Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 92 ... 481 482
S. Morgenstern

Wedstrijdkilometers maken, zeker na een lange trainingsperiode, is toch ook voor 'oude' renners nog relevant?

ghostwriter

De Tier doet het tot nu toe (voor mij) opvallend goed dit jaar met een elfde plaats in het algemeen klassement van de Vuelta a Andalucia en een dertiende plaats in de Strade Bianche. Hopelijk kan hij verder bouwen op de vorm die hij nu heeft en in de Waalse klassiekers mee strijden voor een top tien klassering.

UrbanSteel

'@Vlek

1 Steven Kruijswijk komt net van de Ruta Del Sol
2 Enrico Battaglin had er al Tour Down Under, de Cadel Evans Great Ocean Road Race en Ruta Del Sol opzitten
3 George Bennet had er al Tour Down Under en de Cadel Evans Great Ocean Road Race opzitten.
4 Primoz Roglic heeft er de Ronde van Valenciana al opzitten.
5 Maarten Wynants had er al Tour Down Under, de Cadel Evans Great Ocean Road Race, Ruta Del Sol, Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne opzitten
6 Floris De Tier heeft de Clasica de Almeria de Ruta Del Sol opzitten
7 Sepp Kuss heeft de Ronde van Valenciana en de Ronde van de Algarve er opzitten

Moet er meer gedaan geworden ?

Arry1337

'@UrbanSteel

Misschien is het eens interessant om je te verdiepen in de trainingsleer. Kijk eens wat een piekmoment nu werkelijk is, en hoe een renner door middel van inspanning zijn lichaam kan aanzetten tot verbetering. In essentie is elke vorm van beweging training, dus of het nu een trainingsrit of kilometers wegwerken of meedoen om winst was, aan het eind van het verhaal hebben de renners allemaal 'hardheid' opgedaan.
Deze term wordt naar mijn mening vaak te vaak gebruikt in verschillende context, waardoor jullie nu een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn.

"Moet er meer gedaan geworden?"

Ja.. er moet altijd meer gedaan .. worden .., aangezien bij inactiviteit het lichaam spiermassa gaat omzetten naar vetmassa om het lichaam in rust te voeden.

S. Morgenstern

Bennett en Roglic komen net terug van hoogtestage, dan wel een lange periode zonder koers, en staan vlak voor een belangrijk doel. Helemaal niet ongewoon om dan een koers in te plannen waarin de benen weer kunnen wennen aan de koershardheid die hierna van ze wordt gevraagd. Moeilijker hoef je het niet te maken..

UrbanSteel

Addy Engels “Primoz Roglic is de absolute kopman van LottoNL-Jumbo in de Strade Bianche en Tirreno-Adriatico."

Makkelijker wel , de waarheid zien en niet moeilijk doen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

En dat kan, met een selectie zonder renners die geschikt zijn om serieus mee te doen voor de overwinning, niet samen gaan met de opmerking van mus? Kruijswijk was bijvoorbeeld ook altijd kopman in Yorkshire, terwijl dat toch vooral ook een koers was die werd gereden om de reden die mus aangaf.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@Arry1337

Natuurlijk moet er altijd meer worden gedaan , zonder trainen kom je nergens , maar dat "moet er meer gedaan worden" had betrekking over het aantal koersdagen dat al was gedaan voor die lange trainingsperiode van Vlek.

Maar Vlek en ik zien de zaken vaak anders met een verschil , ik vraag niemand om specifieke uitleg van een reply. Het moet leuk blijven.

UrbanSteel

'@Vlek

En dat kan, met een selectie zonder renners die geschikt zijn om serieus mee te doen voor de overwinning, niet samen gaan met de opmerking van mus?

Dus die Addy Engels praat maar wat uit zijn nek? Of krijg ik hier ook weer opmerkingen dan wel vragen over van jou.
Wat mij betreft zijn wij met elkaar klaar , ik wens jou het beste in je leven en geniet van onze wielersport.

S. Morgenstern

De opmerkingen van Engels sluiten die van mus niet uit; het is in deze namelijk niet een kwestie van of het een of het ander.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Wat heeft Addy Engels dan gezegd. Als Roglic de kopman is, dan gaat hij mee om te trainen. Kul dus.
En @Mus heeft een punt; dan kun je elke koers wel beschouwen, als een trainingsrit/koers voor de Vuelta?
Of heeft Floris De Tier een super ploeg meegekregen voor een goede klassering; dan is 't wel opvallend, dat hij de kar heeft getrokken voor Bennett.
PCS heeft wel een goed idee hoe de verhoudingen liggen bij TLJ.
Floris De Tier op 1
Dylan Groenewegen keurig op 2
Koen Bouwman met 3e. stek is ook niet verkeerd bezig.

