Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 21 ... 110 111
WCEendT

'@Treenert
Voor het geld van Gilbert +500K renner heb je Alaphillipe en Terpstra/Gaviria, jij moet dan wel net zoveel vertrouwen in Gilbert hebben als dat ik in Gaviria heb ;).

hartstikkebedankt

'@WCEendT Demare gelijkstellen aan Modolo gaat me wel behoorlijk te ver

JimKro

'@WCeendt

Gaviria rijdt ook maar zo'n 6 races toch? Wat maakt hem dan beter dan Kristoff?

Er wordt daarnaast de indruk gewekt dat Gaviria een klassiekerrijder is met ook nog eens de beste sprint. Maar ik zie Gaviria persoonlijk (nog) niet als een klassiekerrijder, maar als een sprinter die zo nu en dan een top 20 heeft gereden in een niet al te lastige klassieker (net als bijvoorbeeld Groenewegen). Uiteraard kan dat veranderen en er zijn genoeg voorbeelden van renners die dat eerder hebben gedaan, maar er zijn in mijn ogen nog geen resultaten geweest die Gaviria classificeren als een stabiele renner voor de klassiekers. Voor een prijskaartje van 3- 3,5 miljoen vind ik Kristoff dan een veel betere optie.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Hartstikkebedankt
Het gaat erom dat het (sub)topsprinters zijn die kasseien over kunnen (type Gaviria), daarnaast heeft Modolo zich vorig jaar toch echt wel bewezen kijk de Ronde 2017 nog maar eens terug ;).

@JimKro
Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in Kristoff, naar mijn mening is zijn beste tijd gedaan. Daarnaast rijdt Gaviria KBK, waarin hij net als in GW voor mij een van de topfavorieten is. Het is natuurlijk gewoon je eigen voorkeur, maar net als met Gaviria zullen ook weinig mensen je gek aankijken als je Kristoff/Degenkolb kopman maakt voor GW en/of MSR daarnaast kunnen die twee ook gewoon goed mee in RvV en P-R.

Het zijn ook eigenlijk gewoon andere type renners, Gaviria is een sprinter die mee de kasseien over kan, die andere twee (Degenkolb en Kristoff) hebben al bewezen ook daadwerkelijk mensen op de kasseien te kunnen kloppen en niet alleen afhankelijk te zijn van hun sprint.

Edit:
Naar mijn mening is de sprintsnelheid van een Groenewegen/Gaviria hoger dan die van Degenkolb of Kristoff, maar als het een zware wedstrijd wordt is de kans vele keren groter dat Degenkolb en Kristoff er nog bij zitten en een Gaviria niet.

Edit2:
Wat hem naar mijn mening dus zoveel beter maakt dan Kristoff is dat ik in Gaviria een kopman zie voor KBK, MSR, GW en hiervoor niet veel andere opties zie.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@WCEendt: Ja, uiteraard kan ik Gaviria kopman maken in een paar wedstrijden en hij zal vast ook minimaal een wedstrijd hoog eindigen.. Met name voor Kuurne vind ik hem een interessante kopman.. MSR uiteraard ook, maar daar zijn wel 20 renners die kunnen winnen en is toch een beetje een loterij.. Heb ik in mijn team wel een aantal ongeveer gelijkwaardige opties, denk ik... En Gent Wevelgem wordt Viviani mogelijk kopman? Scheldeprijs rijdt ie niet? RVV/PR zie ik hem geen rol van betekenis spelen behalve de afwachtende rol die ik in mijn post schetste..

Tuurlijk, als alles goed valt is het een puntenbom, maar wel een vrij onzekere.. Zeker als je het vergelijkt met de andere 3m renners (Terpstra, Benoot, Matthews.. Moscon is m.i. een zelfde verhaal als Gaviria), die allemaal al bewezen hebben een behoorlijk zekere sloot aan punten op te leveren. Ik neig toch naar iets meer zekerheid bij zulke bedragen...

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Wat denken jullie dat de planning wordt voor Iljo Keisse dit voorjaar? Doet al mee aan het openingsweekend en heeft gezegd dat hij grotendeels het zelfde programma rijdt als Gaviria (sprinttrein), dus zal via die weg ook al aan enkele koersen mee doen dit voorjaar. Maar omdat Quick-Step zoveel ijzers in het vuur heeft, zal Keisse dan wel net als vorig jaar alle voorjaarsklassiekers mogen rijden in dienst?

WCEendT

'@Starlynk
Viviani kopman in Gent-Wevelgem? Waar is dat dan op gebaseerd? 4x DNF en een 15e plaats?

Scheldeprijs hoeft hij niet te rijden om zijn 3 miljoen waard te worden naar mijn mening, daarnaast rijdt hij inderdaad RvV en P-R wat hem toch wel een aanmerkelijke kans geeft voor tussen de 20-30 teampunten (of meer). Het is natuurlijk allemaal speculeren, maar Gaviria is voor mij een no brainer.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@WCEendt: Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat Viviani voor MSR, GW en waarschijnlijk Scheldeprijs ging, maar kan het nu nergens meer terugvinden dus misschien heb ik dat mezelf aangepraat :D

Ceramiche Ariostea

'@starlynk, ik denk dat Gilbert, Alaphilippe en Gaviria minimaal hetzelfde denken over MSR.

