Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 37 ... 110 111
Jori

Ziek

WCEendT

'@Erick
Paar pagina's terug bovenaan, gister mijn tip v/d dag ;).

wesley1983

'@WCEendt: Van een gilbert kans je simpelweg niet verwachten dat hij na zijn kasseienklassiekers ook nog eens 3 keer top 3 gaat rijden in de ardennenklassiekers. Alaphilippe is hun kopman daar!

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Wesley1983
Als je dat niet verwacht vind ik 6M echt véél te duur, maar daarom neem ik hem ook niet :).

Edit op jou edit:
Quickstep die maar met één kopman aan de start van een koers komt, heb ik nog nooit meegemaakt maar oké.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@WCEendt: Verwacht je dan dat ik het spelletje meespeel met jou door te zeggen goed team voor alle koersen :-) Oké dan, dit is het winnende team van Cerebral :-p

Jori

Gewoon 4 koersen qs 1,2 en 3 inclusief hijzelf en je hebt de kosten er al uit ;) nog geens een kopmanfactor in beschouwing

Cerebral36

'@Wes Enige optie die ik dan zie is toch Martin erin fietsen, maar dat gaat dan ten kosten van Colbrelli, Trentin of Stuyven en dat zie ik ook weer niet echt zitten....
@WCEendt: Thanks for the feedback as always! Much appreciated!

Laatst gewijzigd
WCEendT

Spelletje? Cerebral zijn team vind ik niet het winnende team, maar dat komt echt niet door zijn magere investering in de punchers. Eerder doordat ik persoonlijk liever een aantal andere renners gewoon 1 op 1 zou ruilen met renners in zijn team. Voornamelijk bij zijn laatste vijf namen.

Maar met Matthews, Gilbert en Kwiat heeft hij gewoon 3 kopmannen voor het ardennen werk en meer heb je er niet nodig, naar mijn mening, zoals ik eerder vanochtend al aangaf zie ik gewoon niet hoe een ardennen man zijn prijs waard is als je hem geen kopman maakt.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Cerebral: was het je al opgevallen dat je Sagan niet hebt? Over grote afwezigen gesproken.

@Wesley1983: jawel, verwacht ik wel

@nasibal: ik maak me zorgen om je, whatsup?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Treenert Eens, maar hij past gewoon niet als ik mijn andere favorieten wil. En ik moest kiezen tussen hem en Gilbert. De potentiele teampunten en het feit dat Gilbert denk ik meer races pakt dit jaar was de reden voor hem te kiezen. Maar tuurlijk Sagan er niet in: PIJN !!

WCEendT

Vrij zeker dat Nasibal een ronde renner is, piekt richting de Giro dat gaat gewoon niet samen met de voorjaarsklassiekers.

Cerebral36

Nasibal staat met bidonnetjes langs de weg elke keer om alvast wat vormsfeer te proeven voor de grote rondes :)

hartstikkebedankt

Ik heb gewoon de 4 duurste renners in mijn team, een beetje zekerheid mag wel wat kosten wat mij betreft met deze puntentelling

vasnd

Zijn er meer topicvolgers met dit luxeprobleem?
Als ik, nav de waterhoofddiscussie, de 3 toppers meeneem én Gaviria dan kom ik buiten de openingskoersen vermoedelijk kopmanconflicten tegen. Eigenlijk MOET je Sagan, van Avermaet en Gilbert zo'n beetje overal waar ze rijden kopman maken om hun prijs een beetje er uit te halen. Voor Gaviria ook in enkele koersen. Het feit dat ik soms bij voorbaat al niet onomstotelijk zal kiezen tussen kopmanschap Gaviria/Gilbert is geen goed teken voor de Gilbert-keuze. Deze g vs g zou wel eens belangrijk kunnen worden komende maanden.

BarryE1

Iemand Ackermann in de gelederen?

Oss interessant geprijsd, met het oog op dit weekend en voor de teampunten van Sagan later in de klassiekers. Alleen dit soort berichten weerhoudt me dan voor die keuze:
http://www.cyclingnews.com/news/burghardt-will-lead-bora-hansgrohe-in-omloop-het-nieuwsblad-news-shorts/

Twijfel tussen Modolo en Langeveld, die ik als een soort hedge voor het geval dat Vanmarcke top 3 resultaten gaat rijden, meeneem. Heb er eigenlijk iets teveel in de categorie Modolo en te weinig in de categorie Langeveld, daarom twijfel ik. Onafhankelijk van de balans in mijn selectie had ik zonder twijfel Modolo gekozen. Is dit voor jullie (alsnog) een no-brainer (om de term maar weer even aan te halen)?

Fundacion Euskadi

Alle puzzelstukjes vallen in elkaar, het team is rond. En dat 1 dag voor de start i.p.v. in het laatste half uur, wat een luxe!

WCEendT

'@Vasnd
Dat probleem had ik de eerste week, waardoor ik heb besloten dat 3.5M renners het gewoon niet waard zijn als je die nooit kopman maakt wat dus niet gaat gebeuren als je alle drie de toppers hebt. Daarnaast zijn er inderdaad een flink aantal klassiekers waar je best een Gaviria of zelfs Demare (of een andere sprinter wat mijn betreft) kopman wil maken. Het feit dat jij nu al aangeeft ook Gilbert in sommige koersen geen kopman te willen maken en daarvoor denkt aan een Gaviria, zou ik toch overwegen nog eens na te gaan of Gilbert dan wel 6M waard is.

Ik ben van mening dat Naesen, Gaviria en nog een aantal namen het gat dat een Gilbert/Sagan achter laat best wel eenvoudig kan opvullen (in theorie tenminste).

Ook probeer ik voor mijzelf gewoon die kopman luxe problemen te voorkomen dat ik niet achteraf erachter kom dat ik 4M+ heb geïnvesteerd maar diegene nooit als kopman gebruikt heb.

@Barry
Zelf heb ik ook een overschot van sprintende klassieke renners of klassieke sprinters of whatever, voor mij is de stelling eenvoudig Modolo is mijn man als je hem vergelijkt met Langeveld.

Laatst gewijzigd
roburger

Wie zal Lotto Soudal uitspelen in KBK?

hartstikkebedankt

Nou er zitten niet echt verrassingen bij die Pooltips, behalve dan dat ik sommige renners niet zo hoog aansla voor mijn pool als daar wordt geschetst

Laatst gewijzigd
WCEendT

Nou het is nogal een verassing dat WF Haas en Theuns zo profileert denk ik. Theuns lijkt mij te duur, al zit het niet mee dat ik geen fan ben van hem, Haas is gewoon subtop...

Inderdaad niets bijzonders, gelukkig weten de meeste op dit forum wel beter.

Edit:
Wel jammer dat ze Küng perse moesten noemen :/.

Laatst gewijzigd
Banaantje

Degenkolb of Kristoff?

hartstikkebedankt

Ligt eraan waar je nog een kopman voor zoekt, ik vind ze allebei wel vrij duur

arjenzvob

Het verlossende woord voor velen die zich willen laten beïnvloeden, de pooltips van Wielerflits, staat online! Kies zelf, vele malen leuker mocht je dan winnen!
Succes allemaal!

Ab Normaal

'@WCEendT
Klopt.
Ik heb maar 2 van de "grote 3" en 1 3,5M renner die dan vaak kopman wordt. En als die het niet wordt, dan een 2,5M renner.

Laatst gewijzigd
Mollemaaktmenietuit

'@ Barry, Ackermann present!

1 2 ... 37 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.