Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 92 ... 110 111
Jasperdewaal11

1) GvA 2) Sagan 3) Benoot lijkt mij afdoende om te schitteren! Al hink ik wel op de gedachten om GvA en Sagan om te draaien.

Laatst gewijzigd
timothyvana

Mijn kopmannen zijn GVA, Sagan en Stybar. Volgorde moet nog bepaald worden.

Luuk101

Twijfel toch nog over Sagan. Is hij echt goed genoeg om een super zware koers als RVV te winnen? Tot nu toe overtuigt hij mij nog niet dit voorjaar. Het is niet zo dat hij bij elke klim/kasseienstrook voorop rijdt. Hij wint dan wel Gent-Wevelgem maar die was relatief gemakkelijk en hij kon rekenen op zijn sprint. Ik schat mannen als Vanmarcke, Benoot, van Avermaet en Terpstra toch hoger in voor de RVV. Het kan ook zijn dat ik het helemaal mis heb en dat Sagan gewoon weer vrolijk zijn topvorm laat zien zondag.

Niballie

Sagan die een superzware koers niet aankan? Bovendien heeft Sagan de Ronde al een keer gewonnen.

BarryE1

Zei iemand twijfel en Sagan in één zin? Ga je mond spoelen ;-)

JansK

Als ik Sagan zou hebben, die zou ik zondag meteen (c) maken.

Nu: 1. Stybar 2. vanMarcke 3. GvA

Treenert

Welke site is qua startlijsten doorgaans betrouwbaarder?

http://www.cyclingfever.com/editie.html?detp=view&_ap=startlijst&editie_idd=Mjg0NDM=
óf
https://www.procyclingstats.com/race/scheldeprijs/2018/startlist/

@Jansk: en dan zou je GVA offeren?

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik ben het eigenlijk wel eens met de lichte twijfels over Sagan. Twee jaar geleden en vorig jaar was het gewoon duidelijk hoe sterk hij was en kon je hem blind eerste kopman maken. De enige reden dat het vorig jaar qua Scorito punten niet zo best liep met Sagan was pech met valpartijen en materiaal op cruciale momenten. Dit jaar heb ik deze zekerheid toch wel wat minder. Er is nog geen klassieker geweest dit jaar waarin Sagan heeft laten zien dat hij de sterkste renner is.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Treenert
Meestal procyclingstats, maar voor de Scheldeprijs hebben zij er Viviani nog op staan en bij Cyclingfever is hij er al.
Ik gebruik altijd een combi van die twee samen met het nieuws.

JansK

'@Treenert

Ja. Een QS man offer ik in de Hoogmis niet op, en bovendien verwacht ik Stybar diep in de finale nog op de voorposten. VanMarcke heeft mij gisteren echt overtuigd, die is zondag wel attent, en schuwt het werk niet om een gaatje dicht te rijden.
GvA heeft mij momenteel nog niet enorm overtuigd. Bovendien is Sagan een man die in meerdere scenario's het kan afmaken.

wesley1983

Ik begrijp de twijfels over Sagan en twijfel zelf ook om hem kopman te maken, normaal zie je dezelfde renners terug die van voor reden in de E3-prijs. Daar heeft hij toch wel zwakte getoond en volledig verdwenen in de koers toen het echt hard ging. Twijfels daardoor omdat ik 2 renners in bloedvorm heb (Vanmarcke en Benoot) en ook GVA (goed in de E3 en gisteren ook, dus juist op tijd klaar voor RVV denk ik dan)
Edit: het blijft natuurlijk Sagan waarover we spreken en kan daar in 1 keer staan, dus nog een moeilijke keuze tegen zondag wie ik eruit ga laten van de 4.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@treenert Als Viviani de SP niet rijdt heb ik welgeteld 1 sprinter aan de start haha :) Voor RVV is het voor nu 1: GvA 2: Benoot 3: VanMarcke met nog de twijfel over Stybar en Kwiat :) Edit: Viviani lijkt inderdaad definitief de Scheldeprijs te skippen. Heel apart aangezien hij hier juist de meeste kansen maakte volgens mij. Met Gaviaria al exit heb ik dus nu voorlopig 3 man aan de start met Dylan als enige sprinter...Dat wordt een vervelende score :)

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Scheldeprijs gaat voor mij ook een lastige worden. Had Groenewegen en Viviani als absolute kopmannen daar. Viviani valt dus weg. Nu heb ik nog EBH, die weer fit lijkt, Kragh Andersen en Stybar die op de startlijst staan... Dat wekt weinig hoop op voor een topscore

Ab Normaal

Voor de Scheldeprijs ben ik toch blij met mijn 500k opvullertje Ackermann.
Zie namelijk dat Bennett niet op de startlijst staat dus Ackermann is kopman en gaat normaal gesproken zeker top 10 sprinten.
Ook ik heb Viviani en had met Groenewegen erbij precies 3 sprinters als kopman.
Nu maar hopen dat De Buyst gaat meesprinten.

