Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 85 ... 481 482
S. Morgenstern

Bennett zou ik hetzelfde meegeven, wanneer het werkelijk omstandigheden zijn waar dit soort renners alleen maar minder van kunnen worden.

Noud89

Op zich met je eens, al is het wel een gegeven dat Roglic juist de laatste weken echt vaak in dit soort omstandigheden heeft getraind. Op de Teide trainde hij in de sneeuw en nu in Slovenie is het ook erg koud. Dus wellicht spreekt dat wel wat meer in zijn voordeel dan bij mannen die uit Abu Dhabi e.d. komen.

Maar uiteindelijk is het gewoon giswerk of Roglic hier een rol van betekenis kan spelen. Hij heeft het nog nooit in een klassieker laten zien, maar dat gaat bij hem de laatste 2 jaar natuurlijk overal op, totdat weer blijkt dat hij een volgende stap heeft gezet. Maar uiteindelijk zou ik ook niet teveel risico met hem nemen.

S. Morgenstern
S. Morgenstern

Dus wellicht spreekt dat wel wat meer in zijn voordeel dan bij mannen die uit Abu Dhabi e.d. komen.

Binnen de ploeg zullen ze mogelijk zicht hebben op de mate waarin hij tegen zware omstandigheden bestand is. Mochten ze van mening zijn dat hij op zo'n dag niets op gaat lopen, dan kan het inderdaad anders zijn, maar in eerste instantie zou ik Strade zelf niet te belangrijk maken en liever voorzichtig zijn met het oog op de komende koersen.

Laatst gewijzigd
Tinkerbell

Bennett gaat zelf nog uit van Strade rijden om daarna te starten in Tirreno en Catalunya.
Ik denk dat het voor hem zeker verstandig is om in ieder geval niet tot het gaatje te gaan in Strade Bianche vanwege het enorme temperatuursverschil. Voor de Tirreno worden de eerste dagen ook slechte weersvoorspellingen afgegeven maar in ieder geval nog iets betere temperaturen.

kelderfan

Parijs-Nice begint ook leuk met in de finale een 1.9 km klim en de laatste 500m. met kasseien. Een rit voor renners als Alaphilippe & Co.
Daarna mag Groenewegen in 2 etappes proberen een rit te winnen; alhoewel rit 3 lijkt meer voor de vluchters.
Wie wordt er uitgespeeld in de tijdrit.

wieler4live

Een goede boom zou in de tt een van de favoriete zijn om de winst gezien zijn tt in GB maar met zijn trainings achterstand mogen we daar niet veel van verwachten. Alleen Gesink zou er dan nog over blijven om het goed te doen in de tt maar gezien die niet voor het klassement gaat zal hij 't daar misschien al een beetje laten lopen.

gardeyn

Dat antwoord weet je zelf toch ook wel? De enige TLJ-man die enige kans zou maken is Boom, maar zijn vorm en conditie zijn een vraagteken.
Dus waarschijnlijk kijken ze hoe ver Boom kan komen. En als Gesink er voor gaat, zou hij ook wel top 15 rijden, want het deelnemersveld valt wat tegen qua tijdrijders. Naar de startlijst kijkend zou Lars Boom best wel eens kans kunnen maken, mocht hij in vorm zijn.

S. Morgenstern

Tirreno: Roglic, Bennett, Tankink, Van Poppel, Wagner, Van Hoecke en Van Emden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik geloof je wel, maar heb je ook een bron?
@gardeyn
Boom is zich aan 't voorbereiden en tegenwoordig hebben renners meer aan een krachthonk dan wedstrijden; dus die kan zomaar verrassen.

S. Morgenstern

Website van de koers.[/url]

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@vlek: geen Battaglin. Opvallend. Ik krijg een beetje het gevoel dat er voorgesorteerd wordt op een vertrek van Battaglin aan het eind van het jaar.
Of hij mag gaan sprinten in Catalonië.
Verder wel een prima ploeg. Gezien de profielen is er geen klimtrein nodig en sprinters/sprintknechten zijn altijd prettig om erbij te hebben in een ploegentijdrit.

@kelderfan: ik zeg toch ook niet dat Boom niet zou kunnen verrassen? Alleen is het bij Boom, meer dan bij andere renners, de vraag hoe zijn conditie is na een trainingskamp of winter (en na deze winter, buiten zijn schuld, al helemaal) en of hij wel een krachthonk van binnen heeft gezien.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk dat er in dit geval vooral is 'doorgeselecteerd' voor de ploegentijdrit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dank en ja het is zeker opvallend, dat Battaglin in de opstelling ontbreekt. In rit 2, 5 en 6 mag Danny van Poppel aan de bak, maar of het altijd prettig is om sprintknechten erbij te hebben, is maar de vraag. Want wie hem in rit 5 gaat afzetten? Geen Tankink, Van Hoecke of Wagner denk ik zomaar.

S. Morgenstern

Sprintknechten zijn buiten de sprints sowieso overbodig toch? Waarom je de behoefte voelt om die kortzichtige overtuiging steeds maar weer uit te splitsen tot op specifieke ritten ontgaat me volledig.

Laatst gewijzigd
xistnc

heb je ook een bron?

