'@jasper De Brabantse Pijl is dan ook niet echt zo'n hele indrukwekkende wedstrijd met ook niet echt een indrukwekkend deelnemersveld. Ook eindigt deze niet op zo'n steile klim als de Strade. Wil niet zeggen dat het geen goeie renner is hoor, maar ik vind dat hij voor dit werk en de echte kasseiklassiekers gewoon te kort komt op de echte toppers.
Dat het niet zo zwaar is kan ik je gelijk in geven maar hij laat wel mensen zoals Gilbert, Benoot, Wellens, Vakoc, Matthews, D Teuns en Campenaerts achter zich om maar even wat namen te noemen. Okee geen Sagan, Stybar of GVA maar toch. Ik ben toch benieuwd en wel in voor een gokje ;)
'@Pietje
Ik had er precies drie. Het feit dat Valverde nu meedoet was niet iets wat ik had verwacht.
Misschien pakt het juist wel slecht uit. Nu neem ik hem als kopman ipv GVA. Als Valverde uitvalt en GVA wint pakt het dus slecht uit.
Al weet ik ook niet wat ik van Sagan moet verwachten. gaat hij meekunnen op die laatste pukkel als Valverde, Kwiat en Dumoulin aangaan?
Dat lukt Greg beter denk ik, al kan die al afgehaakt zijn door de regen en modder.
Ben ik de enigste die het raar vind dat Trentin hier niet rijd en kiest voor Paris Nice tussen al die sprinters?
Ik heb maar 6 renners aan de start: Stybar, Kwiatkowski, Valverde, Vanmarcke, Stuyven en Boasson Hagen. Niet de minste natuurlijk maar het voelt niet goed. Aan de andere kant in het openingsweekend had ik er ook niet zo veel vergeleken met andere teams en toch sta ik op plek 28.
'@ arviid,
Zonde dat Trentin de Strade overslaat inderdaad. Wellicht ook te maken met de rolverdeling waarbij Durbridge de uitgesproken kopman zou zijn?
Inderdaad niet bijzonder veel renners in het openingsweekend (wel meer dan ik), blijkt eens te meer dat de kopmankeuzes het allerbelangrijkste zijn voor een goede score.
Hier ook maar een matige ploeg aan de start met maar 8 man. Aan kopmankeuze dan weer geen gebrek.
Kwiatkowski (1)
Stybar (2)
Sagan (3)
GVA (evt nog wissel met Sagan)
Boasson Hagen
Küng
Oss
Stuyven
Overwegingen tot aan morgen: Het wisselen tussen Kwiat en Stybar als 1e en 2e kopman en het wisselen tussen Sagan en GVA als 3e kopman.
Kwia en Sagan als eerste twee kopmannen. Twijfel voor plek drie tussen GvA (normaal duidelijke keuze, maar ben nog niet onder de indruk), Valverde (geweldenaar, maar is het wel zijn weer en hoe serieus was die buikgriep?) of Gilbert (lijkt weinig genoemd terwijl hij m toch eens won. Maar bij QS kunnen ze ook nog Stybar uitspelen en zelfs Gaviria. Aan de andere kant was hij erg sterk in de GP van de week waar hij Terpstra de overwinning leek te gunnen). De bookies zeggen gva, Valverde, Gilbert en ik neig juist naar omgekeerde volgorde... kon ik maar 5 kopmannen kiezen :)
Bookies? Wat levert Kwiat dan op? Die heeft met Wiśniowski en Moscon toch een aardig teampie.
Andere vraag; een wielervriend heeft Wout van Aert in zijn team. Zou iemand hier overwegen hem morgen kopman te maken, of is dat nog te vroeg? Immers een kilometer of zestig op 'zijn' terrein.
'@barry
Altijd stybar! Die was op de muur heel wat indrukwekkender dan Gilbert vond ik.
Het aantal mannen in de koers is niet enorm relevant toch? Vooraf hebben we uitvoerig besproken dat het om de kopmannen gaat. Hier 13 man hebben en niemand in de Scheldeprijs is nu leuk, maar dan niet meer
Nja, Lutsenko heeft dat explosieve wat ik bij Moser vind missen, maar denk dat niemand zich van de favorieten geroepen voelt om Moser terug te halen. Moser is daarom een leuke joker, maar kopman vind ik net wel een brug te ver. Bovendien is zijn vormpeil 1 groot raadsel, dat vind ik momenteel zelfs al eng bij Sagan...
Qua bookies gebruik ik trouwens vaak Nicerodds, gezien die vaak meerdere bookie sites pakt en vergelijkt. Zo zie je ook de interessant gokjes, waarvoor de prijzen wat meer uiteenlopen, bijvoorbeeld keukeleire waar unibet je 300/1 geeft en een andere bookie 67/1, toch een flink verschil. (al vind ik persoonlijk 300/1 voor keukeleire nog steeds een beetje weinig ;) )
wel moet je bij bookies altijd de kanttekening plaatsen dat daar enkel winnen telt, terwijl ik dik tevreden ben als mijn 1e, 2e, 3e kopman de plaatsen 2,3 en 4 vullen. Vanmarcke bijvoorbeeld lijkt mij net te kort te komen voor te winnen, maar lijkt me wel hogere top 5 zekerheid dan bijvoorbeeld Valverde of Gilbert
Jammer genoeg geen Trentin, Matthews en Molard aan de start, waar ik toch op rekende voor enkele puntjes (wel buiten de top 10 maar tussen 10 en 20 moest zeker lukken). Anderen hebben dan wel het geluk dat Valverde start. Zo zie je maar dat je niet mag voortgaan op voorlopige startlijsten, maar toch nog 8 renners aan de start dus we blijven positief.
11 renners aan de start dus op zich is dat mooi. Valverde die nu een 3e rijdt doet me lichtelijk balen dat ik hem uiteindelijk niet heb genomen. Kwiat en Stybar zijn voor mij wel de zekere kopmannen. De 3e is tricky, twijfel erg tussen GVA en een VanMarcke, maar wil ook niet die lullo zijn die GvA niet kiest net als hij top 3 rijdt :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.