Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 83 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Hengacity1 op een bepaald moment in de wedstrijd was het peloton in 3 stukken en zat Dylan in de 3e groep. De jongens hebben zich leeg gereden om hem weer terug te brengen en alleen Astana wou op een gegeven moment helpen. Die ploeg had in de finale zelfs helemaal niemand meer in koers. Jansen had dan 2 lekke banden en dus bleef uiteindelijk alleen wynants nog over voor Dylan die in de laatste 50km ook nog puik werk heeft afgeleverd. Maar uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is dat Dylan op die hoogste tree stond... wie uiteindelijk waar eindigt van de ploeg maakt dan geen bal meer uit... deze is binnen.

S. Morgenstern

Nationale selectie
Naast Lindeman, die de Ronde van Drenthe in 2012 won en Kamstra bestaat de nationale selectie uit nog vijf renners. Het gaat om Jetse Bol van Manzana Postobón, Martijn Tusveld en Tom Stamsnijder van Team Sunweb en Koen Bouwman en Pascal Eenkhoorn van LottoNL- Jumbo.

hartstikkebedankt

Jemig is de Ronde van Drenthe tegenwoordig een 1.HC-koers?

kelderfan

'@vlek
Jij bent goed bezig. Een leuk team met Jetse Bol en TLJ-mannen Lindeman, Bouwman en Eenkhoorn.
Verrassend dat Koen Bouwman hier aan de start staat.
Want weet TLJ, dat de T/A wordt gereden met als begin een TTT en op de laatste dag een ITT.
Als Roglic hier wat wil doen, dan mag hij toch jongens/mannen meekrijgen met een tijdrit in de benen.
Nu vind ik bij PCS Roglic, Van Emden, Bennett, Danny van Poppel en Wagner; dan zijn Bouwman, Powless, De Tier en Gesink toch nodig.

S. Morgenstern

Voorjaarsmannen en sprinters zijn zeker op dit moment in het seizoen echt niet minder dan Bouwman voor een ploegentijdrit.

kelderfan

Dus Wagner en Van Poppel hebben een goede TTT in de benen? Want die voorjaarsmannen Boom, Jansen en Roosen hebben toch andere plannen E3 enz. en Oh, ja P-N.

S. Morgenstern

Ja, dat zijn prima renners voor zo'n ploegentijdrit.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ik denk niet dat TLJ met 9 man mag starten in T/A. En ik denk niet, dat renners tegelijkertijd P/N en T/A kunnen rijden.

kelderfan

Gesink rijdt volgens planning nu P-N; maar vorig jaar is hij ook overgestapt naar de T/A.
Wat is zijn rol in P-N? Hij zit daar als klimmer alleen zonder enige steun.

S. Morgenstern

Roosen zouden ze weg moeten halen uit die trein en meer in heuvelkoersen in moeten zetten, maar als hij samen met Martens (nog zo'n renner) opgesteld wordt in een koers met een paar heuvelritten, dan sla ik op mijn trom dat Gesink daar zo eenzaam zal zijn en begin ik te twijfelen of het wel mogelijk is om zonder hulp van andere klimmers, wachtend op een moment om aan te vallen, het peloton te volgen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat zou zo maar de oplossing zijn Roosen vervangen door Boom en 't treintje is weer compleet. Dan zou Roosen kunnen overstappen naar de T/A. {dan kan Wagner eruit worden gehaald}
Roglic heeft met Roosen een sterke tijdritrenner erbij en Danny van Poppel ook blij met een sterke lead-out. Want Danny heeft in ieder geval 1 kans om te sprinten of hij moet die heuvelrit goed verteren {wat ik eigenlijk verwacht}, dan heeft hij 2 sprintkansen.

tdola

De ploeg van Parijs Nice (Gesink, groenewegen, leezer, boom, roosen, Martens en Jansen) zal echt niet wijzigen verwacht ik.
En de treintjes gaan ook niet ineens gewijzigd worden.
Gesink schijnt in p-n te gaan vrijbuiten.

In de Tirreno dan Roglic (zeer goede tt), Bennett (ook best ok tt), van Poppel (sprinters vaak ook goede tt), Wagner (kan ook tt), van Emden (sterke tt). Wrs erbij van hoecke (kan tempo rijden) en 1 uit battaglin, de tier, tankink, Wijnants.

Dan heb je best ok team voor de tt. Bmc, qs en Sky vaak te sterk. Tlj doet dan mee voor plek 4-8 gemiddeld genomen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Van poppel heeft net als Wagner bewezen erg sterk in de ttt te zijn. Van Poppel was een van de motoren van sky in de hammer series...

wieler4live

Ik vind het toch zonde als Gesink daadwerkelijk gaat vrijbuiten. Een goed AK zit er zeker in in P-N. Aangezien dat hij al in januari aangaf in goede doen te zijn. Alleen kon hij het niet echt laten zien in TDU omdat daar niet echt een parcours op zijn maat was. Al deed hij het prima daar.

