Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 34 ... 110 111
Willemt

Sep Vanmarcke blijft het grootste vraagteken. Lijkt wel weer in vorm, maar kan het bijna nooit afmaken. Ook Naesen is geen zekerheidje, ook nog niks gewonnen behalve zijn trui. En een gebroken neus op de kaseien lijkt me niet fijn. En toch wil ik 1 van deze 2 in m’n team. Hoop vanavond op een droom met het antwoord.

Brillenpoetser

'@wceendt begrijp ik nou goed dat je dus naast je kopmannen 1 andere mee neemt voor de punch? Of zijn kwia matthews plus die ander je kopmannen?

WCEendT

Naast mijn kopmannen waaronder Kwiat en Matthews vallen neem ik maar 1 echte puncher mee, dus totaal twee + kwiat + matthews.

Zie gewoon niet hoe ik mezelf kan verantwoorden een puncher mee te nemen die ik geen kopman maak.

Stel een Teuns wordt 2x 5e, wat echt knap zou zijn, en ik heb hem sowieso geen kopman want daarvoor heb ik op papier 3 betere dan heb ik alsnog liever een subtopper (bijv. Lutsenko) die alle kasseienritten als kopman of beschermde renner start of een superknecht zoals een Kung die ook voor eigen kansen mag in bijv. DDV en een zeer aannemelijke kans heeft op teampunten met GvA.

Graag jullie mening hierover, want ik kan mezelf niet overtuigen van de waarde van ardennenrenners (die je niet als kopman neemt).

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

'@wceendt, daar ga ik je ook niet van overtuigen. Het enige wat ik zelf in mijn achterhoofd houd is dat 4 potentiële kopmannen wel lekker is ivm blessures e.d. Daarnaast vind ik renners die (mits in topvorm) hun voorjaar wel willen verlengen erg interessant.

Karsten

Op de laatste dag slaat toch nog wat twijfel toe. Tot nu toe Démare - Keukeleire - De Buyst
Twijfel nu of ik voor één van deze rijtjes moet gaan:
Gaviria - Devenyns - De Buyst
Démare - Devenyns - Drücker

Iemand die hier een interessante visie op heeft?

Chris85

'@jsprunk

'Ik heb gewoon 20 renners waar ik tevreden over ben en ga me niet meer druk maken over die andere 20 renners die ik ook graag zou willen hebben'

Ik las dit zinnetje en dat is het gewoon. Ik ben elke keer dik tevreden maar toch blijf ik maar wisselen.. Nu echt een goed team, mis alleen Planckaert en Trentin, daar moet ik me maar bij neerleggen.

Brillenpoetser

'@wceendt ik heb ook 3 kopmannen waar kwia er een van is voor de ardennen. Daarnast een renner van 1ml (koopje) en een vN 500k (dark horse). Ik snap je keuze volledig. Ik ga zelf oom niet meer uitgeven voor slechts 3 ritten.

Masterw

Wat denken jullie van de vorm van albasini?
Reed vorig jaar goed voor jaar twijfel nu over zijn vorm

Phoenix0000

Als ik maar drie man voor Ardennen zou selecteren dan zou ik niet Kwiat en Matthews nemen.
Het podium in de twee Ardennen ritten is makkelijker te voorspellen (minder concurrentie) dan in de kasseiritten.
Ik neem dus gewoon het podium Valverde, Alaphillipe en Martin mee. Zeker omdat plaats 3,nu x2 is ipv 1,5. Nog belangrijker om de mannen echt op podium te hebben.

Twaburov

Eind april staat Albasini er weer

Phoenix0000

En vindt Gaviria -5 graden Celsius lekker om in te koersen?

mik-hail-tal

'@Phoenix0000 Dat vind ik wel érg voorbarig..

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Mik
Gaviria of de -5 graden?

wesley1983

Bo Hagen die in 9 klassiekers start, wat moeten we daar van verwachten? Dacht dat hij al rond de 35 jaar was omdat hij al een hele tijd meegaat, maar die is nog maar 30 jaar zeg :-)

Dumoulist

Dit jaar ook weer van de partij voor het klassiekerspel. Alweer een aantal dagen liggen puzzelen en zojuist mijn duurdere punchers definitief uit de selectie gegooid. Drie en een half miljoen voor Alaphilippe of Valverde is eigenlijk gewoon gekkenwerk als je je bedenkt dat ik ook nog Kwiatkowski en Matthews in de ploeg heb zitten. De Ardenneklassiekers zijn nog zover weg en één keuze uit Barguil, Albasini, Heano, Poels(?) of Woods moet het gemis van Ala of Val wel redelijk op kunnen vangen. Overigens is Fuglsang wel een leuk gokje voor 750k. Wellicht dat ik hem nog meeneem als reservekopman, maar dat zou dan wel ten koste moeten gaan van Kragh. Nu nog even mijn kasseienvreters een extra kwaliteitsimpuls geven.

Trouwens, Moscon zou de laatste 3 klassiekers ook gewoon aan moeten kunnen voor een dikke top 10 plek. Alleen de concurrentie binnen Sky is niet heel gezond. Maar het zou mij niets verbazen als dit jaar zijn definitieve doorbraak is tot de wereldtop.

