Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 89 ... 481 482
Fanny

Ik weet trouwens niet of het bedrag van 14 miljoen die media (HLN.be) in 2016 noemt voor de gehele schaats- en wielrenploeg wel klopt.

Ik denk dat TLJ door het budget van Jumbo van waarschijnlijk 15 miljoen voor de gehele schaats- en wielrenploeg nog steeds een volwaardige WT ploeg is. Dat bedoeld waarschijnlijk Plugge ook.
Er zijn ook WT wielrenploegen die het met veel minder moeten doen.
Ook Vifit levert nog een bijdrage van ?
Het belangrijkste: het budget van waarschijnlijk 15 miljoen is voor onbepaalde tijd en voor minimaal 5 jaar met daarna nog opzegtermijn van 2 jaar om eventueel, als nodig mocht zijn, nieuwe sponsors te zoeken.
Daar zijn ongetwijfeld goede (Nederlandse) renners van andere teams voor te porren die misschien dan liever kiezen voor zekerheid ipv een onzekere contractduur en een hoger salaris.
Ook zullen de huidige goede renners nu eerder willen verlengen bij TLJ gezien de toekomstige gunstige situatie (zie Roglic, Groenewegen en Kruijswijk).
Daar zit natuurlijk wel een risico in als een renner toch niet presteert of langdurig geblesseerd raakt.
Maar TLJ zal door regelmatig te testen dit risico tot minimum willen beperken.
Ik denk dat TLJ, de nog jonge renners die zich elk jaar willen en kunnen verbeteren, zeker wil behouden en hun een navenant goed salaris met langere contractduur gaan bieden.
Ik geloof er niet in dat TLJ een eigen opleidingsploeg gaat starten of een van de TLJ sponsors moet het gaan doen (bv Vifit).
Daar zitten nmm toch te veel haken en ogen aan.
Ik denk dat ze eerder een samenwerkingsverband aangaan met een PCT (bv Roompot) of een continentale Nederlandse ploeg waarvan ik de belangrijkste en beste SEG Racing vind.
Ook een samenwerkingsverband met een buitenlandse PCT of continentale ploeg (bv Axeon Hagens Berman) lijkt mij niet uitgesloten.
Het kost denk minder en het levert veel minder risico op dat goede renners van de eigen opleidingsploeg vertrekken naar een concurrerende WT ploeg.

Daarnaast denk ik dat TLJ nog steeds op zoek is naar een 2e hoofdsponsor naast Jumbo omdat dit dan nog meer zekerheid biedt over het voortbestaan van de ploeg.
Ik denk dat door deze geweldige zet van Plugge en Jumbo er, vooral nu, wel best een 2e hoofdsponsor wil instappen.
Daar geloof ik wel in.
De enige onbekende sponsor in deze is voor mij, naast Bianchi als materiaalsponsor, Brand Loyalty.
Welk contract hebben zij, tot wanneer en wat gaan zij doen nu Jumbo de hoofdsponsor wordt ?
Gaan zij nu als sponsor ook door en worden zij misschien een/de 2e hoofsponsor naast Jumbo ?

Poeksel

Maar was Lotto niet gestopt omdat zij Jumbo de ruimte willen geven de enige hoofdsponsor te zijn?

kelderfan

'@Poeksel
"Het Brabantse bedrijf wilde snel duidelijkheid creëren voor de ploegen en liet al snel na de Spelen de champagne ontkurken. Al gaan we nog wel op zoek naar andere partners, zegt Ton van Veen, financieel directeur van Jumbo, in De Telegraaf."
Dus Jumbo geeft juist aan, dat er nog gezocht wordt naar andere partners.
@Fanny
Plugge is nog niet klaar en had 't er ook over, dat er nog eindjes aan elkaar moesten worden gebreid, juist ook vanwege een Development Team.

Poeksel

Maar Jumbo geeft niet aan dat er naar een andere hoofdsponsor gezocht wordt. Subsponsors zijn natuurlijk welkom, dat is logisch.

kelderfan

Jumbo geeft niet aan, dat 't specifiek om sub-sponsoren gaat. Zij geven aan dat zij op zoek zijn naar andere partners.