In de Tirreno denk ik dat podium echt haalbaar is voor Roglic die was al goed bezig in Valencia en is op hoogte geweest dus zal er niet minder op zijn geworden

Yeez

Voor roglic hangt veel af vd ttt

kelderfan

'@tdola
Gesink gaat in z'n uppie vrijbuiten in Parijs-Nice en de rest voor de sprinterstrein. Groenewegen komt wel thuis met een zege, maar Gesink wordt in 't diepe gegooid. Dat lijkt sterk op Abu Dhabi waar Tolhoek in de laatste rit toch nog voor 't klassement mocht gaan.
@wieler4live
Ik ben 't met je eens, dat voor Roglic een podiumplek haalbaar is. Hij moet dan wel ondersteuning krijgen en niet afhankelijk zijn van de sprinttrein!
Daarvoor zijn toch renners gehaald en van die jonge garde hebben Bouwman en Floris De Tier zich toch echt goed ontwikkeld. Ook Tolhoek en Olivier komen er aan. Zij zijn helaas door blessure en trainingsachterstand nog niet zover, maar Tolhoek in zijn 1e. wedstrijd laat 't toch weer zien.

Yeez

'@kelderfan bennett rijdt ook tirreno

tdola

'@kelderfan. Roglic en Bennett rijden beiden Tirreno is de verwachting, gaan misschien allebei wel voor klassement en hebben wat aan elkaar. Mgl dat of battaglin, of de tier ze bergop kan ondersteunen, maar dat is dus even afwachten. In de vlakke ritten zal de sprinttrein hen iig ook helpen.

S. Morgenstern

Ja, maar jongens, Bouwman is echt nodig hoor. Dat het parcours er niet naar is, maakt geen fluit uit. Sprinttreinen kunnen niet voor anderen dan sprinters knechten. Tolhoek kan me wat mijn zijn, 'moet ik hier gaan winnen ofzo', dat moet een vergissing zijn geweest, want hij was met treintje Van Poppel op pad en dan mis je echt Bouwman.

tdola

Maar Bouwman lijkt dus geen Tirreno te rijden, want rijdt in Drente en dat gaat dus niet samen.
En ze willen Bouwman denk ik ook niet volledig opbranden aan begin van het seizoen, moet ook enigszins fris aan de giro beginnen.

S. Morgenstern

Wordt ook gewoon Battaglin lijkt me, ondanks dat je dan in de ploegentijdrit met een zwakke schakel zit.

kelderfan

Ja, @vlek
Vorig editie TTT was met Roglic, Boom, Van Emden, Gesink, Jvd Broeck, Lobato, Martens en Battaglin.
Deze editie met Roglic, Van Emden, Bennett, Van Poppel, Wagner, Battaglin? en ....
In de vorige editie dus met 5 tijdrijders en in deze editie met 2 tijdrijders en ja Van Poppel kan het wel, maar moet de dag erna aan de bak voor de sprint.
Koen Bouwman heeft een tijdrit en kan Roglic ondersteunen in ritten 3, 4 en 5.
Bij de start was aangegeven, dat Roglic voor de kleine rondes zou gaan; dan mag je toch verwachten, dat hij de steun krijgt, die hij nodig heeft.
En niet met de dooddoener dat Bennett er ook bij is.

S. Morgenstern

Van Hoecke kan iedereen toch wel invullen? Verdere rekensommetjes zou je voor de grap eens naast die van jezelf van vorig jaar moeten leggen. Nooit dat je toen bijvoorbeeld tot vijf tijdrijders kwam. Daarnaast was Gesink toen ook vast een dooddoener, maar in de praktijk samen met Van Emden gewoon de belangrijkste knecht in deze ronde. Roglic mag hopen dat Bennett net zo'n dooddoener blijkt.

Laatst gewijzigd
tdola

'@kelderfan.

Je kan wel iets willen, maar er wordt ook naar seizoensopbouw de gekeken.
Clement als knecht hier zou ook leuk zijn, bijv powless zou ook kunnen, maar gaat beide wrs niet gebeuren.
Battaglin in goede vorm kan de heuvelritten lang mee (als ie wordt opgesteld).

Laten we het maar afwachten en dan kijken hoe de race verloopt. Soms zijn dr wat compromissen nodig, je kunt nu eenmaal maar 7 renners opstellen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je bent ook wel erg opportunistisch tijdrijders aan het tellen... vorig jaar 5 tijdrijders en nu maar 2. Ik denk dat Bennett en Van Poppel niet onderdoen voor Gesink en de JvdB van 2017. Dan is het nog even afwachten wie er bij komt.. (ik vermoed Van Hoecke) maar dan hoeft dat echt niet meteen zwakker te zijn als het team van 2017.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 83 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.