Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 78 ... 481 482
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij is het Stybar toch niet gelukt om in die klim hem voor te blijven en dat was een Roosen of Jansen zeker ook niet gelukt... SKY was gewoon heel erg sterk in deze koers. Daarom konden ze het ook zo tactisch uitspelen, en het klopt als Kwiatkowski had gefaald dan hadden ze een probleem kunnen hebben maar er zaten verder geen renners meer in die kopgroep die heel hoog in het klassement stonden dus die opmerking was ook wel heel erg overdreven. Serge Pauwels was nog de gevaarlijkste tegenstander en zelfs die is nog achter Thomas in het AK gebleven... dus het viel allemaal wel mee. Dat Thomas teleurgesteld was dat hij niet won kan ik me voorstellen maar de ploegleiding heeft blijkbaar ook niet ingegrepen en Kwiatkowski was heel sterk.

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt, maar als je 't niet probeert, doe je ook niet goed. Zoals jezelf aangeeft is 't Kwiatkowski gelukt om de aanval van Stybar te neutraliseren.
Hij geeft zelf aan, dat alleen de winst goed genoeg was om Thomas in 't gezicht te kijken. Het was oorlog geworden, als 't niet was gelukt {Kijk maar bij onze schaatskanonnen, die elkaar de tent uitvechten, lijkt 't wel.} en dat besefte Kwiatkowski heel goed; hij had wel 't geluk, dat Pauwels mee heeft gewerkt in de achtervolging. Hieronder in 't kort zijn beleving:
quote: cyclingnews;"Knowing that "if we do something wrong it would cost us first place and second place in the GC", Kwiatkowski added that "I felt the whole stage under pressure". Knowing full well a "random scenario" like a flat tyre would quickly unravel Sky's aggressive plan."
"I really had in my head that the only way I can look Geraint Thomas in the face after the stage, was after winning the stage," he said. "That is why I tried to do it so much and that is why in the end we are really happy."
De conclusie uit dit verhaal is, dat aanvallend rijden zich loont; zie ook de ToC met Bennett in de hoofdrol.

S. Morgenstern

Dat klopt, maar als je ’t niet probeert, doe je ook niet goed.

Conclusie: zonder het zien van het eerste uur van de koers kunnen we hier onmogelijk een oordeel over hebben en is het dus totaal onzinnig om een discussie te voeren over de mate waarin TLJ de rode trui heeft 'laten lopen'. Helemaal omdat het enige wat we wel weten over TLJ in dat eerste uur, is dat de koersradio meldde dat TLJ de koers probeerde te controleren voor de tussensprint om via die weg de puntentrui van Groenewegen veilig te stellen. Dat was tenslotte met deze selectie de enige manier om gisteren nog iets aan de puntentrui te doen.

Maar blijf gerust doorgaan op je ingeslagen weg...

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Als je de renners er voor hebt dan is dat zeker ideaal... hier kon weinig fout aangaan. Ik bedoel Stybar stond op 3 minuten... het wordt allemaal wel wat overtrokken bij SKY hier. Ze hadden alles prima onder controle. Zelfs met een lekke band van Kwiatkowski was er nog niets aan de hand geweest. Ze maken hier een soort drama van terwijl ze alle troeven in handen hadden...

Laatst gewijzigd
wieler4live

Ik ben benieuwd of Powless top 10 kan rijden in abudabi zou heel knap zijn in een heel sterk deelnemers veld al is het met de tt erbij niet in zijn nadeel ook van Emden zou in de tt kunnen scoren maar ja Dennis rijdt er ook.... ook benieuwd wat Danny kan in het geweld van de spriters top. Wat verwachten jullie van TLJ in abudabi

Rahim Vlasblom
admin

'@Wieler4live ik denk dat TLJ daar met een zeer uitgebalanceerde ploeg aan de start staat... Tolhoek en Powless die kunnen proberen een klassement te rijden... er is maar 1 slotklim dus daar hoef je verder geen knechten voor te hebben. Jos en Neilson kunnen samen proberen een goed resultaat te rijden in de TT en Danny kan zich meten met een paar van de allerbeste sprinters van de wereld. Dat maakt het aan de ene kant leuk om te volgen omdat ze elke dag mee kunnen doen om de prijzen maar kan er ook na 5 dagen geconcludeerd worden dat ze zonder ook maar 1 prijs naar huis moeten gaan. De tegenstand is echt heel sterk... een paar van de allerbeste tijdrijders, sprinters en klimmers staan er aan de stad. Dus reeel gezien zou het mooi zijn als ze uiteindelijk een paar keer top 10 eindigen met hopelijk ergens een leuke uitschieter. Maar het is wel goed om een met echte tegenstand te zien waar je als renner staat. Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd de komende dagen.

Poeksel

Top vijf moet kunnen voor Danny toch? Viviani en Cavendish zijn normaal gesproken te sterk, de andere sprinters kan hij hebben.

kelderfan

"Maar blijf gerust doorgaan op je ingeslagen weg…"
De ideale weg misschien.;)
Wat betreft Abu Dhabi. Dat wordt zeker een kluif voor een goed klassement en hopelijk gaan zij voor de aanval
Van Poppel gaat een kluif krijgen met sprintkanonnen als "Sagan", Kittel en Greipel.

