Het lastige en het aparte aan dit spel is , dat je nu al moet bepalen wie er goed zal zijn tijdens de Waalse klassiekers , terwijl de kans gewoon bestaat dat er renners geblesseerd zijn of opeens van schema veranderen waardoor ze iets niet rijden
Het budget is vrij hoog en het gaat door exacte bonussen wel heel erg om de top 3 , heb wel een team in mekaar geflanst , was leuker geweest als je een beperkt budget zou hebben en per rit 5 renners mag selecteren maar dan wel met bijv 10 miljoen waardoor je keuzes lastiger worden en als je dan in van Avermaet de favoriet ziet , heb je nog maar 3 miljoen over voor 4 renners en hierdoor zullen de selecties meer afwijken van mekaar .
'@jimkro
Het gaat er vooral om dat het om de "kopmannen" gaat. 3x 70 punten is een hele hoop meer dab 1x 70 punten. De punten die jouw niet kopman (maar wel super verrassing) op de 7e plek haalt, stellen niets voor t.o.v de punten die je 3 kopmannen halen.
Natuurlijk als 2 spelers altijd de kopmannen "goed" hebben zijn het juist die 7e plekkers die het verschil maken. Maar 1x je kopman fout hebben en je hebt een heleboel 7e plekkers nodig om je achterstand weer goed te maken.
In de GT's kan je nog wel eens miszitten, of juist zelfs "expres miszitten" omdat dat budgettechnisch beter uitkomt.
Maar het is ook weer zo dat je van te voren van heel weinig renners weet dat ze structureel in de top 10 zullen eindigen en dus geschikte kopmannen zijn voor 1 of meerdere etappes. Wellicht kan je dat alleen zeggen over Sagan, GvA, Valverde en D. Martin. En zelfs dat is nog vrij onzeker. Dan blijft er nog een hoop budget en een hoop plekken over.
Ik vind overigen ook dat de kopmanfactor veel te hoog is hoor. Maar het gaat me nu vooral even over de implicaties voor de teamselectie.
Stuyven verwacht ik wel, al mag dat geen verassing meer genoemd worden lijkt me.
Gilbert neem ik niet omdat hij wat mij betreft te duur is.
Matthews is ook duur. In die categorie is het kiezen tussen hem, colbrelli, kristoff en eventueel degenkolb. Ik neig dan naar colbrelli.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.