'@klassementsrenner dat lijkt me ook iets teveel gevraagd. Ik had Powless nog wel misschien willen inschatten voor een mooie top 10 klassering maar Tolhoek zal blij zijn als hij bij de eerste 20/25 zou kunnen eindigen. Het is vooral hopen op een paar mooie top 10 uitslagen voor Van Poppel en hopelijk een mooie uitslag voor Jos, al is de concurrentie echt groot.
Van Poppel heeft met Van Emden en Van Hoecke als hardrijders en Wagner als lead-out een redelijke sprinttrein mee maar de concurrentie is met onder andere Cavendish, Kristoff, Kittel, Sagan en Ewan erg groot. Ik zou het ongelofelijk knap vinden als het LottoNL en Van Poppel lukt om een sprintetappe te winnen. Met Leezer, Roosen en Jansen in de sprinttrein van Groenewegen en Wagner, Van Emden en Van Hoecke in die van Van Poppel verwacht ik dat LottoNL dit jaar veel sprintetappes zal winnen. Groenewegen staat al op drie overwinningen terwijl hij vorig jaar pas op 20 mei (in de Tour of Norway) zijn derde overwinning behaalde. Bij Van Poppel is het voornamelijk belangrijk dat hij fit blijft want dan zal hij ook zeker met regelmaat een sprint winnen.
Het zal wel te maken hebben met de sprinttrein; Gesink zal 't wel alleen moeten opknappen {op de Kelderman manier}.
Tot nu toe zegt PCS Groenewegen met Jansen, Boom, Martens en Gesink. Daar zal zeker Roosen nog bijkomen. Dus blijft er nog 1 plek over voor Clement of Bouwman, omdat er ook een ITT is gepland op dag 4 La Fouillouse › Saint-Etienne 18.4 km.
Vorig jaar ging 't niet niet goed met de sprinttrein van Dylan Groenewegen > 4e.R2; 3e.R5, maar dit jaar moet dat toch beter gaan met Roosen, Jansen en Lars Boom erbij. {ook vanwege de waaiers}
Tolhoek vertelt over de slaapmiddelaffaire:
https://www.volkskrant.nl/sport/wat-bezielde-wielrenner-antwan-tolhoek-toen-hij-een-slaapmiddel-slikte~a4572228/
'Lobato komt de kamer binnen. Hij zegt: hier, neem wat van dit spul, daar slaap je lekker van, en 20 seconden later heb ik een paar druppels op mijn tong. Ik had meteen door: dit is foute boel. Maar toen was het al te laat.'
Bouwman de tijdrijder? Ik denk dat het dan logischer is om Groenewegen gewoon zijn vaste mannen mee te geven (met Boom). Mocht je iemand speciaal voor een tijdrit in een WT-koers willen selecteren, dan zou dat enkel over Roglic en Van Emden kunnen gaan. Clement is al een stretch, Bouwman heeft zeker geen tijdrit waarmee hij een selectie af kan dwingen.
Het zou wel een argument kunnen zijn, dat je naast Gesink iemand wil die een belangrijke rol kan spelen in een van de laatste ritten. Aangezien zo'n beetje al die renners op andere koersen mikken, verwacht ik niet dat zo'n renner aan het vertrek gaat staan. Kunnen ze natuurlijk nog overwegen om iemand als Bouwman op te stellen, maar daarvan verwacht ik niet dat de toegevoegde waarde voor Gesink zo groot is dat je niet om zo'n renner heen kunt.
Het kan natuurlijk, niets mis met zo'n renner binnen de selectie van Parijs-Nice, maar kiezen voor bijvoorbeeld Martens of Lindeman valt even goed te begrijpen.
'@Kelderfan waarom maak jij je altijd zo druk om de samenstelling van koersen die gaan komen, zeker als het om de knechten gaat... en geniet je gewoon niet van alles wat er nu gaande is. Wacht lekker rustig af en TLJ houdt je wel op de hoogte wie wanneer gaat rijden. Het wordt ondertussen een soort obsessie voor je om de selecties rond te krijgen... laat gaan.
Roglic met Bennet op de voorlopige lijst van Tirreno. Daar kunnen we dus wat moois verwachten, ben benieuwd of ze beide kort willen eindigen in het AK of dat de een voor de ander gaat rijden. Verder van Poppel dus ook wedden ze net als in Parijs Nice op twee paarden (Gesink en Groenewegen). Ben benieuwd of Gesink al raak kan schieten. Lijkt me een goede motivatie voor de rest van het jaar.
Ik heb het idee dat het rittenkapen in kleine rondes anders werkt dan in grote omdat de tijdsverschillen in het AK nog niet zo groot zijn. De kans dat vrijbuiters lang uit mogen lopen is dan wat minder groot, lijkt me.
Mij lijkt het beter als Gesink in kleine koersen gewoon voor een klassement gaat en alleen ritten gaat kapen in de grote rondes. Maar ja.
