'@JimKro: inderdaad.. Als Cav een paar weken moet herstellen wordt het allemaal een stuk minder interessant uiteraard..
Zit nu te kijken naar Halvorsen. Sky doet mee aan de Scheldeprijs en zou niet weten wie ze daar anders kopman zouden moeten maken.. Hij rijdt iig ook GW, dus mogelijk ook nog wat (team)punten daar en wie weet rijdt hij ook nog een paar andere koersen.. Is natuurlijk een shot in the dark, maar je moet iets he :p
'@ab
Herkenbaar dilemma!! Roelandts is idd zeer interessant, al kijk ik ook met een schuin oog naar Drucker (ook met het oog op DDV). Keuzes, keuzes! Oss lijkt me voor die prijs echt een musthave. Ik kan geen reden vinden om hem niet te nemen voor dat geld.
Ik begin de laatste dagen van Baarle steeds interessanter te vinden, ook gezien de bezetting van Sky in het openingsweekend. Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid in Mn team. Te gehecht aan stuyven en demare vooralsnog
'@Mirra: interessante optie.. In ieder geval al kopman in het openingsweekend en voor 2.5m toch lekker geprijsd. Moscon en Kwiatkowski zullen wel de kopmannen in de grote klassiekers worden, maar dat hoeft Scorito-technisch helemaal niet verkeerd uit te pakken voor Van Baarle. Misschien wordt hij wel kopman in de E3 of DDV? En een overwinning daar telt net zo zwaar als Parijs-Roubaix winnen ;) Heb hem er op het moment wel in staan!
Greg heeft dit jaar natuurlijk 4 superknechten. Roelandts, Küng, Drucker maar ook Bettiol, hier nog niet benoemd dacht ik. Moeilijk in te schatten welke van deze 4 langst van al bij Greg zal kunnen blijven met het oog op top-20 plaats en wie vrijgeleide gaat krijgen in DDV, ze hebben alle 4 het talent om het te kunnen. Roelandts en Drucker meest ervaren uiteraard.
'@starlynk wat betreft Kung, Im with you.
It's going to be quite similar to this year, nearly copy-paste. There is no surprise that I will focus even more on the classics this year. Last year I struggled a bit mechanically and had some minor crashes in Flanders and Roubaix. I think, with my qualities, I can play an important role in the final for Greg (Van Avermaet). Maybe in a smaller race when he's not there I can even go for a result myself. I just want to prove for myself that I can do it. Then the Tour de Suisse, which is always a big goal for me. The Tour de Romandie and then we'll see. The plan is to do the Tour but many things can happen until then.
'@Silent Hill
Ja dat zei men, en dacht ik, vorig jaar ook ;).
Als Kristoff in al zijn 6 koersen 5e wordt dan haalt hij 384 punten, niet onmogelijk, maar dan mag er echt niets tegen zitten en dan is 384 punten voor 3.5M niet eens bijzonder. Dit maakt voor mij dat Kristoff het alleen waard is als je hem ook daadwerkelijk ergens (MSR? GW? RVV/PR indien je een van de drie mist?) kopman maakt.
Edit:
Daarnaast heeft Kristoff geen bijzonder team en zal hij snel alleen staan indien pech, om over teampunten nog maar niet te beginnen.
Kristoff is wel een beetje een alles-of-niks renner.. Ik zou hem wel kopman durven te maken in MSR en RVV maar voor de rest is het te vaak niks voor mijn gevoel.. Tel daarbij op dat hij zelf ook zijn twijfels heeft of het slim is nu in Abu Dhabi te rijden i.p.v.het openingsweekend ("het moet nu eenmaal van de sponsor.. als de resultaten tegenvallen doen we het volgend jaar anders" ).. Bij mij niet in het team dus ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.