Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 60 ... 110 111
BarryE1

'@elstupidoloco ah, we zijn twijfels aan het zaaien, die memo had ik even niet ontvangen. Maar pas op, wat men zaait zal men oogsten ;-)

JimKro

De mensen zonder Stybar en Gilbert moeten tóch wat.

Jori

'@JimKro:
Heb nog Gaviria, bij quick step zijn ze toch allemaal kopman?

dazzler2120

Pfoe, Gaviria zou dit natuurlijk ook prima aankunnen... Denk dat ik mijn 2de kopman te pakken heb.

BarryE1

'@JimKro beetje lood aan de fietsen van QS hangen, lijkt me.

jelle013

14 man aan de start, dat wordt punten sprokkelen en inlopen!
Natuurlijk Kwiat als kopman.. Neem aan dat hij zich in de geschiedenisboeken wil rijden..
Btw ook al de leuke foto's gezien van hoe de grintpaden erbij liggen (volledig onder de sneeuw)..
Lijkt me dat de beste stuurmannen goed gaan rijden!

Jasperdewaal11

9 man aan de start toch matigjes

Starlynk

'@jelle013: zijn dat dan ook 14 man die mee kunnen doen voor de punten of zit daar ook redelijk wat pelotonvulling tussen?

jelle013

'@starlynk: Ik weet niet wat ik van Valverde moet verwachten gezien zijn buikloop... verder Moscon, Benoot, Oss, Kung, Kragh, Juul-Jensen.. Daarnaast de bekende toppers zoals eerder hier besproken.. Wel wat opvulling dus maar ook mensen die wel eens een top 20 gereden hebben :)

Kpenty

Mijn kopmannen tot nu toe:

1. Stybar
2. Gilbert
3. V.Avermaet (Minder vertrouwen in na het openingsweekend en het slechte weer waarschijnlijk)

2 kopmannen van Quickstep ben ik eigenlijk tegen, maar heb toch het gevoel dat beide in de beslissende kopgroepje zullen zitten en dat ze beide top 5 gaan rijden.

Overige keuzes voor kopmannen zijn eventueel Valverde (Was die echt ziekjes of niet?), Vanmarcke (Op de laatste klim zullen er naar mijn mening altijd meerdere beter zijn, zeker de kopmannen die ik al heb.) of Benoot. Ik heb met Boasson Hagen erbij 7 man die meedoen en toch wel 6 top 10 kandidaten. We zullen het gaan zien.

klumper

9 man aan de start

kopman 1 Kwiatkowski 2 Stybar 3 GvA.

Aangevuld met Sagan, Valverde, Oss, Lutsenko, Kragh en Stuyven.

Verwacht toch prima te gaan scoren, ondanks dat er slechts 9 starten van mijn team.

Treenert

Met Vanmarcke, Sagan, GvA, Gilbert, Stuyven, Kwiat, Durbridge, Küng, Kragh en De Bie toch een mooi stel aan de start. GvA valt af als kopman, wat een luxe! Of ben ik nou gek?

Laatst gewijzigd
siets

Idd een prachtige line up, maar dat is ook een enorm deel van je budget! Wat heb je dan nog aan heuvelmannen/sprinters?!

Treenert

Sprint: Sagan, Viviani, Nizzolo en Bauhaus is m.i. genoeg
Heuvels: Kwiat, D.Martin, Landa, Ullisi, Wellens en Gilbert (die ze dit jaar ws ook mee pakt), wellicht wat aan de magere kant. Maar ja hoe goed gaat Valverde zijn? En dus geen Alaphilippe, die moet dan maar wat onderpresteren ;)

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ulissi rijdt ook de Strade, die mag je nog bij je lijstje zetten dan ;)

Treenert

Ik vind Allaafhilippee in één keer goed spellen al best knap.

