Ai, ik keek alvast vooruit naar de Scheldeprijs. Ik zie dat er maar twee van mijn renners aan de start staan itt 17 hier. Baal nu al van het niet hebben van Viviani.
EDIT En nu zie ik ook dat FDJ rijdt, terwijl ze eerst niet op de deelnemerslijst stonden. Als ik dit wist had ik 100% Demare in mijn team gehad..
Voor vandaag: Sagan, Demare, Matthews.
Met Matthews ga ik op de gok. Geen idee hoe fit hij is. Maar het is over het algemeen zeker een renner die de heuvels goed kan verteren en ook nog eens kan sprinten. Rijd ook nog voor pechsunweb, dus zullen wel graag wat willen laten zien.
Heerlijk zo een onderbuik.
Op de bank: Trentin, Kwiat, Alaphilippe, cort, Buyst, GVA, Naesen, Theuns en Stuyven.
Heb 1 minuut voor de deadline mijn 3e kopman vervangen, hopelijk zal ik het mij niet beklagen.
1e kopman: Sagan
2e kopman: Matthews
3e kopman: Stuyven (omdat Degenkolb niet start, denk ik dat hij zijn kans mag gaan)
om 10u09 was mijn 3e kopman nog Alaphilippe, deze 2 lagen nog in balans met GVA, Trentin en Cort. Dus vond het moeilijk om 3e kopman te kiezen.
Hier vol op de sprint gegokt. Gevoel dat als aanvallers het redden dat het er max 3 zijn. Als ik Sagan had gehad had ik hem waarschijnlijk wel als kopman, omdat hij beide kan.
Kopmannen dus 1. Demare 2. Ewan en 3. Cort. De rest van de selectie voor vandaag bestaat nog uit: Gilbert, Alaphillipe, V.Avermaet, Roelandts, Boasson Hagen, Greipel en Valgren. 9 van de 10 kunnen in potentie wel in de punten rijden dus ik ben benieuwd. Succes mensen.
Mijn beslissing last-minute om toch Stuyven te nemen als 3e kopman is gewoon het feit dat Quikstep met Gilbert, Alaphilippe en Viviani je niet weet wie ze gaan uitspelen en de koerssituatie gaan afwachten, dus Alaphilippe is allesbehalve een zekerheid. Bij Scott heb je naast Trentin ook nog Ewan, dus die viel al rap af, maar kan ook gerust topnotering rijden nu hij kopman is. Dan nog de keuze tussen GVA, Cort en Stuyven en heb ik voor de laatste gekozen om een verschil te maken met de andere deelnemers omdat ik dacht dat er niet veel hem gingen kiezen, dus om een beetje op de verassing te spelen. Dit kan je ook zeggen met Cort als 3e kopman maar Degenkolb die niet start heeft de doorslag gegeven en Stuyven heeft al bewezen dat hij kan meedoen met de beste in de sprint. We zullen zien, kan goed uitdraaien maar tegenslaan ook.
'@Treenert: denk dat je bij Kwiatkowski toch redelijk save zit doordat Sky geen echte sprinter meehebben in de selectie, dus gaat in beide situaties hoog eindigen denk ik, is wel te zien als hij mee gaat in de aanval hij nog genoeg gaat overhebben om mee te sprinten als de aanvallers gegrepen zouden worden.
Lang getwijfeld over de 3e kopman! Uiteindelijk Kwiat genomen als een soort hedge. Mijn gevoel zegt dat het anders wordt dan vorig jaar en had liever een ander type renner genomen. Echter, Kwiat is wel een potentiële winnaar. Dus de pijn om hem dan niet te hebben in combinatie met dat veel hem wel kopman maken, heeft me doen besluiten om hem toch 3e kopman te maken. Overigens Sagan 1 en Demare 2.
Overwinning van Stuyven zou mooi zijn, 3 euro op gezet en 303 als ie wint.
Démare, Kwiat, Colbrelli.
Durfde het niet aan om Kwiat 3x te zetten, maar ook niet om hem erbuiten te laten. Zal vast geen volle bak worden, maar wilde ook de kans op weinig punten minimaliseren :p.
Met Trentin, Modolo, MCN, Roelandts, Keukeleire, Greg, Stuyven en Haas nog genoeg potentieel top 10 materiaal bij me.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.