Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 91 ... 481 482
S. Morgenstern

Floris De Tier is wel blij met zijn 13e. plek en als dat vergelijkt met de Omloop

Dan zit daar niet zo gek veel verschil tussen toch?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan TLJ heeft toch nergens meegedaan om de overwinning dus ja, dit was gewoon lekker wedstrijdkilometers maken... meer echt niet.

xistnc

Meen je dat nou serieus? Ze hebben gewoon de hele koers volle bak gereden, deden hun uiterste best om zo lang mogelijk in de voorste gelederen te blijven. En gezien de omstandigheden was er geen sprake van 'lekker trainen'.

S. Morgenstern

Dit was voor De Tier natuurlijk wel meer dan een trainingsdag; hij rijdt hier een finale van een ontzettend zware koers en zet een aardige stap richting de subtop van het heuvelachtige eendagwerk.

Fanny

Meer dan uitstekende prestatie van de Tier ! Grote Klasse !
Had hier wel wat voordeel door zijn veldritverleden. Maar toch, je moet het hier maar doen.
Tevens een goede prestatie van Kuss die, ondanks dat hij werd ingehaald na een vlucht, toch nog is gefinisht.
De grote mannen waaronder Kruiswijk, Roglic en Bennett waren voor mij matig.
Vooral Kruijswijk viel voor mij tegen want daar had ik wel iets meer van verwacht als Italia-Giro renner.
Hij blijft dus voor mij toch alleen maar een (grote) ronderenner en ik vond het al vreemd dat hij hier aan de start stond in deze koude en natte Strade Bianche.
Als je dat, zoals @rahimns zegt, het moet zien als een trainingsdag met wedstrijdkilometes, kun je nmm beter thuis blijven en daar goed trainen in waarschijnlijk veel beter weer.
Misschien had men dan beter voor hem een andere nmm vooral jonge renner kunnen opstellen om hier te leren.
Wat wel pleit is dat alle TLJ renners allemaal zijn gefinisht.
Als je pech hebt wordt je na deze zware, maar zeer mooi koers Strade Bianche (voor mij een van de mooiste eendaagse koersen van het jaar), ook nog eens ziek ik dit slechte weer.
Zal mij dus niet verbazen als 1 van deze gefinishte TLJ renners de komende dagen ook nog een ziek zal worden.
Hopelijk heeft Wijnants niemand van collega's aangestoken met een virus.
Bennett was er in ieder geval helemaal klaar mee gezien zijn foto op twitter.
Die zie ik volgend jaar hier niet meer starten.
Op naar Parijs-Nice met hopelijk goede resultaten.
By the way.
Ik vind het vreemd dat TLJ als enigste WT team niet met een team start in de ronde van Drenthe, notabene dit jaar een 1.HC koers.
Daar had nmm wel een eigen team opgesteld kunnen worden behalve natuurlijk als er zieken en renners door een valpartij in de lappenmand zitten.

xistnc

'@Fanny
Alle andere WT-teams starten wél in Drenthe? :o

Romāns Vainšteins

Nee X'ie, lezen > Hoe lolliger het WT-team, des te eigenaardiger dat ze niet in Drenthe rijden.

S. Morgenstern

behalve natuurlijk als er zieken en renners door een valpartij in de lappenmand zitten.

Je kunt je programma daar natuurlijk niet van afhankelijk maken; beetje onprofessioneel wanneer je met wat zieken of renners in de lappenmand meteen koersen af zou moeten zeggen.

Tinkerbell

'@Fanny
Het was rotweer. Iedereen was denk ik wel klaar met de koers. Niet direct een aanleiding om te gaan concluderen dat Bennett hier niet meer gaat starten.

kelderfan

'@Fanny
Je hebt een punt met Kruijswijk en Bennett; alhoewel Bennett 't wel geprobeerd heeft. Hij zat er lang bij, maar iets heeft achteruit geworpen, zoals een lekke band denk ik.
Ik had van Kruijswijk wel iets meer verwacht, maar ja Dumoulin was niet veel beter onderweg.
Dit is ook meer een koers voor de sterke heuvelmannen of bij goed weer ook renners als Dumoulin en Roglic.
Waarschijnlijk bedoelde @rahimns dat Roglic en Kruijswijk er een trainingsrit van hebben gemaakt; alleen waarom dan Roglic als kopman uitspelen.
Die jonge garde had ik hier ook willen zien acteren.