Valvuillerdemoz

Kwiatkowski, Sagan en Valverde kopmannen, lekker hoor, wat een supertrio!
GvA, Gilbert, Benoot en Stuyven op het bankie en dan ook nog Lutsenko, Colbrelli, Oss, Küng en Kragh achter de hand. Ongekende weelde voor mijn team dit weekend!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Opvallend hoeveel mensen wel 4 of 5 goede kopmannen hebben voor zaterdag. Vind ik persoonlijk al snel niet handig je selectie bij elkaar geklikt, aangezien de meeste dure renners toch ook echt wel de captainpunten nodig gaan hebben om hun geld waard te gaan zijn aan het eind van de rit. Maar goed, we will see!

Dat het maar een schitterende koers mag worden met hopelijk hier en daar een lekke band voor renners die ik niet heb :p

WCEendT

'@Pietje
Ik denk dat het meer is dat veel kopmannen ook goed zijn in de Strade, niet andersom. Mannen zoals Kwiat, Greg, Stybar, Sagan, Gilbert, Valverde heb je niet gekozen voor de Strade maar dat ze kopman kunnen zijn in de Strade is een bijkomend pluspunt.

Gladiool

Ik kom ook wel met een aardig ploegje aan de start.

Kwiat, Greg, Valverde als waarschijnlijke kopmannen. Verder: Vanmarcke, Benoot, Stuyven, Colbrelli, Haas, Küng, Durbridge, Gaviria en Keukeleire.

Thijmen1411

Kwiat, Sagan en GVA worden waarschijnlijk mijn kopmannen. Ook Valverde, Gaviria, Benoot, Stuyven, EBH, Lutsenko, Kung en Oss die aan de start zullen verschijnen. Hoop wat plaatsen te klimmen en eens succesvolle kopmannen te hebben, wat in het openingsweekend geen een keer gelukt is. Denk er nog over na om GVA te vervangen voor Valverde vanwege het weer en omdat ik denk dat ik in potentie meer plaatsen kan stijgen als ik Valverde goed heb dan als ik GVA goed heb.

Pietje Precies

Ja begrijpelijk WCEendT, maar dan was op voorhand 4m voor Stybar denk ik echt wel te prijzig. Voorlopig zou ik nog niet rouwig om die keuze zijn, gezien ie best wel goed leek, maar lijkt mij dan geen handige keuze geweest.

Stybar moet immers zijn meeste punten behalen in een koers als Strade Bianche. Best wel zonde als je die vervolgens niet als captain uit speelt / zijn toegevoegde waarde als captain minimaal is doordat je een v Avermaet, Sagan, Gilbert of Kwiat door Stybar geen captain maakt.

Ik had zelf overigens een beetje een vergelijkbare situatie in Kuurne met erg veel kandidaten voor het kopmanschap, maar dat waren stuk minder dure jongens die hun prijs al waard zouden moeten gaan maken zonder kopmanschap punten.

Jasperdewaal11

Laatste twijfel: Heb Kwiat en Sagan al als kopman en heb nu Colbrelli ipv GVA. Dit vanwege, al eerder genoemd, weer omstandigheden en het feit dat als het werkt je veel punten pakt op concurrentie. Legitieme gedachte toch ?

BarryE1

Spoiler alert:

We gaan een dominante koers zien van QS, vermoedelijk Gaviria die het bal gaat openen met een vroege vlucht. Vervolgens Gilbert die er een snok aan geeft en Stybar die het afmaakt, of vice versa natuurlijk. Kopmannen:
1 Stybar;
2 Gilbert;
3 Gaviria (klein gokje, als de vroege vlucht wegblijft)

@elstupidoloco twijfel nog tussen Stybar en Gilbert voor 1e kopman, wat zou jij doen in dit geheel?

Kpenty

'@jasperdewaal11 Ik zie hier Colbrelli echt niet in de top 10 eindigen hoor. Colbrelli is goed voor de klassiekers omdat hij in het achtervolgend groepje zijn sprint kan gebruiken, maar hij zit amper in het voorste groepje. Hier bij de Strade is het ook nog eens meer klimmen en zeker met die eindklim zie ik hem geen enkel rol van betekenis spelen. Ondanks de weersomstandigheden gaat Greg denk ik gewoon in het favorietengroepje zitten en eindigt hij sowieso top 10.

1 2 ... 60 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.