Poeksel

En ze zoeken ook nog vakkenvullers voor hun filiaal in Oss-West, maar mijn reactie ging over "Daarnaast denk ik dat TLJ nog steeds op zoek is naar een 2e hoofdsponsor naast Jumbo ", dat zou namelijk onlogisch zijn.

kelderfan

'@Poeksel
Ja, Jumbo op 1 en op de kont een 2e. oh, je dat is .....
Je hebt gelijk hoor Jumbo is nu de hoofdsponsor en dan wordt de naam Jumbo-Vifit p/b Brand Loyalty

kelderfan

'@Fanny
Ik vind 't eigenlijk een goed idee voor Team Jumbo om met Hagens Berman Axeon e/o SEG Racing Academy een overeenkomst te sluiten.
Nog een weetje op de valreep, want Alexey Vermeulen heeft een nieuwe ploeg Interpro Stradalli Cycling {Japan}
Hij heeft toch wel een goede indruk achtergelaten tijdens de Japan Cup Cycle Road Race 2017.
Ook heeft TLJ besloten dat.... "Ook dit jaar krijgt de drager van de witte jongerentrui een stagecontract bij TLJ", zegt Grisha Niermann

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Fijn dat Alexey Vermeulen op de valreep nog een contract heeft binnengesleept.
Dat heeft hij wel verdiend na een mooie en leerzame periode bij TLJ.
Dan was die trip met TLJ naar Japan eind 2017 voor hem toch nog geslaagd.
Zo te zien rijdt hij met zijn ploeg Interpro Stradalli Cycling ook nog koersen in Europa tw Frankrijk en Spanje.
Wie weet haalt TLJ hem ooit nog eens terug bij de ploeg.

Yeez

Roglic
Kruijswijk
Bennett
De Tier
Wynants
Battaglin
Kuss (ipv Tankink)

Tankink schijnt nog steeds een lichte verkoudheid te hebben. Pakt rust met het oog op de Tirreno.

kelderfan

'@jessevdalen
Hopelijk heeft Bennett geen problemen met 't weer in de Strade; je ziet bij Tankink dat onderkoeling een probleem kan zijn en worden.
Maar prima dat Sepp Kuss wordt ingezet om te wennen aan de Europeesche omstandigheden en wedstrijden.
Ik ben benieuwd naar 't duo Kruijswijk en De Tier. Natuurlijk ook naar Roglic, die wel gebrand zal zijn om een goede uitslag te rijden.
@Fanny
Die Alexey Vermeulen blijft nog wel in de picture. Hopelijk kan hij toch weer instappen op WT-niveau.
Ook was die trip naar Japan een succes, wat betreft de exposure voor TLJ/Bianchi. Misschien zit daar nog wel een sub-sponsor in 't vat.
Update: Opvallend is, dat Lobato ook in een team is beland met meerdere Japanse collega's.

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

Timo Roosen heeft zijn contract verlengd tot en met 2020

Laatste man

Timo Roosen blijft tot 2020😎

Fanny

Heel mooi voor hem en TLJ, zeker als er de komende jaren er met hem nog groeimogelijkheden zijn in relatie met zijn nog jonge leeftijd.

kelderfan

'@Fanny
Dat is zeker goed nieuws voor Timo Roosen, die toch uitgegroeid is tot een belangrijke schakel in 't treintje van Dylan Groenewegen.
Nu ook maar Amund Jansen binnenhalen voor een langere periode. Want ook die heeft een goede ontwikkeling doorgelopen en lijkt mij met Roosen een prima koppel vormen 1) ondersteuning Dylan; 2) de vlaamse klassiekers.

