Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 55 ... 110 111
wesley1983

Na wat ik gisteren in de omloop gezien heb staat mijn eerste kopman ook al vast voor de strade, namelijk Tiesj Benoot.

hupske

Ach joh. Je kan het nu goed doen. Volgende week compleet de verkeerde kopmannen kiezen en je kan zo weer onderaan staan.

Ik had vandaag Demare als 2e kopman en Dylan als 3e.
Goed voor het vertrouwen.

Voor volgende week 1. Kwiat 2. Sagan 3. GVA.
Gva wellicht nog wisselen voor Stybar. Gva valt mij nog vies tegen op dit moment.

Guardian

'@wceendt
ik ga wss voor dezelfde volgorde. Kwiatkowski al meerdere keren aangegeven dat hij zich niet wil focussen op de grote rondes, dus die zal de koers hard maken. GVA maakt zich veel zorgen dat iedereen naar hem kijkt en op hem wacht, maar de aandacht zal volgende week verdeeld zijn, èn het is een (stuk) makkelijker onderscheiden dan dit weekend.

Ik ben ook erg benieuwd naar Dumoulin.

Kpenty

Voor volgende week heb ik tot nu toe 1. Stybar, 2. V.Avermaet en 3. Gilbert. Andere renners die nog meedoen van betekenis: Benoot, Vanmarcke en Boasson Hagen. Met 6 renners ben ik mager bezet dus de kopman keuze wordt weer belangrijk hier.

nathancouw

Ik snap er geen bal van, wat een gezeik. Ik ben 100% de Wielerflits poule gejoined een aantal dagen geleden maar hij staat er gewoon niet bij? Ongelofelijk.

Sta overigens 13de van Scorito (zonder Groenewegen)!

Threeohthree

Netjes! was al blij met mijn top 100 plek ^^.

WCEendT

'@Nathan
Kan je alsnog doen denk ik, tenminste dat heb ik wel gedaan pas gister gejoined. Kon i.i.g. voorheen niet.

Edd1e

'@kpenty
Het maakt niks uit welke renners je hebt als je maar punten pakt met je kopmannen.

Denk eigenlijk steeds meer dat je gewoon Alaphilippe en Valverde moet hebben naast de andere toppers en dan een stuk of vijf 500k renners.

Karsten

Hoppa, met dank aan Groenewegen en Démare van 41,2% naar 84,6%.

Op naar Strade Bianche. In ieder geval Sagan en Van Avermaet. Nummero drie wordt nog een weekje schuiven, maar de moraal is in ieder geval weer wat verbeterd.

Kpenty

'@Edd1e dat is zeker waar, maar als je naast je kopmannen nog 3 man in de top 20 hebt ipv 0 scheelt dat toch ook wel wat.

De kopmannen zijn inderdaad veel te belangrijk. Door deze reden ook gekozen voor Valverde en Alaphillipe.

nathancouw

Hij zegt dat ik mij heb aangemeld voor de poule maar vervolgens zie ik hem nergens bij mijn poules staan, wat gaat er fout?

nathancouw

Heb maar even hulp gezocht bij de helpdesk van Scorito.

Jori

Sta in de top 200, maar ben niet echt tevreden. 2x 1e kopman 0 punten.
Colbrelli lijkt ook erg goed, maar heb ik niet gekozen (vond het teveel van hetzelfde als Demare en achtte hem niet sterk genoeg)
Modolo gaf ik vandaag kans op punten en in Gent Wevelgem afgezien van teampunten Vanmarcke, maar had vandaag ook makkelijk heel goed resultaat moeten kunnen halen, MCN hetzelfde.
Drücker schaam ik me gewoon voor de punten en als Enger niet last minute ziek was geweest, had hij ook een mooie uitslag kunnen sprinten, getuigen de top 20 qua namen.

Wisniowski was paar jaar terug goed in Kuurne (5e plaats ofzo), dus deze uitslag verrast me niet echt. Gister was wel best verbluffend, al scheelt het ook als je gister bij 1 van de 5 jongens zat die op maximaal vermogen koerste en 1 van de 3 die zijn hoofd gebruikte. Alleen bang dat hij verder van het toneel zou verdwijnen indien de grote jongens er binnenkort weer bij waren, maar zal nu ws de "Rowe" rol van snelle afmaker mogen overnemen.

