Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 93 ... 110 111
foqu1ta

Sowieso ga ik voor Sagan als 1e kopman, aangezien de andere in mijn poule hem niet hebben. Daarnaast GvA en Gilbert omdat ik vertrouwen wil blijven houden in hun kunnen. Verder nog Stuyven maar die heb ik al kopman gemaakt op het goede moment dus dat gelukje heb ik al gehad.

Kpenty

Voor nu v.avermaet, Gilbert en Vanmarcke. Andere opties zijn nog. Benoot, Terpstra en Stybar. Toch wel de neiging om Greg eruit te halen en Benoot erin. Het voordeel van Greg is dat je weet dat die in iedergeval voor een ereplaats sprint. Sowieso neem ik maar 1 quickstepper als kopman en blijf dan toch vertrouwen houden op de renner waar ik het eerst fan van was toen ik ben begonnen met wielrennen kijken genaamd Gilbert. Vanmarcke zie ik wel bij de sterkste 5 alleen het minst kans op een overwinning.

Mollemaaktmenietuit

Zit nu op GVA, Stybar en Gilbert. En dan zou ik nog kunnen gaan voor Sagan en Kwiat, vooral de keuze Sagan vs één van QS gaat nog twijfelen. volgorde daarnaast ook.

Starlynk

Ik heb nu Terpstra, Benoot, GVA staan.. Sagan, Vanmarcke en Kwiat op het bankje.. zou ze allemaal wel kopman willen maken :p

Niels22

Benoot, GvA en Gilbert hier als kopmannen

Treenert

Heb gekozen voor Sagan, Kwiato en Terpstra. Puur op gevoel. Had nl. ook nog kunnen kiezen voor Vanmarcke, GVA, Gilbert, Stuyven en ms Durbridge. Mijn gevoel zegt dat de Belgen gepiepeld worden zondag. Als mijn keuze goed valt een sloot punten erbij.

@Barry dus voor mij geen verrassingsBelg dit keer

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jsprunk
Nee inderdaad, misschien had ik deze tactiek eerder moeten hanteren en gewoon mijn 3 beste moeten pakken...

Sta nog redelijk door het feit dat ik elke keer best veel man in de top 20 heb maar dat mijn 3 kopmannen of op zijn minst 2 altijd tussen plek 10-20 zitten.

Cerebral36

Zit even met luxe deze ronde met GvA - Benoot - VanMarcke - Stybar en Kwiat. Voor nu hou ik het nog op Gva - Benoot - VanMarcke. Maar aangezien er eigenlijk altijd iemand van QS hoog eindigt kriebelt Stybar als kopman :)

Treenert

Heb Stybar niet maar hij heeft nog tegoeden uitstaan her en der zo lijkt mij.

Cerebral36

Ik snap trouwens echt niet waarom Viviani uitgerekend de Scheldeprijs niet rijdt. Heb ik het mis of was hij daar juist een van de absolute topfavorieten geweest? Was mede DE reden om hem te nemen. Echt qua QS renners echt de verkeerde keuzes gemaakt met Viviani en Gaviria...Had beter Terpstra en Lampaert kunnen pakken :)

dazzler2120

Nou... Zou Viviani echt geen verkeerde keuze noemen hoor, dik zijn geld waard. Scheldeprijs was idd wel mooi geweest

jsprunk

Als je Viviani niet als kopman had in Gent Wevelgem was die zijn geld niet waard hoor.

Cerebral36

'@jsprunk Precies en ik had dat niet dus heeft me nu het totaal van 90 punten opgeleverd. Nam hem alleen al voor de vrij zekere 200+ punten in SP. Nu echt weggegooid geld. Hoop dat Gaviria nog iets gaat rijden anders is die nog erger haha :)

Treenert

Ik was ook blij met mijn zeer verstandige weloverwogen keuze Viviani en ik zou voor deze briljante zet terecht rijkelijk beloond gaan worden. Niet dus!

Laatst gewijzigd
JimKro

Van te voren stond Viviani ook niet op de startlijst van Scheldeprijs. Daarnaast zou hij naar verwachting in MSR en GW tweede keus zijn onder Gaviria. Dus de keuze voor Viviani was hoe dan ook een vrij risicovolle. Dat hij nu nog 90 punten scoort in GW waar hij zelfs nog een redelijke kopmankeus was van te voren, betekent dat hij uiteindelijk toch nog redelijk zijn verwachte punten heeft opgeleverd denk ik.

Pietje Precies

Ik vind dat je hem op twee manieren kunt uitleggen:

Enerzijds had Viviani een erg lekker begin van het seizoen en had hij extreem lekker uit kunnen pakken als ie wel in de Scheldeprijs had meegedaan (en het daar vervolgens op een massasprint was uitgedraaid). Verder was de kans groot dat hij voor zichzelf zou mogen sprinten in Milaan-Sanremo.