Edit: Zó dit heeft mij gewoon 2.5m bespaard. Nu is de vraag, moet ik een 3.5m renner upgraden naar Gilbert of moet ik de kwaliteit in de breedte versterken? Sagan en GvA zijn overigens al van de partij.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Dumoulist ik vind ze ook te duur maar daardoor moet ik nu eigenlijk Matthews wel weer mijn team in fietsen, dat wordt exit Gaviria

Treenert

'@Dumoulist: heb hetzelfde gedaan. Als Valverde zijn 2 ritjes opnieuw wint dan is hij zijn geld waard, wint hij er 1 dan is hij al veel te duur. En die ene moet hij dan nog wel ff winnen hé. Met het upgraden naar Gilbert heb je volgens GVA een potentiele winnaar voor WAP. Heb je dat ook weer opgelost.

En wat betreft Moscon; 3 mln is wel heul veul geld voor heul veul onzekerheid, maar als ie het doet ben je spekkoper. Ik verwacht nl. niet dat heul veul hem gaan nemen.

Laatst gewijzigd
Matt89

Al een aantal dagen van mijn team af kunnen blijven. Nu krijg ik toch wel weer buikpijn van mijn keuzes; slechts één Quick-Step renner (Alaphilippe). Overwegingen:

- Gaviria wil ik graag in mijn team maar ik kan er geen geld voor vrij maken. Gaviria blijft voor wat betreft het voorjaar toch wel een groot vraagteken voor 3 mln.
- Daarnaast neig ik nu heel sterk om toch maar Gilbert in mijn team te zetten in plaats van Sagan. Alleen ik heb mezelf beloofd om Sagan altijd mee te nemen maar het feit dat hij het openingsweekend overslaat en tegen twee enorm sterke blokken moet rijden (Quick-Step en BMC) en daarnaast dat Gilbert enorm veel koersen gaat rijden (is de verwachting) is het toch wel aantrekkelijk om nog te wisselen.
- Wie gaan de Scheldeprijs rijden? Helaas blijft dat gokken.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Het rijden van veel koersen kan naast een sterkte ook een zwakte zijn

WCEendT

Neem ze gewoon beide niet en upgrade die irritante 500K renners in je team ;).

Ab Normaal

Ik zit ook even te rekenen of Valverde nu wel of niet zijn geld waard is. Was voor mij namelijk de tweede die ik meenam en geen seconde over getwijfeld
Je neemt hem mee voor 2 koersen. De Amstel gaat hij normaal gesproken geen rol van betekenis spelen.

Stel het meest positieve geval: hij wint zowel de WP als LBL en je maakt hem uiteraard 1e kopman. Met je mogelijke overige keuzes (Ala, Kwiat, Teuns, Woods, Martin) haal je de overige ereplaatsen binnen.
Dan haal je in die twee koersen 3x100, 2,5x90 en 2x80 binnen. Maal twee komt uit op 1370 punten. Stel je neemt hem niet en je kopmannen worden respectievelijk 2e,3e en 4e. Dan scoor je 3x90, 2,5x80 en 2x70. Maal twee komt uit op 1230 punten. Een verschil van 140 punten.
Voor die 140 punten MOET Valverde dus vooraf op zijn fiets blijven zitten en geen blessure oplopen waardoor hij aan de start verschijnt. Hij moet dan starten in zijn gebruikelijke topvorm en ook beide wedstrijden echt winnen. Best een risico voor die 140 punten. Terwijl je dat geld ook aan iemand anders kan besteden die ook een paar punten in de Amstel sprokkelt.
Nadeel daarvan is dat de voorspelbaarheid van Valverde heel groot is. Je weet vrijwel zeker dat hij er staat en als je Kwiat, Dan Martin, Alaphilippe, Matthews, Teuns en Woods meeneemt, heb je dan zeker de nummers 2, 3 en 4 in huis? Kwiat kan in alledrie een rol spelen, Alaphilippe ook, maar de andere genoemde maar in twee van de drie.

Blijf dit een lastig thema vinden...

Ceramiche Ariostea

Ik heb Sagan en Boasson Hagen er toch nog eruit laten vliegen voor het Quickstep Duo Stybar + Alaphilippe maar ook op de laatste dag zal niet waarschijnlijk niet de laatste wijziging zijn

Treenert

'@park: van Sagan ga je spijt krijgen

Treenert

http://www.wielerflits.nl/nieuws/324981/voorbeschouwing-kuurne-brussel-kuurne-2018.html/comment-page-1#comment-424666

Tja, als je 180 namen noemt heb je het altijd goed.

Laatst gewijzigd
foqu1ta

Heb inmiddels ook mezelf ervan kunnen overtuigen (voorlopig) om toch de held van @treenert erin te zetten omdat het ook gewoon een held is.. nu mis ik alleen nog 1 goede zekere man in mijn team voor op de kleine steentjes.. misschien dan toch weer terug veranderen

1 2 ... 34 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.