TLJ dan met deze goede ploeg de TTT wel top 3-5 gereden en dan zou Roglic vandaag waarschijnlijk op het podium hebben gestaan.

kelderfan

'@Fanny
Quote:"Van Kuss had ik als goede klimmer in vooral deze laatste etappe meer verwacht.
In Europa koersen is misschien toch anders als in Amerika."
Het verschil tussen Powless en Kuss is, dat Powless al vaker in Europa heeft gekoerst en dat Kuss eigenlijk alleen maar 't Amerikaanse traject heeft bewandeld en pas in 't afgelopen najaar enige koersen in Europa heeft kunnen doen.
Die Kuss moet gewoon nog even wennen aan 't rijden in Europa. Geef hem nog even de tijd en misschien zie je hem in de Algarve bovendrijven.
Vandaag mag Danny Van Poppel 't weer doen. Of er moet een vluchtgroep wegrijden met .... erbij.
Wat Roglic betreft, die moet zijn plek verdedigen tegen Pello Bilbao en Kreuzinger; ook Jesús Herrada moet op z'n tellen passen met Roglic op 1 sec.

kelderfan

Helaas kon Van Poppel 't niet maken vandaag. Helaas maar een 2e. plaats in een spannende finish. Slechte beelden Eurosport UK.

klassementsrenner

Goeie sprint van poppel hij komt nog dichtbij. Als hij zo door gaat kan hij een leuk jaar krijgen( al is hier geen kittel, Greipel ect. aanwezig, ben benieuwd hoeveel kans hij dan maakt)

klassementsrenner

Was het wel gelukt als Naesen niet over weg ging glijden? Hij kwam nog kort achter Roelandts.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Wie waren de laatste 2 man voor van Poppel? Want de 1 na laatste man voor van Poppel deed het goed tot 1 km voor de Finish, alleen de laatste lead out man stopte gelijk met de 1 na laatste. Die kon dus niet zijn rol vervullen. Of heb ik dit verkeerd gezien?

kelderfan

'@klassementsrenner
Heb je goed kunnen zien, hoe 't e.e.a. is verlopen; want van beeld op ca 5 km kon ik alleen Jurgen Roelandts zien met in zijn wiel Van Poppel, die er niet voorbij kwam?
Dus 't ging verkeerd bij de lead-out van?

Laatst gewijzigd
Wouter1998

'@kelderfan @jotto-lumbo na van emden haakte direct ook van Hoecke af. Dat was ontzettend zonde anders had van poppel een prima lead out gehad.

Fanny

Ik denk dat Van Poppel schrok van de val van Naesen en net even moest inhouden waardoor Roelandts binnendoor kwam.
Indien dit niet was gebeurd denk ik dat Van Poppel wel van Roelandts gewonnen had.
Hij kwam nog heel erg dichtbij en had het geen 10-20 meter verder moeten zijn want dan had hij Roelandts gepakt op de meet.
Toch erg goed gesprint door Van Poppel op deze kletsnatte straat, met in het achterhoofd dat hij ook 25-30km voor de finish nog een berg van de 2e categorie moest zien te overleven met zijn team die dat nmm goed deed.
Ik vind dat er een goede lead-out is gereden door de mannen van TLJ.
Al met al is er nmm goed gepresteerd door de jong ploeg van TLJ (jongste van alle WT Teams) met een overwinning en een 2e plaats door van Poppel en een 6e plaats door Roglic.
Op naar de volgende afspraak voor TLJ.

klassementsrenner

'@kelderfan Roelandts pakte mooi de meters door de binnen bocht te nemen van Poppel moest eerst die meters goed maken en komt te laat. Zag het in herhaling. Een risico in een blijkbaar gladde bocht die van Poppel niet nam.
Ben het eens Jotto-lumbo over lead- out. kon alleen niet gauw herkennen wie dat voor van poppel was.( Gijs gok ik)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, ik heb ook net de laatste 5 km op youtube gezien en na Van Emden kwam Van Hoecke, die snel moest stoppen. Daardoor verloor TLJ veel terrein en moest Van Poppel zelf energie gebruiken om weer in 't wiel van Naesen te komen, die helaas hard ten val kwam en nog meer oponthoud voor Danny.
Jammer maar zo iets kan altijd gebeuren met zo'n natte aankomst.
Update:
Kuss is helaas niet gefinisht. Opvallend met een aantal van Rally Cycling. Ik denk 't weer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

In 't ploegenklassement doet TLJ ook mee met een 6e. plek niet onverdienstelijk mag ik opmerken.
Door 't aantrekken van jonge talenten, die bergop ook mee kunnen doen, doet TLJ ook mee met ploegenklassementen.
Dat lijkt mij een lijn, die mag worden doorgetrokken.

Blaudzun

'@ kelderfan
Je benoemd een 6e plek in het ploegenklassement in een voorbereidingsrondje waar 11 WT-ploegen aan mee doen.
Ik denk niet dat er iemand is die daar waarde aan hecht.

Verder een prima rondje voor TLJ. Mi springen vooral de sprints van Van Poppel er uit.
Laat zien in dit deelnemersveld de sterkste sprinter te zijn. Hij lijkt een goede winter te hebben gehad.

kelderfan

'@Blaudzun
Wat sprinters betreft in dit deelnemersveld kun je niet spreken van een topveld. Danny was de favoriet in rit 1 en rit 5; dat hij er 1 van scoort is toch in de lijn der verwachting; vandaag ging 't door de regen en 't onderuitgaan van Naesen even niet goed.
In Dubai is 't andere koek met Groenewegen, Kittel, Kristoff en nog een paar rappe mannen.
Wat 't ploegenklassement betreft in dit deelnemersveld. In de afgelopen jaren zat TLJ vaak in de onderste regionen in 't ploegenklassement.
Ik vind 't derhalve een vooruitgang en zeker met zo'n jonge ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan vorig jaar waren ze hier 5e in het ploegenklassement, zullen we nu ophouden met die onzin. Het is ook totaal onbelangrijk

1 2 ... 64 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.