Laatst gewijzigd
gardeyn

En door al die sprintkanonnen en doordat er maar een berg is om het klassement te maken, is aanvallen echt het meest zinloze wat je maar kan bedenken.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Hopelijk gaan ze vooral niet voor de aanval. Daarvoor leent het parcours zich totaal niet.

Met die tijdrit geef ik Powless wel een kansje op een top10 notering. Voor Tolhoek wordt het lastiger of hij moet deze winter een enorme stap gemaakt hebben. Van Poppel zou met wat geluk kunnen winnen, maar normaal gesproken is podium het maximaal haalbare.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan geen Peter Sagan daar hoor.... alleen zijn broer. Wel nog Ewan dus dat maakt het met Kittel, Greipel, Viviani en Kristoff toch een lastige opgave voor Danny.

kelderfan

'@rahimns
Leuk om te horen, dat Daan Olivier weer op de fiets zit. Ik ben benieuwd wanneer hij weer kan aansluiten.
Wat Abu Dhabi betreft:
Tolhoek en Eenkhoorn zijn aanvallend ingestelde renners; dus waarom niet dat doen, waar je goed in bent.
In dit sprintersgeweld heeft Danny het lastig genoeg en laat andere teams maar jagen. Aanvallend rijden maakt die jongens toch sterker.
Want wachten op de laatste klim met jongens als Kelderman. Dumoulin, Aru, Costa, Lopez, Majka, Simon Yates en dan vergeet er nog een paar, is dat dan verstandig.

Roelien

Hmmmm, het lijkt volgens het instagram verhaal van Neilson dat hij niet gaat naar Abu Dhabi... 🤔

kelderfan

'@Roelien
Je maakt mij niet blij. Want wie moet hem daar vervangen?

kelderfan

'@Fanny
Met Koen Bouwman zat je weer helemaal goed; alhoewel ik 't beter had gevonden om hem in Abu Dhabi te zien acteren.

Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar problemen met zijn paspoort... wat is niet helemaal duidelijk

tdola

Jammer als powless idd niet kan starten, kans in vrije rol en dan zo niet starten....

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Met Koen Bouwman zat je weer helemaal goed; alhoewel ik ’t beter had gevonden om hem in Abu Dhabi te zien acteren.

Helaas niet bij de Lotto. Haha.

Misschien kan er mbt Powless nog met een ander renner gewisseld worden alhoewel het is wel heel erg kort dag is.
Dat zal denk ik niet meer lukken ivm met o.a. visa enz.
Dus wordt dus met 1 renner minder deze ronde van Abu Dhabi rijden.
Knullig en vreemd dat dit pas nu geconstateerd wordt als het waar is mbt het paspoort en visa van Powless
Ik weet niet of de renner er zelf voor verantwoordelijk is (aanvraag visa) of dat de ploeg dit regelt.
Dat zal enorm balen zijn voor de renner Powless die goed bezig was in Spanje.

Yeez

Powless zit nu in Amsterdam. Kwam Abu Dhabi niet in en is teruggevlogen naar Nederland om zaken omtrent zijn paspoort te regelen

Rahim Vlasblom
admin

Helaas komt er ook geen vervanging voor hem

kelderfan

Jammer dat er geen vervanging is gevonden.
Dat wordt helaas magertjes in Abu Dhabi. Tolhoek die zijn 1e. km's gaat maken in 't peloton en Danny van Poppel, die met o.a. Caleb Ewan, Elia Viviani, Marcel Kittel, Mark Cavendish & Co. moet gaan afrekenen. Een toptien moet er wel inzitten.
Opvallend dat dit team op Danny van Poppel na voor eerst daar gaat rijden.

Het is wel duidelijk, dat Koen Bouwman in de Omloop mag rijden.

Alexey Vermeulen komt weer naar Europa. Youri IJnsen weet meer.;)

kelderfan

'@Fanny
Hij Neilson Powless is nu bij 't Amerikaanse consulaat in Barcelona en hij heeft in de taxi een boek geschreven over de laatste 48 uur. Dat weer wordt smullen. Die Amerikanen weten je altijd wel te boeien.
Er staat nu ook leuk artikel over George Bennett bij Cyclingnews over zijn doelen in 2018.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan ik denk dat je even aan je Engels moet werken... could write betekend ik had een boek kunnen schrijven. Altijd wel leuk hoe jij aan alles een wending kan geven, maakt het toch nog sensationeel ;)

Yeez

Overigens, de reden dat zijn paspoort werd geweigerd was vanwege het feit dat er een pagina was losgelaten... aldus Maxim op twitter.

kelderfan

'@jessevdalen
Moet ik daarom aan mijn Engels werken; in de taxi "zou hij een boek kunnen schrijven", is wel heel snel gedaan.;)

Over 't probleem met de deelname aan de Abu Dhabi Tour van Neilson Powless.
'T ingeplakte visum was losgekomen en dat is andere koek.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 78 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.