Wat is Ewan meenemen als kopman voor Milaan San Remo een goeie keuze geweest. In de wielerflitsforum poule op de 2e plek gebleven en op 6 punten benaderd op de nummer 1. Op heel scorito van 28 naar 21 gestegen.
Met Demare, Ewan en Cort goede kopmannen gekozen en met Roelandts, Hagen en V.Avermaet nog wat extra puntjes gescoord.
Greipel zag er sterk uit op de Cipressa helaas is de koers toch weer te zwaar gebleken.
Helaas Gilbert nergens te bekennen.
Gegunde winnaar met Nibali. Ook al is hij niet de meeste explosieve en meest krachtige renner hij flikt het wel om al een keer 3e te worden hier en nu zelfs de winst. Chapeau
Heerlijke uitslag vandaag. Volgens mij de beste Wielerflitser met 878 puntjes (of daar heel dicht bij, is dit definitief?). Dan blijkt zo'n Nibali toch ineens een heel lekkere aankoop geweest te zijn. En dat terwijl ik eigenlijk een beetje spijt had over zijn selectie. Verdere dank gaat natuurlijk naar renners als Demare, Kristoff, Sagan, Roelandts etc. Mocht ook wel een keertje na de frustrerende vorige rondes in dit spelletje.
Voor mij vandaag ook een fraaie dag (van plek 70 naar plek 22 gestegen).
Dit is ook de eerste koers waarbij mijn behaalde aantal punten (exclusief captainpunten) niet heel veel lager ligt dan het aantal punten dat ik voor aanvang van het spel heb geschat voor deze koers. En dit verschil van ongeveer 70 punten komt eigenlijk puur doordat Gaviria niet meedeed. Mijn andere strijders hebben het dus keurig gedaan vandaag :)
In mijn model is Gaviria met van Avermaet in een felle strijd verwikkeld om de grootste underperformer trofee. Op gepaste afstand gevolgd door een shitload andere dure renners (met een hoog QuickStep gehalte).
Neuj, voor vandaag had ik ook niet zoveel punten voor hem gecalculeerd. Die schade is in de eerdere koersen opgelopen.
In de koersen die jij noemt heb ik ook een hoop punten voor hem gecalculeerd & voor een renner van zijn niveau is er weinig ruimte om 200 punten achter op schema goed te gaan maken :p
Ik heb voorlopig volgens mij enkel Groenewegen voor de Scheldeprijs... kan alleen maar hopen dat Démare hem ook (serieus) gaat rijden. En anders wordt het hopen op een waaierkoers met een hoop verrassende namen in de top-20.
Maar, ja, als ik kijk naar de deelnemerslijst weet ik ook niet echt wat ik anders had kunnen doen. Viviani had gekund, maar die heeft gelukkig vandaag amper punten gepakt. Verder een Kittel, Cavendish, Ackermann, de Buyst. Maar dat zijn stuk voor stuk ook renners die zelfs als ze daar goed scoren (en deelname was niet eens zeker) hun geld en plek er maar moeizaam uithalen.
Ik had vooral de hoop op waaierkoers & dat Sagan, Gaviria of Cort zou starten.
'@Pietje: ik heb enkel De Buyst erbij naast Groenewegen dus is ook niet optimaal, had eigenlijk Theuns genomen voor 3 deelnemers te hebben, achteraf bekeken toch maar beter de gok genomen om Bauhaus te selecteren. Oss staat overigens bij cyclingfever bij de starters maar niet op de startlijst van procycling. Achja zullen wel meerdere zijn die in deze koers weinig starters hebben.
Edit: Sarreau was ook nog een goedkoope optie om uit te spelen daar maar Fdj nog niks van bekend wie er rijdt in de scheldeprijs.
Mijn 3 vooraf bedachte kopmannen op de voorlopige startlijst Scheldeprijs: Viviani, Groenewegen en Halvorsen.. Voor de rest niks, als ik snel kijk.. Nou ja, moeten die mannen het maar doen.. MSR geen groot succes.. Blijf rond plekje 1000 hangen.. Het niet hebben van Colbrelli en Demare begint nu wel echt pijn te doen.. Hopelijk maken mijn dure mannen het nog goed komende weken! :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.