Grinnik :D

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Logische selectie voor Tirreno. Vaste trein voor Van Poppel aangevuld met Roglic en Bennett. Er is maar 1 echte bergetappe en dan eigenlijk alleen maar een slotklim op een parcours waar een aantal van de sprinttreinmannen ook tot aan de voet mee zouden moeten kunnen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Zo'n Bennett opstellen in een ijskoude Strade, moet ie dan niet 2 maanden aan het zuurstof erna ?

kelderfan

'@rahimns
Logische selectie. Van Poppel is geen Groenewegen toch. Om hem daarom een trein mee te geven is mij een raadsel. Want Roglic ging toch voor 't klassement en dat mag hij doen met Bennett. De meeste ritten zijn heuvelritten en daarvoor neem je Tankink mee neem ik aan.
@RV
Ja, dat is een punt. Als Bennett de Strade gaat rijden, dan is 't afwachten of hij de T/A gaat halen.

S. Morgenstern

Zullen we Tolhoek anders nog eens vragen hoe hij vorige week de ondersteuning vondt in die rit waarvoor ze volgens jou alleen hem hadden meegenomen?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij is toch een sprinter... die een trein heeft gekregen net zoals Groenewegen. Heeft ook al gewonnen en ook al een paar mooie ereplaatsen bij elkaar gereden. Dus waarom zou je hem dan nu opeens een trein ontzeggen. Je maakt afspraken met elkaar aan het begin van het seizoen en daar hou je je dan ook aan. Dus kijkend naar het parcours is Tankink een prima toevoeging aan die trein en voor de lastigere etappes als knecht voor Bennett en Roglic. Dus ja een logische selectie.

Noud89

Lieve Kelderfan,

Je hele selectie inrichten op het klassement van je klassementsman heeft alleen nut wanneer:
1) Het parcours zodanig zwaar is dat je klassementsman anders in een vroeg stadium geïsoleerd kan komen te zitten.
2) Je een dusdanig sterke selectie neer kan zetten dat je de koers in handen kunt nemen en de concurrentie echt pijn kan doen.
3) Je verwacht in een heel vroeg stadium in de leiderstrui komt te zitten en je je leiderstrui met hand en tand moet verdedigen.

Wat dat betreft:
1) Het parcours is niet dusdanig zwaar. Bennett en Roglic moeten overal samen kunnen overleven dat de laatste slotklim/slotheuvel en dus hoef je niet echt bang te zijn dat Roglic in een vroeg stadium van de etappe helemaal alleen komt te zitten.
2) Geen enkele selectie die TLJ hier op zou kunnen stellen buiten een selectie waar je ook Kruijswijk/Gesink mee zou nemen gaat sterk genoeg zijn om de echte machtsblokken pijn te doen. De kans dat Sky en wellicht ook Bora e.d. altijd met meer man overblijven voor de finale is gewoon heel erg groot, zelfs als je echt je allersterkste team op zou stellen.
3) Zelfs als Roglic na etappe 4 de leiderstrui al zou pakken volgen er daarna eigenlijk geen etappes waar je sterke klimknechten nodig hebt om het gat te dichten met je concurrenten. De kans is behoorlijk groot dat een van Emden best lang bij kan blijven en werk op kan knappen in etappe 5 & 6.

Dus vertel nu eens, waarom zou er naast het koppel Roglic/Bennett zoveel extra ondersteuning nodig zijn?

kelderfan

'@Noud89
Lieve, lieve Noud,
Eindelijk een onderbouwd verhaal en ik begrijp ook wel, dat TLJ niet altijd 't heft in handen kan nemen, zoals Sky/Movistar/Astana ......
Maar je weet nog met Kruijswijk in de Giro; die wilde een team, die hem kon bijstaan en dat na die deceptie van 't jaar daarvoor.

Roglic gaat voor de kleine UWT's en heeft doelen gezet. Nu krijgt hij Bennett mee, die een tijdje alleen heeft getraind in 't zomerse NZL.
Zijn 1e. wedstrijd in Europa is de Strade {met waarschijnlijk regen op een licht bevroren ondergrond} en dan gaat hij gelijk door naar de T/A, die volgens kenners begint met slecht weer. Dus of hij dan al zover is om Roglic bij te staan is dan de vraag. Bovendien heeft Bennett andere prioriteiten vastgesteld, want hij is in voorbereiding op de Giro om als kopman te worden uitgespeeld.
- zie punt 3 wat dat betreft; Stage 5 - Castelraimondo › Filottrano is een verradelijke rit; mocht hij de trui hebben, dan heeft hij geen ploeg, die hem kan helpen, want bij paaltje 117,8 of bij paaltje 142,7 zit hij alleen.

Danny van Poppel krijgt een trein mee en dat voor 1 rit; dus het gaat in deze er alleen maar om, dat de sprinttrein voorrang krijgt.
Want vergelijk dit team maar eens met 't team van vorig jaar.

S. Morgenstern

Eindelijk een onderbouwd verhaal

...

kelderfan

"Zullen we Tolhoek anders nog eens vragen hoe hij vorige week de ondersteuning vondt in die rit waarvoor ze volgens jou alleen hem hadden meegenomen?"
Dat was een vlakke rit met op 't eind een zandheuvel. Ja Tolhoek was zeker blij met de ondersteuning.
Maar is appels met peren vergelijken.:)

1 2 ... 85 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.