'@kelderfan het is wel duidelijk dat jij vind dat TLJ altijd mee moet doen om het klassement waarschijnlijk omdat jij dat leuker vind dat sprintoverwinningen. En ik heb daar ook altijd wel mijn voorkeur voor gehad. Maar als je als ploeg de keuze hebt gemaakt om ook vol voor sprinters te gaan (een begrijpelijke keuze na het debacle jaar 2015) omdat die weg de meeste kans maakt op etappezeges dan moet je daar ook vol voor gaan. Dus dan kies je bewust om in sommige meerdaagse wedstrijden vol voor je sprinter te gaan en dus je klassementsambities opzij te schuiven.. dat is misschien moeilijk te accepteren maar het is wel zo dat het zijn vruchten afwerpt. Zeker als je ziet dat er meer Nederlands sprinttalent te vinden is. Maar er komen nog genoeg wedstrijden waar ook de sprinters af en toe het met minder moeten doen.
'@ti-Raleigh
Ik ben het met je eens wat betreft @xistnc.
Hij komt hier bijna nooit met nieuws wat nmm toegevoegde waarde heeft en inderdaad wel anderen terecht wijst indien deze hier iets plaatsen.
Als hij ervan moet kotsen moet hij lekker deze fantopic over TLJ vermijden.
Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten als deze hier een bericht over TLJ plaatsen.
Daarover hoef je natuurlijk niet dezelfde mening te hebben.
Nieuws:
Bouwman gaat volgens zijn Facebook opmerking zaterdag (waarschijnlijk als vervanger voor Boom) starten in de Omloop het Nieuwsblad.
Zoals eerder al aangegeven had ik hier al een vermoeden van.
Het zouden nmm de Tier of Bouwman zijn die beiden in vorm waren in de Ruta del Sol , maar omdat de Tier aangaf een week door te trainen in Spanje, was de kans groter dat Bouwman hier zou gaan starten.
Zal dan waarschijnlijk knecht moeten zijn voor ? Ja, voor wie eigenlijk ?
Misschien voor Roosen of Jansen ?
Of zou er geen kopman aangewezen worden ?
De positie van Groenewegen in het peloton, zeker het peloton in de Algarve, is natuurlijk ook veranderd. Waar TLJ eerder het werk aan anderen kon overlaten, zijn zij nu (nogmaals, zeker in een rondje als de Algarve) de ploeg die het werk moet doen. Tel daarbij op dat de ploegen kleiner zijn geworden. Kortom, Groenewegen heeft de zes knechten hard nodig gehad en met een uitstekend resultaat.
'@Vlek
Quote: Dat wordt dan inderdaad veel met de kop in de wind en regelmatig bevoorrading halen voor Roosen en Jansen
Inderdaad.
Daar is helemaal niks mis mee.
Jonge renners worden hier nmm juist sterker van.
En het is nog mooier als de kopman ook nog eens wint, maar dat zal in deze Omloop het Nieuwsblad niet gebeuren.
Ik heb even het parcours bekeken en volgens mij wordt het een zware koers met 13/14 Belgische bergjes/heuveltjes met hier en daar kasseien.
Een top 10 in deze koers zou al heel mooi zijn voor TLJ zonder echte kanshebber in deze ploeg.
Ik denk ook dat de rest van de TLJ ploeg voor Jansen en Roosen zal moeten rijden.
Tenzij deze renners om wat voor reden dan ook uitvallen of het juist in deze koers niet hebben.
Wynants zal zich in zijn huidige vorm waarschijnlijk ook wel tot de (voor)finale mogen sparen.
Knechtenwerk is verder inderdaad totaal geen schande. Het is voor een jonge klimknecht als Bouwman echter nu ook weer niet het allerbeste signaal wanneer hij in een Vlaamse koers een gaatje moet vullen. Grote kans dat het een mooie ervaring is om zo'n koers mee te maken, en kwaad kan het ook zeker niet, maar voor iemand die uit wil groeien tot meesterknecht is het misschien beter om niet te veel van dat spoor af te moeten wijken. Helemaal met nog iets meer dan twee maanden te gaan tot de Giro, zou je verwachten dat de belangrijkste renners zich 'ongestoord' aan hun planning kunnen houden.
TLJ kan de Omloop ook met 6 man rijden natuurlijk, maar waarom geen Groenewegen in de Omloop; zeker nu Le Samyn niet is opgenomen in 't programma. De mannen voor de Omloop zijn eigenlijk Roosen & Jansen.
Ik zou Koen Bouwman niet opofferen, want in Parijs-Nice lijkt mij een beter combinatie.
@rahimns
Is er al iets bekend over de terugtocht van de Algarve-ploeg.
Die hebben 't naar behoren gedaan en met die twee sprintzeges hebben zij zeker iets om te vieren; gezien de tweet met Bauke Mollema is dat ook gebeurt. Het is jammer, dat zij die puntentrui hebben laten lopen. Daar zal Groenewegen toch niet blij mee zijn.