Anderzijds was deelname aan de Scheldeprijs op voorhand slechts zeer aannemelijk en bepaald niet zeker (van praktisch niemand overigens). Heeft het extreem voor hem meegezeten met het wegvallen van Gaviria en daardoor (gedeeld) kopmanschap in Milaan-Sanremo en in Gent Wevelgem! Koersen waarin Gaviria op voorhand een grotere kanshebber was. Heeft hij 30 teamgenootpunten cadeau gekregen in de enige andere koers waarin hij heeft gereden (en zelf tekort kwam). Daar heeft hij vervolgens waarschijnlijk ook aangevoeld dat rust gaan pakken beter voor hem zou zijn met het oog op de Giro. En al met al weet ie dus zelfs met het wegvallen & 30 teamgenootpunten zijn geld er alsnog niet uit te halen.

Die vlieger gaat natuurlijk niet op als je hem in Gent-Wevelgem kopman hebt gemaakt, maar tegelijkertijd is de kans groot dat je hem in Milaan-Sanremo ook als kopman had. Wat dat betreft is het denk ik ook maar net hoe je er tegenaan kijkt / wil kijken.

Zelfde redenatie geldt in mindere mate overigens ook voor Groenewegen. Die voorlopig ook op 'slechts' 100 punten staat en ook regelmatig succesvol/onsuccesvol kopman zal zijn gemaakt. Als die in de Scheldeprijs nog een top-klassering rijdt wordt ie één van de koopjes van het spel (velen zullen hem daar als 1e of 2e kopman hebben lijkt mij), gebeurt dat niet haalt ie zijn geld er niet eens uit. Bouhanni had met een top 4-8 in Milaan Sanremo en mogelijk een topklassering in de Scheldeprijs ook een koopje kunnen zijn. Nu is het een grote miskoop.

De scheidslijn tussen 'koopje' en 'miskoop' is wat dat betreft flinterdun bij renners die je voor (kopmanschap in) een paar koersen meeneemt. Zeker als ze nog niet al te veel bewezen hebben in het klassieke werk.

Laatst gewijzigd
JimKro

Renners die in potentie veel punten kunnen halen, maar daar wel maar 1-2 kansen voor hebben blijven toch een risico inderdaad. Valverde is daar eigenlijk ook een voorbeeld van, in mindere mate. Kan super uitpakken, maar loopt het net even anders dan gooi je meteen een hoop geld mis. Hoewel hij nu natuurlijk onverwachte bonuspunten heeft gehaald.

Laatst gewijzigd
Bazing

Valverde is wel de renner waar je de meeste zekerheid hebt voor je 1e kopman in 2 koersen.

Treenert

'@Pietje: rust gaan pakken voor de Giro? Het seizoen is net goed en wel begonnen! Je mag van deze mannen toch wel verwachten dat ze eens per 1 á 2 weken een 'koersje' aan kunnen? Anders hoef je niet eens te beginnen aan een grote ronde als de Giro. Scheldeprijs is o.a. zo'n koers waarna je na een dag weer hersteld zou moeten zijn. Je moet het ijzer smeden als het heet is: hij is in vorm! Kortom: bijzondere keuze maar ze zullen bij QS ongetwijfeld een goede reden hebben.

Overmorgen weer 14 in koers

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik vind het van buitenaf ook een opmerkelijke keuze, maar het lijkt toch echt de reden te zijn...

Eerste alinea: http://www.cyclingnews.com/news/viviani-primed-for-dwars-door-vlaanderen-after-wevelgem-disappointment/

Verder heeft Viviani al wel degelijk relatief veel wedstrijddagen in de benen (29): http://www.quickstepfloorscycling.com/en/races/stats-center

Laatst gewijzigd
Treenert

Precies ;) wat ik bedoel, 6 zeges in 29 startdagen. Kan op dit moment geen enkele andere renner zeggen. Scheldeprijs zou sowieso podium zijn, daarom begrijp ik het niet. Je moet over een maand immers maar afwachten hoe dan je vorm weer is.

fringale

Volgend jaar ga ik me toch niet meer laten vangen door de prietpraatjes van renners en ploegleiders. Het zou het jaar worden van Sean De Bie, de grote doorbraak van Jasper De Buyst. Keukeleire leunde dicht aan bij de top. Felline zou gaan voor een klassieke overwinning en eraan beginnen van de omloop tem luik. Hij is inderdaad met de omloop begonnen maar nadien... Nu zelfs geen RVV.

Nu, het maakt van jou geen "kenner" als je al die weetjes kent, natuurlijk, en niets geeft meer voldoening dan je buikgevoel te laten spreken dat dan resulteert in een aantal revelaties. Vorig jaar zei het "Luke Durbridge", dit jaar "Sylvain Dillier, Nills Pollit en Mads Pedersen". Ben (gelukkig) enkel voor de laatste gegaan. Hopelijk brengt hij nog wat op.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Iemand die een update heeft over de status van Naesen?

Arnaud Demare

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/v-wielrennen/RondeVanVlaanderen/1.3170624

Reactie van Naesen zelf na de verkenning

hartstikkebedankt

Oké dank, daar heb ik een hard hoofd in

1 2 ... 93 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.