Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 84 ... 481 482
Fanny

Als je als TLJ start in de TA met als 1e rit een TTT en daar tussendoor maar 1 echte bergrit en wat heuvelritten en een TT op de laatste dag en je wilt voor het klassement gaan, dan zou je het team over het algemeen met renners moeten aanvullen die een goede tijdrit in de benen hebben en bergop ook redelijk goed hun mannetje kunnen staan.
Dus zou ik hier 2 renners meenemen, naast de al geselecteerden op PCS, die dat goed kunnen tw Powless en Bouwman.
Maar ik denk zelf dat beiden hier niet zullen starten.
Bouwman staat volgens bovengenoemde topicposters op de rol voor het nationale team in de Ronde van Drenthe wat inderdaad een 1 HC koers is geworden.
Powless staat op de rol voor de Coppi Bartoli waar denk vooral de jonge renners zullen rijden voor een AK en dus een vrije rol hebben.
Grote kans dat daar Kuss, Bouwman en de Tier hier ook zullen starten.
Dat Bouwman geen PN of TA rijdt zal er denk ik mee te maken hebben dat ze hem, net zoals @tdola al aangeeft, voor de Giro niet op willen branden.
Daarnaast zullen de renners die deze Giro gaan doen ook nog wel een paar weken op hoogtestage gaan en daardoor weinig wedstrijden in april rijden ter voorbereiding op die Giro 2018.

Hengacity1

Vind het wel jammer dat er dus blijkbaar wel 3 renners beschikbaar zijn voor Ronde van Drenthe.. je zou toch denken dat er nog wem ergens 2 te porren zijn voor zo een wedstrijd.. met 5 kan prima.. en je hoeft de wedstrijd dan niet te controleren.

Hengacity1

'@rahims

Het was zeker niet negatief bedoeld hoor maar was gewoon nieuwsgierig wat er met Tankink en Leezer was gebeurd.

S. Morgenstern

Powless is een redelijke individuele tijdrijder met veel potentie. Ploegentijdritten zijn echter vreemde beesten en zulke jonge renners zijn niet altijd de beste schakels in zo'n geheel. Clement zou wel een aardige aanvulling kunnen zijn voor de TTT, maar heeft waarschijnlijk straks een belangrijke rol in Catalunya. Bouwman voor zo'n korte vlakke ploegentijdrit als onmisbaar naar voren schuiven begint een hele slechte grap te worden.

Nogmaals, zeker ook met het oog op de ploegentijdrit is het een goed idee om in de selectie genoeg mannen uit de trein van Van Poppel op te nemen. Bijkomende kwaliteiten voor bergritten lijken met het parcours ook niet heel vaak gevraagd te worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
In de T/A wordt gestart met een TTT en er doen zeker teams met een betere TTT-samenstelling; als Roglic daar te veel tijd verliest, omdat Van Poppel met alle geweld een sprinttrein mee moet hebben, dan ga je toch voorbij aan de belangen van Roglic. Dat van Poppel 't kan heeft hij laten zien, maar een dag erna is er een sprintaankomst.

S. Morgenstern

Van Poppel, Wagner, Van Hoecke en Van Emden zullen zich moeten sparen voor het treintjesrijden op de tweede dag. Makes sense....

Een menig hebben en daar een eigen werkelijkheid bij bedenken. Probeer het nu eens andersom; de werkelijkheid als uitgangspunt nemen en dan daar je eigen mening bij formuleren. Wanneer je steeds maar weer nieuwe onzin moet bedenken om je mening overeind te houden, dan mag er op een gegeven moment ook bij jezelf wel eens een lampje gaan branden.

Laatst gewijzigd
tdola

juist vlek.
DIe gasten zullen zich de eerste dag gewoon 21,5 km (of zoiets) vol moeten geven om voor Roglic/Bennett een redelijk goede uitgangspositie te creeren.
En de vlakkere ritten gaan ze hun best doen voor een sprint.

kelderfan

'@Fanny
Er is maar een echte bergrit. De ritten 3 en 5 zijn heuvelritten maar met aankomst bergop.
In mijn ogen heb je dan aan Wagner e/o Van Hoecke vrij weinig.
Dus is 't toch beter om renners mee te nemen, die bergop hun mannetje staan met ook een tijdrit in de benen.
Dat 't voor Powless te vroeg is, lijkt mij een juiste constatering, maar Bouwman moet dat toch kunnen.

S. Morgenstern

Vrij weinig, is meer dan genoeg in dit geval. Zit werkelijk geen enkele rit tussen waarvoor je een hele rits klimmers nodig hebt om de kopman goed te kunnen ondersteunen. Totaal overbodig voor TLJ om daar dan toch de nadruk op te leggen in deze koers.