Roosen lijkt ook solide keuze, overwoog hem al zwaar vanwege vrije rol en in sprinttrein Groenewegen, dus teampunten. Vond mezelf alleen wel erg optimistisch om op teampunten via Kuurne en Scheldeprijs te rekenen, na zijn eerdere resultaten.

Echter nu conclusies trekken op basis van 2 koersen die eigenlijk in een sprint zijn geëindigd (Omloop toch zeker niet verwacht), lijkt mss toch wel beetje voorbarig

Niballie

Heb dit jaar voor een wat grotere heuvelequipe gekozen. Vorig jaar ging ik daar, mede door blessures, toch wat de mist in. Benieuwd hoe het uitpakt. Ik denk eigenlijk ook wel dat die wedstrijden wat makkelijker te voorspellen zijn. Als je net de ‘verkeerde’ (achteraf gezien dan) keuzes hebt gemaakt in het openingsweekend maakt het niet uit of je nou een equipe van 9 of 16 renners had die startte afgelopen twee wedstrijden.

WCEendT

'@Nathancouw
Had ik ook dan komt die er de volgende dag bij te staan of in ieder geval volgende resultaat.

@Jori
Precies die eerste zin is hoe ik er ook tegenover sta, sta wel hoog maar zie de bui al hangen. Heb gewoon een zeer groot bedrag geïnvesteerd voor dit weekend en de duurste namen hebben niet gepresteerd.

Wisniowski verwacht ik eerlijk gezegd niet heel veel van en denk dat het meer geluk dan wijsheid (of sterke benen) was. Dit is typisch zo'n renner waar we het volgend jaar over hebben en dan sommige dit weer van verwachten en hij dan het hele voorjaar alleen teampunten binnen haalt en 0 eigen punt.

Maargoed... voor hetzelfde geldt is dit het nieuwste Sky-project en gaat hij nog top 10 rijden in E3 of RvV of P-R en heb ik het helemaal verkeerd.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Ik had me al voor OHN aangemeld dus dan zou je denken dat hij er nu wel bij zou staan, maar dat is niet zo. Kreeg net een mail dat ze het morgen nakijken.

Jori

Voor Strade:
1. Kwiat 2. GvA 3. Sagan
Jokers voor nog extra punten: Lutsenko, Vanmarcke
"opvulling" en evt. teampunten: Schär, Oss, Gaviria, Stuyven

Stybar en Gilbert vrees ik wel beetje deze koers (veel punten en niet in mijn selectie), al zou het wel nog gratis punten Gaviria kunnen betekenen. Verder zie ik Benoot, Durbridge, Ulissi en Moscon ook wel ver komen deze editie en kunnen Felline/Brambilla verrassen. Ook meende ik dat Drücker op de startlijst stond, maar die zie ik nu niet meer staan. Kan ook moeilijk boos worden op die jongen na vandaag ;)

@WCEendT: Heb vooral in BMC geïnvesteerd en paar gokjes die tot nog toe niet hebben kunnen toeslaan (Enger was een long shot bij de selectie, maar had hier echt punten kunnen graaien, Trentin, Oss door botte pech, De Buyst (zit nog steeds te vloeken om die teamleiding daar, eerst keukeleire, nu debusschere, straks Adam Hansen denk ik). Maar zo zullen velen ook nog wel hun eigen team reflecteren

Laatst gewijzigd
Lowland

Weet iemand hoe die bekertjes nu werken? Afgelopen Vuelta ik in de top 99.9% geëindigd maar geen bekertje.

Pietje Precies

Ook de 'kenners' blijken het tot nu toe lastig te hebben. In het scorito algemeen topic schreef ik net dit:

Ik heb de huidige top-25 van de Scorito Index score eens geanalyseerd qua hun opbouw van hun puntenaantal. In deze analyse heb ik de up to date percentages gepakt (zoals ze vanaf morgenochtend ook voor de Index tellen) en vervolgens hun Index score berekend. Dus de midweekse ronde en dit weekend zijn qua Topcoach & Matchduel hierin verwerkt + de klassiekerspel score van 2018 in plaats van 2017.