WCEendT

'@Starlynk
Hij staat inderdaad tot mijn verrassing op de startlijst van GW, maar ik ken in Viviani niet een klassieke renner en zeker geen (top)favoriet voor GW, maar ik kan het mis hebben...

Bazing

Het hangt er met gaviria toch ook net vanaf wat voor een renner je nodig hebt. Ik heb al 3 sterke kasseien kopmannen en gebruik zoals WCeendt aangaf gaviria in KBK MSR en gent wevelgem + het feit dat gaviria heeft aangegeven dat die alles gaat rijden dit jaar is het voor mijn team een logische keuze.

hartstikkebedankt

Toch is Viviani wel een interessante renner voor 1.5 mil, de alternatieven zijn ook vrij onzeker, rijden weinig of zitten in een mindere ploeg (Viviani nog wel kans op teampunten in de races die hij rijdt). Een naam die ik hier nog niet heb gehoord is Bouhanni die de voorbije 3 jaren toch 6e, 4e en 8e werd in MSR en waarschijnlijk in die akelige Scheldeprijs wel om de knikkers zal rijden. In potentie kun je die dus 2 keer kopman maken...

arviidd

Qiuckstep hoopt op sprint met Gaviria zaterdag.

Starlynk

'@Bazing: Ja, goed punt.. dat is ook precies waarom ik aan Gaviria ben gaan twijfelen! Ik had hem er eerst altijd in staan, maar toen ging ik eens alle wedstrijden langs om mijn kopmannen te kiezen en toen bleek eigenlijk dat ik in die 3 races ook interessante andere renners had, terwijl ik bijv. bij AGR duidelijk Matthews wel kon gebruiken

@Hartstikkebedankt: Als Bouhanni voor zaterdag nog enigszins bevestigd wordt voor de Scheldeprijs ga ik er serieus over nadenken.. Heb nu Walscheid als 500k vullertje als een van de verwachte kopmannen daar staan :D Het is toch eigenlijk bizar dat die races als de Scheldeprijs en Dwars Door Vlaanderen (en wie er mogelijk aan mee gaan doen) doorslaggevender zijn dan de monumenten....

Shittylegs

Wat een onzin. Met zo'n team als Quick-Step ga je niet voor een loterij in de sprint. Pas als de koers ernaar is gaan ze daar pas over nadenken maar zie het vooral als een plan B.

Ceramiche Ariostea

Hoe wordt hier eigenlijk gedacht over een Cort Nielsen en een Laporte of zijn dat dark horses die jullie angstvallig geheim willen houden voor die 750K ??

Arnaud Demare

Vele mensen vergeten volgens mij in dit forum dat het parcours van de Scheldeprijs is veranderd en dat de kans aanwezig is dat het een mooie waaierkoers gaat worden. Die hopelijk zorgt voor veel spektakel en een ontzettend verrassende winnaar. Ik schat de kans zeer klein, maar toch.

Waarschijnlijk als er waaiers zijn zal de wedstrijd nog steeds eindigen in een sprint, maar die zal anders zijn als er al eerder in de etappes waaiers zijn geweest i.v.m de eventuele zwaarte van de koers dan.

Starlynk

'@park111982: Allebei zeer interessante opties.. Cort is the poor man's Gaviria :p Laporte goed in vorm en absolute klassiekerkopman voor Cofidis.. Vorig seizoen kon ie alleen niet echt potten breken, maar wie weet nu wel?

Zijn nog wel wat meer interessante 750k renners.. Swift, Nizzolo, Mollema, Kragh, Tony Martin.. Allemaal al een paar keer in mijn team gezeten.. Het is even kijken hoe het budgetair uitkomt of ik 750k renners neem.. Zitten ook best wat interessante namen bij de 500k sectie :p

Threeohthree

'@park, MCN staat voorlopig in mijn team inderdaad. Al kan dat ook zo maar weer veranderen naar Nizzolo. Laporte interessant voor dit weekeinde maar gaat niet veel teampunten sprokkelen.

Ab Normaal

Vind het wel opvallend dat ik een 500k renner vanaf het begin in mijn team heb, en die ook 100% zeker laat staan, die hier nog niet één keer genoemd is en ik zelfs in 1 wedstrijd kopman ga maken.

BarryE1

Denk ik net de basis een beetje onder de knie te hebben, zit iemand op 20 februari al waaiers te voorspellen die op 4 april kunnen gaan plaatsvinden. Ik heb nog een hoop werk te verzetten.

Arnaud Demare

'@BarryE1 Ik verwacht zeker geen waaiers (ik hoop het), maar het ligt allemaal aan het weer. Wil alleen maar benoemen dat de Scheldeprijs dit jaar niet 100% zeker net zo als de laatste jaren elite sprint hoeft te worden.

hartstikkebedankt

Nou, dat wordt allemaal Landa en Bardet meenemen voor DDV :P

Niballie

'@Ab

Ik heb hetzelfde. Mondje dicht...

elstupidoloco

'@ab

Je nodigt me uit om te vragen wie je bedoelt ;-)

1 2 ... 21 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.