'@horsm de enige echte mogelijkheid is dan veel tijd verliezen aan het begin en dan in de bergetappes niet meegaan in de vroege ontsnapping maar juist vanuit de favorietengroep een poging doen om weg te springen. Omdat je dan niet meer gevaarlijk bent voor het klassement is er een kans dat ze niet meteen achter je springen en je vooruit kan blijven. Ik weet verder ook niet hoe ze dat voor ogen hebben. Ik ben er ook geen liefhebber van en zie Robert ook liever voor een klassement gaan in dit soort koersen. Maar ja .... als hij dit graag wilt moet hij er zeker voor gaan. Maar het gebeurt niet vaak dat een kopgroep veel ruimte krijgt hier.
'@rahimns
"Wacht lekker rustig af en TLJ houdt je wel op de hoogte wie wanneer gaat rijden. Het wordt ondertussen een soort obsessie voor je om de selecties rond te krijgen… laat gaan."
Dat mag jij doen afwachten. Ik vind 't juist leuk om te volgen wie waar rijdt en waarom. Dat 't voor jou een obsessie is, is toch jouw zorg. Niet druk maken.
@vlek
Eens, dat 't vrijbuiten wel erg overdreven wordt bij TLJ; juist in die kleine rondjes is vorig jaar goed gescoord met Roglic en Bennett.
En ik dacht dat Roglic zich daarop zou gaan toeleggen dit seizoen. Bennett wil juist voor de Grote Rondes gaan en dat lijkt een goede zaak om niet alles op de schouders van Kruijswijk te leggen.
Ik heb tot nu toe nog nergens een keuze voor vrijbuiten gezien, dus op welke manier het wordt overdreven ontgaat me volledig. Voorlopig was er buiten twee rondjes overal iemand die voor het klassement ging en buiten twee andere rondjes was altijd een sprinter aanwezig. Beide is dus ook al voorgekomen, waardoor er nog nauwelijks de ruimte is geweest om in kopgroepjes mee te doen.
Ik verwacht de rest van het seizoen dat het hoofdzakelijk daar op aan blijft komen. De enige uitzonderingen lijken me Gesink en de koersen met de jonge klimmers waar geen kopman aanwezig is (zie Daupine en Polen vorig jaar). Wat is daar overdreven aan?
'@Kelderfan
Quote: Weet jij of Bouwman na de Omloop nog Parijs-Nice gaat rijden, want er is een ITT gepland en Van Emden rijdt de T/A.
Of wat zijn verdere plannen zijn.
Ik denk dat Bouwman géén Parijs-Nice gaat rijden ondanks de ITT die er inzit en hij en hij een goede ITT renner is.
Maar er kan altijd nog iemand uitvallen.
TLJ zal toch wel hiervoor een 2-tal reserves achter de hand houden en misschien zit hij daar dan bij.
Ik verwacht eerder dat hij de Strade Bianchi gaat rijden omdat hij in het net gestarte jaar al 2 rondes van een kleine week heeft gereden, naast de koers van Almeria.
En het is ook maar de vraag of hij voldoende hersteld is voor de Omloop van a.s. zaterdag waar hij denk ik gewoon moet knechten in de eerste 100-150km.
Misschien rijdt Bouwman, net als Lindeman begin maart ook wel de Ronde van Drenthe die hij als renner al 5x heeft gereden.
Link:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/130730/Bert-Jan-Lindeman-toch-van-start-in-Ronde-van-Drenthe
@Vlek
Quote: Bouwman de tijdrijder?
Ik denk van wel.
Hij zit bij de TTT selectie die toen bij de TU in Eindhoven was en dat is denk ik niet voor niets.
Op het NK reed hij slecht 1 sec. langzamer dan de Van Emden die aan het oefenen was voor de TdF.
Ik denk dat Bouwman, indien hij niet ziek was geworden in de Ruta del Sol op de 1 na laatste dag, hij zichzelf in de top 10 van het AK had gereden.
Hij stond slechts 16 sec achter Kruijswijk en een tiental sec voor de Tier die overigens wel ook in vorm was en een uitstekende RdS reed, maar niet echt een ITT renner is.
De laatste dag van de RdS was met die ITT rit was voor Bouwman een ideale ITT.
Een selectie voor een WT rondje met een ITT afdwingen is natuurlijk is heel anders.
Daar zijn Van Emden, Roglic , Gesink en Clement op dit moment toch een stuk beter in. Dus ben ik hier met je eens.
@Rahimns
Quote: @kelderfan waarom maak jij je altijd zo druk om de samenstelling van koersen die gaan komen, zeker als het om de knechten gaat… en geniet je gewoon niet van alles wat er nu gaande is.
Maak je er niet druk om.
Je doet er vaak zelf ook aan mee.
Het is juist leuk om hierover te discussiëren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.