Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 65 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Wat is er wel belangrijk dan?
Dubai is nu ook bevestigd door TLJ met Groenewegen, Leezer, Jansen, Lindeman, Martens, Roosen en Bram Tankink.
Wat een "goede" sprinttrein heeft Dylan toch gekregen. Zonder Leezer was 't niet compleet.

S. Morgenstern

Wat is er wel belangrijk dan?

Eindoverwinningen, ritoverwinningen, podium, toptien in WT-koersen, bergtruien, strijdlust, enz..

Het verschil tussen zesde, twaalfde of tweeëntwintigste in het ploegenklassement is inderdaad totaal onbelangrijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De volgende wedstrijd is belangrijk, overwinningen zijn belangrijk... een goed gevoel overhouden aan deze wedstrijd voor de renners is belangrijk. Een ploegenklassement zegt helemaal niets in een koers als deze. Maar vooral het feit dat je het zo opklopt terwijl het gewoon een plek minder is als vorig jaar maakt het nog belachelijker.

edit: dus wat Vlek zegt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Voor jou is enz. belangrijk.;) Dat overwinningen belangrijk zijn wauw# daar moet je diep voor graven.
Ploegenklassementen, Kom's, Puntenklassement is allemaal bijzaak? Of wordt 't dan nog belachelijker.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

wel als je het nu opklopt als het vorig jaar nog iets beter was.... daar praat je weer eens mooi overheen. Ik zeg niet niet dat een puntenklassement of een bergtrui onbelangrijk zijn dat haal jij er nu bij. Het is mooi om een ploegenklassement te winnen, maar of je nu 6e, 10e of 21 wordt is inderdaad totaal onbelangrijk.

skylimit

'@rahimns @kelderfan..... Misschien belangrijk een goede test voor de ploegentijdrit .....i.p.v. die "wanvertoning".

kelderfan

Vorig jaar was de bezetting met Kruijswijk, Clement en Roglic toch een stuk sterker.
Daarom vind ik {zonder opklopmiddel} dat zo'n jonge ploeg met Roglic, Powless en Kuss een goede zaak. Ook Niermann heeft er een goed gevoel bij overgehouden. Daar kun je mee verder bouwen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je draait er weer omheen, dat is niet wat je zei. Lees je eigen antwoorden nog maar eens terug. Dat Niermann er een goed gevoel aan deze koers overhoudt begrijp ik, dat staat volledig los van het ploegenklassement.

S. Morgenstern

Roglic en Powless waren volgens mij de enige die deze week voor hun klassement gingen. De prestaties die zij hebben geleverd kun je positief of negatief beoordelen, maar welke toegevoegde waarde heeft het om dat ook nog te doen voor een ploegenklassement dat dus voor een (groot) deel bepaald wordt door uitbollende renners voor wie het werk er reeds op zat? Zullen ze bijvoorbeeld bij Movistar nu in zak en as zijn om hun desastreuze ploegenklassement in Valencia?

tdola

Voor classica Almería staat op de startlijst die cycling fever heeft staan nu powless, van hoecke en van Poppel ipv Wijnants, batta en eenkhoorn die bij ruta (de koers erna) zouden starten volgens pcs.

Op zich niet raar, die 3 zitten toch al in Spanje en zo krijgen batta en Wijnants nog wat extra dan acclamatie tijd na Australië en eenkhoorn mag ivm schorsing mgl pas iets later starten.
Bovendien draait classica Almería vaak uit op sprint en dan heb je met van Poppel een kanshebber mee (alleen wat beperkte sprint lead out met alleen van hoecke).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola volgens mij kan je Powless maar 1 keer opstellen ;)

BOUWMAN Koen
CLEMENT Stef
DE TIER Floris
KRUIJSWIJK Steven
POWLESS Neilson
VAN HOECKE Gijs
VAN POPPEL Danny

Lijkt me een prima rijtje voor deze koers.

S. Morgenstern

Van Poppel had in het ideale geval inderdaad nog wel een renner of twee extra kunnen gebruiken. Wat dat betreft had Wynants in Almeria een welkome aanvullingen geweest. Desondanks een mooie koers voor hem om de lijn van Valencia in door te trekken.