Het klassiekerspel gaat morgen voor best forse verschuivingen zorgen, dus na morgenochtend staan er misschien nog maar 15 van hun in de top-25. Als ik dus morgenmiddag deze analyse pas had gemaakt op basis van de top-25 die je dan hebt, zou de gemiddelde score bij het klassiekerspel (zoals onder te zien in de afbeelding) een stukkie hoger zijn. Want de nieuwe toetreders tot de top-25 zullen veelal mensen met een (best) goede klassiekerspel score zijn.

Van de huidige top-25 gaat Onnokoordes morgen ruim de koppositie pakken met bijna 86.000 punten en een fikse voorsprong op de nummer 2 (meer dan 1500 punten!!).

Maar goed, daar was het mij niet zo zeer om te doen. Ik was vooral benieuwd naar de gemiddelde score per spel en hoe vaak het per spel is voorgekomen dat iemand van de top-25 op de Scorito Index lager dan 75% scoorde, 95% of hoger scoorde en 99% of hoger scoorde.

Hier een overzicht (die je het makkelijkste in een ander tabblad kan openen):
http://i65.tinypic.com/2ce6jno.jpg

Mijns inziens zijn de verschillen per spel vrij fors en wordt het algemeen gedachtegoed bevestigd van welke spellen een hogere random hebben. Zo haalde bij het darts spel niemand van de huidige top-25 een 99% score en was het gemiddelde slechts 79.2%. Bleek Roland Garros vorig jaar lastig voorspelbaar. Bleek het EK lastig voorspelbaar en blijkt het klassiekerspel vooralsnog lastig voorspelbaar. Ik zelf ben de uitzondering op de regel, maar ik vermoed in latere rondes nog fors te gaan zakken door foutieve captainkeuzes / ik relatief weinig op het Ardense drieluik heb ingezet.

Dit terwijl bij Match Duel maar liefst 17 van de huidige top-25 op een score van 95% of hoger staan en er 9 zelfs een 99% of hoger score hebben. En het gemiddelde bij dat spel maar liefst 96.7% is. Topcoach en Vuelta 2017 halen vergelijkbare cijfers.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik merk nu ook dat kopman punten idd heel zwaar wegen. Ik had gister 5 man in de punten waarvan top 3 en 1 daarvan kopman gemaakt. Sta nu rond plek 100. Had ik de andere twee ook kopman gemaakt sta ik rond plek 10. Dus kopman keuze zal naar mijn verwachting bepalen wie wint. Dit zouden ze volgende keer moeten aanpassen naar mijn mening.

hartstikkebedankt

Nou dit gaat meteen niet lekker, maar de weg is nog lang. Blij met Démare, als ik er dan toch één uit moet pikken.

jsprunk

Haha, leuk Pietje. Jammer dat je gestopt bent bij nummer 25: nummer 33 was ik (ook nog 100%). Maar na dit weekend zal ik wel flink zakken, zowel door het klassiekerspel als door topcoach.

raymankapeens

'@pietje precies.

Mooie analyse, ben het met je eens

Ja ik was 24e en nu gezakt naar 39e plek ;-(

Van 100% naar 99.9

steefje9

Na mijn drama week bij topcoach (labyad als captain) en matchduel score om van te huilen toch nog gestegen met 108 plekken naar 203. Klassiekerspel is nog niet heel lekker begonnen maar met gister demare als 2e kopman toch nog op 82%. Keuze om dure GvA 1x 1e kopman en 1x 3e kopman pakt heel slecht uit. Nu maar hopen op een mooie strade bianche!!

Pietje Precies

Leuke reacties! En bijzonder hoeveel van ons zeer hoog staan in de Index!

De kopmanfactor is bij sommige spellen (Darts, Tennis, Klassiekerspel) gewoon veel te bepalend en dat in combinatie met het ontbreken van een budget bij darts en tennis, zorgt ervoor dat de geluksfactor bij deze spellen te groot is. En dat zie je helaas dus ook terug in de variatie in score's van 'de kenners'.

Daarnaast zou de ranking denk ik ook iets 'eerlijker' worden als van ieder spel niet enkel je meest recente score zou worden gepakt, maar je laatste twee score's. Maar goed, dat is vermoedelijk meer iets voor de toekomst gezien best veel spelers nu nog niet overal tweemaal aan mee hebben gedaan.

1 2 ... 55 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.