veld

Roosen en Kruiswijk langer vastgelegd! Het kan dezer dagen niet op met het goede nieuws. Nu nog met het extra sponsorgeld proberen Oomen en Van Baarle te halen, desnoods ten koste van Gesink en Boom wat mij betreft. Extra middelen gebruiken om een opleidingsploeg te financieren lijkt mij minder verstandig zolang er geen fikse opleidingsvergoedingen bedongen kunnen worden.Destijds pompte Rabobank veel geld ( ik denk ruim meer dan 20 MLN per jaar en 200 mln in 20 jaar) in het wielrennen om de sport in Nederland weer op de kaart te zetten. Je kunt nu wel zeggen dat zulks gelukt is, zij het allicht wat trager dan Rabobank had gehoopt. Ik denk dat Jumbo sneller resultaten zal willen zien van hun investeringen en op bovenstaande manier zou dat heel goed kunnen.

kelderfan

'@veld
Hoe wil je dat doen om Sam Oomen en Van Baarle binnen te halen, terwijl het contract van Sam Oomen bij Sunweb is t/m 2020.
TLJ probeert juist met verlengen van contracten van o.a Kruijswijk en Roosen te voorkmen, dat renners worden weggekaapt.
Plugge moest nog de eindjes bij elkaar knopen om dat opleidingstraject op te starten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@veld Van Baarle ligt nog vast tot eind 2019 en Oomen zelfs tot eind 2020... dus het heeft niet zoveel zin op dit moment om naar die renners te kijken.

S. Morgenstern

De contracten van bepaalde renners afstemmen op de contracten van renners als Van Baarle en Oomen kan echter geen kwaad. Mogelijk is de eerste tegen die tijd wel toe aan een hoofdrol binnen een ploeg en ondanks dat Oomen goed op zijn plek zit zou het ook kunnen dat er voor zijn ambities tegen die tijd meer ruimte is binnen deze ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek ik ga ervan uit dat de ze altijd geld achter de hand houden om eventueel te kunnen door selecteren of renner tussentijds extra te verlengen als ze opeens sterk verbeteren en beter presteren.

kelderfan

Van Baarle moet kennelijk nog wennen gezien zijn resultaten bij SKY.
Dan zou ik eerder geld bewaren voor Poels. Die ook wel kopman wil worden en zijn contract loopt ook af in 2019.

S. Morgenstern

Van Baarle heeft net één koers voor eigen kans gereden. Beetje onzinnig om hem daar nu op af te rekenen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij was hier vorig jaar ook nog niet top... zijn koersen moeten nog komen

ghostwriter

Geweldig dat Kruijswijk en Roosen hun contracten hebben verlengd maar er is nog meer dan genoeg werk aan de winkel. De contracten van Tankink (stopt), Wynants, Clement, Wagner, Van Emden, Boom, Gesink, Lindeman, Battaglin, Bennett, Van Hoecke, De Tier, Olivier, Jansen en Tolhoek lopen allen na dit jaar af. Ik vraag me af welke uit dit rijtje geen nieuw contract bij Jumbo zal worden aangeboden. Plugge heeft duidelijk gemaakt op dezelfde weg door te willen gaan en ik verwacht dat Jumbo het liefst (naast Tankink) maar één of twee mannen uit de huidige ploeg zou vervangen met talentvolle nieuwkomers.

Misschien dat Vd Hoorn een contract bij de Jumbo ploeg kan afdwingen als hij (wanneer hij weer fit is) verder kan bouwen op zijn ontwikkeling in 2017. Verder is er qua Nederlands talent (wat nog niet in de WorldTour rondrijdt) alleen Bol en Budding wat (mits ze dit jaar zich uitzonderlijk goed ontwikkelen) misschien in aanmerking kan komen voor een plaats bij de Jumbo ploeg van 2019. Dat toont nog maar eens aan dat het noodzakelijk is dat er weer een goede Nederlandse opleidingsploeg word opgezet. Dat hoeft geen nieuw Rabobank Development Team te worden met zo'n twintig talenten maar kan best een ploegje van zo'n tien grote talenten zijn.

Laatst gewijzigd
Hengacity1

Ik hoop dat Gesink toch voor een klassement gaat in de P-N.. het parcours is werkelijk voor hem uit gemaakt.

1 2 ... 89 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.