wesley1983

'@dazzler: denk juist wel dat je kan topscore halen daarmee want zullen veel deelnemers maar 1 of 2 renners aan de start hebben, zal wel te zien zijn wie er naast Groenewegen nog in de top20 gaat rijden van je ploeg. Zowiezo gaat het puntenaantal voor de Scheldeprijs niet hoog liggen.

dazzler2120

Daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in @wesley, maar dan wordt het nog niet de 'monsterscore' waar ik met Groenewegen en Viviani op hoopte t.o.v. de rest... Maarja, eerst zondag maar eens overleven.
Ben dit klassiekerspel echt slecht begonnen, stond op 25% na het openingsweekend. Gelukkig nu aan het herstellen en sta ondertussen op 78%. Met mijn team hoop ik nog de top 85% in te komen, maar is natuurlijk afhankelijk van het koersverloop.

BarryE1

Opvallend feit dat in één klassiekerseizoen zowel de prestaties van GvA als Sagan in twijfel worden getrokken. Niet onterecht maar wel heel merkwaardig, we zouden er bijna aan voorbij gaan.

Voor mijn idee ontbreekt de topvorm inderdaad bij GvA, dat zie je ook terug in zijn (wat weifelende) manier van koersen. Heb ook het idee dat GvA de afgelopen koersen heeft gebruikt om zich wat in vorm te fietsen. Bij Sagan heb ik vooral het gevoel dat hij nog niet het achterste van de tong heeft laten zien. Daarnaast bespeur ik ook wat onvrede, zowel in de E3 prijs als ook in GW. Tijdens de E3 zat hij in de tang bij QS en oogde hij wat gefrustreerd dat de favorieten alsnog op zijn wiel aan het koersen waren. Dus, of Sagan heeft die inspanning moeten bekopen met Gilbert in het wiel, of hij zag het kansloze van de situatie en heeft besloten om te laten lopen. Ook tijdens GW was er wat onvrede van Sagan en daarna een onderonsje met Burghardt om hem tot rust te manen. Al met al twijfel ik of de topvorm er bij Sagan niet is, of dat hij het gewoon nog niet heeft laten zien.

Overigens valt Team Sky wel ontzettend tegen tot nu toe, Wisniowski uitgezonderd. Heb zelfs Dylan van Baarle meegenomen met de gedachte: iedereen die in dienst van Sky komt rijden, presteert beter dan voorheen. Die lijkt het niet te gaan waarmaken.

@Cerebal36 v.w.b. Scheldeprijs, 3 of 4 man aan de start hebben is toch niet zo heel verkeerd? Ben overigens benieuwd of Démare rijdt, dan zou ik er (voorlopig) 4 aan de start hebben.

Cerebral36

'@Barry Zeker niet als van die 3 of 4 zeker 2 a 3 mensen konden sprinten maar met Groenewegen - Stybar en De Buyst gaat dat hem niet worden :)

Benzardi

Na lang wikken en wegen, ben ik er nog steeds niet uit ,in welke volgorde ik de kopmannen moet doen.
Ik heb er teveel.

Sagan
GVA
Benoot
Naesen
Kwia

Outsiders.
L. Rowe
N. Terpstra
M. Valgren

Moeilijk.

Treenert

Zondag een pact tussen Bora en Sky. BMC, Quickstep en de rest hebben daarmee het nakijken en strijden hooguit om plek 3.
Zomaar weer eens een hersenspinsel. ;)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Kwiat 1e kopman voor zondag want wat maakt het uit 0x kopmannen goed gehad en inmiddels top 1000 uit :).

Edit:
Sta 850e, Kwiat 1 Styby 2 GvA 3 gewoon lekker puur gokken kijken hoe dat eens gaat.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Sinds wanneer is dat puur gokken WCEendt? Je kiest toch gewoon 3 toppers als kopmannen?
Overigens had ik verwacht dat je lager zou staan na je opmerkingen hier. Ik zou in ieder geval graag ruilen.

El Mel

Ik ga voor GVA, Sagan en Benoot. Wel getwijfeld over Kwiat, maar Tiesj heeft het al laten zien op de kasseien dit jaar.

dazzler2120

Op dit moment Sagan, GVA en Stybar in het team. Volgorde en kopman 3 ga ik nog lekker een weekendje over twijfelen en schuiven. Andere potentiele deelnemers; Kwiatkowski, Stuyven

Ab Normaal

Ik heb ineens niet zo heel veel meer om echt uit te kiezen na de val van Naesen.
Benoot en Vanmarcke heb ik niet. Dus worden het sowieso Gva en Sagan.
Voor nummer drie moet ik dan kiezen uit Kwiat of Stuyven.

1 2 ... 92 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.