Laatst gewijzigd
simplex

Mocht een te veel en uitsluitend op cijfers gerichte ambitieuze kelderfan ooit deel uit gaan maken van het TLJ management dan zal de huidige bezetting gillend weglopen en een overstap overwegen naar elders. Betekent dus ook einde fanboy bestaan. Overlopen is toegestaan maar liever niet.
Een serieuze profploeg die haar renners en specifieke kwaliteiten kent en moet schipperen met aanbod van koersen en steeds ook weer diverse andere rennerafhankelijke en overige persoonlijke en teambelangen, heeft geen diverse voor "gok"rondes nodig om tot een meest haalbare optimale opstelling te komen.

S. Morgenstern
kelderfan

Bedankt voor de link en het is bevestiging van zijn groeiende kwaliteiten en dat Zeeman ook Wynants opneemt in het rijtje met Leezer en Boom is een goed teken. Want Maarten Wynants lijkt mij een van de motoren van 't team en dan niet alleen in de zin van een sterke motor in 't lijf.
Groenewegen mag 't laten zien in Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs.
@simplexG
Ben jij nu lid van 't TLJ management?;) chapeau met die zege van Groenewegen in de KBK; alleen jullie lid Zeeman vergeet, dat Kittel in zijn goede jaren een turbo met na-brander in zijn benen had.

kelderfan

Dat wordt leuk voor de Strade-ploeg; nu sneeuw en min 10 in de nacht en tijdens de rit wordt regen voorspeld {bron Sporza}.
Dat wordt een modderbad en de sterke mannen zullen bovendrijven. Het zal voor NZL' George Bennett een wel erg grote overgang worden.

jvh93

Wynants heeft er al erg veel zin in zag ik op zijn twitter

kelderfan

Bram Tankink klaagt over zijn longen. #te veel koude lucht binnengekregen zeggen mijn longen.
Maarten Wynants voelt zich kiplekker met dit weer. Hopelijk kan hij Roglic en De Tier lang bijstaan tot in de finale.
Kan TLJ Wout van Aert niet huren/overnemen om dit klusje te klaren.:)

S. Morgenstern

Mocht het echt beestenweer zijn komende zaterdag, dan zou ik niet teveel van Roglic verlangen. Beter voorzichtig zijn en niet ziek worden, dan alles geven voor een aardige uitslag om daar dan volgende week de prijs voor te betalen.

Yeez

'@vlek rare instelling.

Netraam

In Strade Bianche zie ik Roglic misschien wel top 10 rijden, p8 ofzo, maar in de Tirreno maakt hij kans op de overwinning. Ik denk dat vlek daarop doelt.

kelderfan

In deze begrijp ik @vlek helemaal, want dit is niet ideaal voor o.a. George Bennett en Roglic. Tankink klaagt niet voor niets.

S. Morgenstern

@vlek rare instelling.

Waarom?

kelderfan

'@vlek
Oplossing extra laagje tegen de kou, maar regen is foute boel.

Yeez

Je gaat niet iemand opstellen om te sparen voor een andere koers. Het is allebei wt en zie roglic dan ook kans maken in Strade.

DemPolS

Roglic is oud schansspringer, die zal echt wel weten hoe met de kou om te gaan 😀

S. Morgenstern

De koers staat inderdaad niet op het programma omdat hij zich daar kan sparen voor een andere koers. Hij zal daar volgens de bedachte planning vooral starten om na een hoogtestage nog wat koerskilometers mee te pakken in een koers waar hij in theorie tevens redelijke uit de voeten moet kunnen. Omstandigheden kunnen die plannen echter enigszins wijzigen wanneer de koers zelf, zoals in het geval van Strade, geen koers is waar hij veel kansen heeft op een goede uitslag. Waar je op moet baseren dat hij daar werkelijk kansrijk is ontgaat me namelijk. Ik heb nog nooit iets van hem gezien in een WT-klassieker.

Ik begrijp daarom dus niet waarom het vreemd zou zijn om bij beestenweer (nat en kou) de voorrang te geven aan hetgeen in de winter als zijn seizoensdoel is bestempeld. Leuk en aardig zo'n test in een eendagskoers, maar met Roglic professionele keuzes maken kan prima betekenen dat je in Strade na een uur onder de douche stapt. Niets mis mee.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar wat betekent dat voor George Bennett, die vanuit een hete zomer in NZL gaat koersen in beestenweer in Europa; hij staat ook op de lijst, die nog niet definitief is.
Dan mogen Kruijswijk en zijn "vaste" bergknecht De Tier het gaan opknappen. In de rit van Sevilla naar Alcalá de los Gazules gingen die mannen ook goed samen naar de eindstreep. Ik zou Gijs van Hoecke i.p.v. Bennett opstellen in de Strade.

1 2 ... 84 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.