Ik ben benieuwd wie ze in Dubai uit gaan spelen op de Hatta dam; denken ze dat Jansen dat aan kan of gaan ze voor Roosen? Of zou het een leuke test zijn voor Groenewegen?

jvh93

'@vlek wellicht martens?

S. Morgenstern

Misschien wel de grootste kans op een plek achterin de toptien, maar Martens lijkt me toch de minst interessante optie van de vier.

Laatst gewijzigd
Netraam

Kittel heeft op Hatta ook al eens top 10 gereden en eens gewonnen, dus het lijkt vooral een heuvel op hoge snelheid en minder op w/kg. Wat dat betreft zou ik 'gewoon' gokken op Groenewegen, hoewel dat iets minder een type Lobato is natuurlijk...

tdola

'@rahimns

Van Poppel ipv 2e powless idd. 😜

Kpenty

'@vlek ja want Roosen is ook echt een explosieve renner en zeker heuvelop.

kelderfan

Ja, Timo Roosen is een echte diesel; die blijft iedereen voor in dieselstand. Dat noem ik nou eens #samenwerking. Dat heeft hij van Koen geleerd.

S. Morgenstern

Roosen kan over een korte periode een heel hoog wattage halen en is daarmee redelijk explosief te noemen. Niet dat hij daarmee in de buurt komt van de sprinters, maar wanneer die rit voor Groenewegen en Jansen als te zwaar wordt ingeschat, dan zou ik zijn kaart trekken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Gezien wat Jansen liet zien in Noorwegen tijdens de World Championships - Road Race lijkt hij mij de man, die de betreffende rit goed gaat verteren.
Timo Roosen is echt wel goed bezig en zou best een nog wat zwaarder programma kunnen rijden. Zeker nu er wat rondjes met klimwerk zijn opgenomen in 't programma van TLJ.
Even wat anders {Bahrain is al bezig voor volgend jaar}.
Volgend jaar Teunissen er weer bij, dan heeft TLJ echt weer mannen met Groenewegen, Jansen, Roosen, Van Hoecke, Van Emden en Boom om mee te doen in de Vlaamse klassiekers.

simplex

Dus 7 man starten in Vlaamse klassiekers of worden het er toch zes?
Kelderfan heeft al zes kleppers geselecteerd, dus heeft TLJ Teunissen toch misschien niet echt nodig?

S. Morgenstern

Eerst maar eens kijken wie ze van de huidige groep willen en kunnen verlengen. Dat is de komende maanden veel belangrijker, dan het uitkijken naar renners van een vergelijkbaar niveau. Voorlopig hebben Groenewegen, Van Poppel, Leezer en Eenkhoorn een contract voor volgend jaar en wanneer ze de rest van die groep behouden, dan lijkt het me niet nodig daar nog een subtopper aan toe te voegen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik zie die sub-topper groeien naar toppertje en bij zijn huidige club kan hij zijn ei niet kwijt; natuurlijk eerst kijken wie er wordt verlengd van die voorjaarstrein.
Van Emden, Boom, Jansen, Roosen en Van Hoecke {die deed ook niet onverdienstelijk op strava tijdens de training} lijken mij wel jongens, die TLJ wel zou willen houden.
@simplex
Al iets gehoord over 't verkleinen naar 6?

Fanny

Prachtige sprintoverwinning voor TLJ en Groenewegen !
Mooie Lead-out !
En dat tegenover de grote sprinters zoals Kittel en Viviani.
Kurt Nielsen kwam trouwens wel nog erg dichtbij.
Wederom een goede start voor TLJ in een koers.
Misschien zit er deze nog wel meer in.
Helaas wel met 1 renner minder aan de start tw Paul Martens die ook normaal aan de lead-out meedoet.
Des te knapper dat dat TLJ hier met 1 man in de lead-out toch wint tegenover de volledige trein van Quickstep en Katusha.

Laatst gewijzigd
anton90

Sprinters van TLJ zijn dik in order aan het begin van het seizoen! Ook top gereden van Roosen!

1 2 ... 65 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.