S. Morgenstern

De 'jonge garde' kan niet genoeg koersen als ze het jullie vragen. Gelukkig wordt er binnen zo'n ploeg wat zorgvuldiger mee omgesprongen..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je ziet aan Van Aert, Benoot, Power en De Tier, dat zij in dit soort wedstrijden wel tot 't puntje gaan. Van Aert zag al 15 km lang sterretjes en valt van zijn fiets in de finale. Ook De Tier zat er doorheen. Want die moest in de finale even passen, nadat hij voor Bennett de achtervolging heeft gedaan.
Dus ja, die jonge garde had ik hier wel willen zien.
Natuurlijk moet je zorgvuldig met die jongens omgaan. Maar deze eendagswedstrijd hadden zij wel kunnen meenemen in 'programma.
In P-N en de T/A mogen zij niet starten; dus is die zorgvuldigheid niet op z'n plaats.

Laatst gewijzigd
Noud89

Ze kunnen nou eenmaal niet overal starten. Ik zie overigens ook gewoon niet in wat bepaalde renners hier nu hadden kunnen toevoegen.

simplex

Wel wat veel reacties op een trainingsritje van TLJ.

UrbanSteel

De Strade Bianche ( hard op weg een monument te worden ) een leuk trainingsritje noemen is domste opmerking die ik hier de laatste tijd heb gelezen.

Jotto-Lumbo

Hier sla je inderdaad de plank mis Rahimns, ben ik niet van je gewend.

mus van de maasstad

Je kan toch een bepaalde wedstrijd rijden om hardheid op te doen voor wat er komen gaat?

S. Morgenstern

Maar deze eendagswedstrijd hadden zij wel kunnen meenemen in ‘programma.

Of niet, bijvoorbeeld wanneer ze binnen de rest van hun programma in deze weken een gerichte trainingsperiode richting andere doelen nodig heeft. Vervelend natuurlijk om daar rekenen mee te moeten houden, en je het op zo'n dag slechts (?) met De Tier en Kuss moet doen, maar misschien ook aardig om je eens te realiseren dat je misschien niet heel goed in kan schatten hoe een goed en evenwichtig programma van een renner in elkaar zit.

kelderfan

'@mus
Bij voorbeeld Parijs-Nice is een trainingsrondje voor Robert Gesink?
Dan kan TLJ beter een hotel afhuren op de flanken van de Teide. Lars Boom zegt in zijn video, dat hij met zijn vorige team goede ervaringen heeft overgehouden, wat zich dan weer uitbetaalde voor de periode april en mei.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Het grappige van Boom zijn conclusie is dat hij in zijn Rabo/Belkin verleden (volgens mij in aanloop naar de Tour?) Ook al eens op hoogtestage was geweest maar dat hij er niet echt in geloofde en het daarom daarna nooit meer deed...

S. Morgenstern

Strade Bianche was voor de ploeg als geheel uiteraard geen trainingsritje. Ze zijn er, gezien de vertegenwoordiging in de eerste groep bij de start van de uitzending en de uiteindelijke daguitslag, met zijn allen behoorlijk gretig ingegaan. Dat neemt niet weg dat het voor enkele renners, zoals mus aangeeft, wel degelijk vooral een koers was om wedstrijdkilometers op te doen na een redelijk lange trainingsperiode en vlak voor een belangrijk doel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Trainingsrit is dan misschien niet de juiste benaming maar ik zei ook dat het goed was om was om wat wedstrijdkilometers in de benen te hebben dus wat mus zei. Ik vind dat Floris het echt prima gedaan heeft maar echt meegedaan om de prijzen heeft TLJ natuurlijk nooit. Dat blijf ik zo vinden. En laten we er verder nou geen halszaak van maken. Vandaag is het weer koers.

UrbanSteel

'@mus van de maasstad

Je kan toch een bepaalde wedstrijd rijden om hardheid op te doen voor wat er komen gaat?

Als Steven Kruijswijk, Enrico Battaglin, George Bennet, Primoz Roglic en Maarten Wynants nog geen hardheid hebben opgedaan in het verleden dan weet ik het niet meer.
Er wordt altijd gesproken dat een jonge renner hardheid opdoet en meer renner wordt als hij een grote ronde heeft uitgereden.

S. Morgenstern

De hardheid die een (jonge) renner opdoet in een grote ronde is de enige soort 'hardheid' die relevant is voor een wielrenner?

UrbanSteel

'@Vlek

Wel een van de belangrijkste om hoger op de ladder te komen, de renners in dat rijtje van vijf van mij moeten al aardig wat gehardheid hebben opgedaan , anders kun je het gewoon trainingen noemen.

1 2 ... 91 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.