S. Morgenstern

Als Roglic de kopman is, dan gaat hij mee om te trainen.

Zaken altijd als het een of het ander zien is inderdaad jouw specialiteit. Het gaat hier echter niet om kopman of trainen, maar om de vraag of het lukt om binnen een bepaalde gereden koers meerdere doelstellingen te kunnen waarnemen.

En @Mus heeft een punt; dan kun je elke koers wel beschouwen, als een trainingsrit/koers voor de Vuelta?

Nee, het gaat er dus niet om of iedere koers altijd volledig een doel op zich is of slechts een training voor de laatste koers van het seizoen.

Of heeft Floris De Tier een super ploeg meegekregen voor een goede klassering; dan is ’t wel opvallend, dat hij de kar heeft getrokken voor Bennett.

De Tier en Bennett hadden beide een vrije rol; beide hebben zich door het koersverloop en de positie van TLJ in dit deelnemersveld niet voor elkaar leeg hoeven rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Een vraag: Heeft TLJ vandaag wel meegedaan om de knikkers; want Gesink eindigt net als gisteren De Tier net even buiten de toptien.

Jotto-Lumbo

Iemand enig idee wie er naast Gesink nog in het peloton zat en welk TLJ was gevallen in de laatste kilometers?

S. Morgenstern

Jansen was de tweede TLJ. Roosen leek me degene die er op het eind nog vanaf moest. Groenewegen hing achterin, dus dan was het Leezer, Martens of Boom. Qua postuur denk ik dat het Martens was.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat betekent wel, dat Gesink goed is en geeft hoop voor 't verdere verloop vooral van de laatste ritten; want voor Lars Boom zijn 't duidelijk trainingskilometers.
Hopelijk heeft Martens geen schade opgelopen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hier ga ik niet eens op in....

De ploeg heeft Gesink prima voorin gehouden die hier misschien toch klassementsambities heeft. Sterke sprint van Demare die dit soort aankomsten prima aankan.

kelderfan

'@rahimns
Dat hoop ik dan wel, want er komen nog een paar leuke bergritten aan en een goede Robert Gesink moet dat wel kunnen.
Ik verwacht morgen Groenewegen.

klassementsrenner

Is het zeker dat het Martens was die daar viel? Ik dacht dat het Leezer was.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg twittert Martens... dus afwachten maar. Lijkt me ook wel logisch die zou je op deze aankomst daar ook eerder voorin verwachten dan Leezer.

S. Morgenstern

Daan Olivier heeft vandaag weer meer dan drie uur kunnen trainen. Dat herstel is gelukkig redelijk snel gegaan.

tdola

Zou Olivier in settimana coppa de bartoli rentree kunnen maken?

Roelien

'@tdola Vraag het voor je na!

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Urban Steel
Ik heb je laatste opmerkingen gelezen en ben het grotendeels met je eens.
Blijf rustig je opmerkingen hier plaatsen.

Wat @vlek betreft.
@Vlek is het hier bijna nooit eens met iemand en zal dat ook bijna nooit toegeven.
Daarom lees ik zijn commentaren die altijd negatief over iemands mening gaan over het algemeen al niet meer.
Hij wil namelijk altijd zijn gelijk halen ook al heeft hij wat mij betreft geen gelijk.
Hij lijkt wat dat betreft op een betweter en staat dus niet open voor iemands andere ideeën, opvattingen of meningen en meent dat hij alles beter weet.
Maar goed ik kan het verkeerd zien of hebben.

De betekenis van een betweter =
Een betweter is iemand die alles beter meent te weten dan anderen.
Hij heeft over elk onderwerp een eigen opvatting en hij denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft.
Een betweter is vaak arrogant, hij accepteert geen kritiek en luistert slecht.
Hij zegt zelden dankjewel of alsjeblieft en vrijwel nooit sorry en zal dus bijna nooit iemand (direct) gelijk geven.

Dan over de 1e rit in Paris-Nice.
Zou Robert Gesink in Paris-Nice toch voor een AK-klassement gaan ipv een ritoverwinning ?
Hij ging in ieder geval lang mee in die bergop sprint terwijl dat niet hoeft als je in P-N voor een ritoverwinning gaat.
Overigens deed TLJ renner A.G.Jansen het ook goed in die bergop sprint.
Die gaat ook steeds beter worden met het oog op de komende Belgische klassiekers.

Roelien

'@tdola we hebben het nagevraagd! https://twitter.com/tlj_supporters/status/970374872126902272?s=21

1 2 ... 92 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.