'@jessevdalen
Dat begrijp ik ook wel, maar toen die groep met Kwiatkowski vertrok had Jansen e/o Roosen mee moeten zitten. Want met Kwiat erbij was de kans groot, dat hij bij deze aankomst de beste kansen had. Daar komt nog bij, dat Thomas {niet blij} zich heeft beklaagd, dat er niemand wilde helpen om de vluchtgroep terug te halen. Dus laat je die puntentrui lopen toch.
'@kelderfan ?? Even nu.. dus Roosen of Jansen hadden mee moeten zitten om wat te doen. Kwiatkowski op die berg van een overwinning afhouden? Ik begrijp het even niet ... Thomas beklaagde zich dat niemand wou helpen om de kopgroep terug te halen waarin meerdere van zijn ploeggenoten zaten. Vreemd verhaal...
Verder weet ik het niet als het gaat om vluchten van transavia... ik werk voor de NS niet voor een vliegtuigmaatschappij
Ik ben geneigd om een eerdere poster zijn gedachtengang te volgen voor wat betreft de Omloop.
Laat Dylan er starten.
Veel hangt in die wedstrijd af van het verloop.
Dylan heeft aangetoont in vorm te zijn en hij heeft wel aanleg voor dit soort wedstrijden en parcoursen.
Wellicht komt hij wel in een kansrijke positie door goed mee te doen in de wedstrijd (en een beetje geluk in de koers)
Je weet het maar nooit, voor hetzelfde geld rijd er een groepje van een man of 9 voor de winst waar Dylan bij zou kunnen zitten, Zo niet dan kan hij altijd nog afstappen zo gauw het er naar uitziet dat hij uitgeschakeld lijkt voor de winst.
Groenewegen is in deze vorm een topfavoriet voor Kuurne, dus speculeren op het rijden van een finale op zaterdag (wat al heel onwaarschijnlijk zou zijn), lijkt me niet gewenst. Mocht hij starten, dan moet het volledig in dienst zijn van Roosen en moet hij de finale lekker met natte haren in de bus bekijken.
'@vlek
"Groenewegen is in deze vorm een topfavoriet voor Kuurne, dus speculeren op het rijden van een finale op zaterdag (wat al heel onwaarschijnlijk zou zijn), lijkt me niet gewenst. Mocht hij starten, dan moet het volledig in dienst zijn van Roosen en moet hij de finale lekker met natte haren in de bus bekijken."
En daarom kan hij de Omloop niet rijden. Ja, die jongens rijden steeds in dienst van Groenewegen. Hij mag ook zijn collega's uithelpen. Boom stond ook in de startopstelling en niet als kopman.
Tussen de regels door, maar Groenewegen geeft zelf antwoord!
Quote:"Mooie 5 dagen koers gehad met het @LottoJumbo_road team in Algarve, nu op naar de volgende Kuurne Brussel Kuurne."
@rahimns
"dus Roosen of Jansen hadden mee moeten zitten om wat te doen. Kwiatkowski op die berg van een overwinning afhouden? Ik begrijp het even niet … Thomas beklaagde zich dat niemand wou helpen om de kopgroep terug te halen waarin meerdere van zijn ploeggenoten zaten. Vreemd verhaal…"
Dan zou eens de moeite moeten nemen om cyclingnews te checken/lezen
Quote: cyclingnews;"The move from Kwiatkowski was not planned, but once the opportunistic Pole was clear, the game plan at Team Sky needed to change. If Kwiatkowski faltered, then the stage and race could slip from the team's grasp. Nobody really followed, and the gap just went. At least the team won, but for sure I would have liked to have kept the jersey."
'@rahimns
Jammer van Smeekens, maar waarom geen Roosen of Jansen of Kuss mee in de aanval.
Nu kreeg Sky 't in de schoot geworpen. Je hebt toch ook gezien, dat o.a. Stybar het bijna maakte door weg te rijden uit de groep Kwiatkowksi.
Dat had bijv. Timo Roosen ook kunnen doen. Dan had Groenewegen wel met de puntentrui kunnen thuiskomen.
Geraint Thomas, als je tussen de regels kan lezen, is niet blij met de gang van zaken.
" If Kwiatkowski faltered, then the stage and race could slip from the team’s grasp."
@vlek
Ja, kennelijk wil hij zich sparen voor de KBK; dan legt hij zichzelf en de ploeg wel een grote druk op. Als er dan vluchters weggeraken, mag TLJ aan de bak.
Iemand enig idee of Lotto-Jumbo van plan is om mee te doen in de Eendaagse De Panne? Onderaan de site van Lotto-Jumbo staat wel 'Wedstrijden' maar daar staat vervolgens niks bij. Best slecht, want alle andere WT-ploegen kan je zien waar ze rijden. Zou een leuke wedstrijd voor Groenewegen kunnen zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.