Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 95 ... 110 111
michael210690

Heb gewoon 1 deelnemer aan de start voor woensdag, waarvan het ook nog eens niet geheel zeker is dat hij mee gaat doen. Waarom zit die Scheldeprijs er eigenlijk tussen bij Scorito als niemand die koers serieus neemt?

Jori

'@jimkro: Dus quick step die waaiers trekt en uiteindelijk Stybar die wint? Past wel beetje in het verloop van het seizoen :p

@Fringale: Moet wel echt zeggen dat dat gaaf is! Mads Pedersen vind ik fantastisch talent, maar wist echt niet vooraf dat hij zo goed is, scorito prijs was 500.000? of 750.000? Moet zeggen tot nog toe dat al mijn koopjes rechtstreeks de prullenbak in kunnen, deels omdat hun kopman faalt en ook omdat ze zelf niks presteren zoals De Buyst, van wie de verwachtingen toch hoog waren dit seizoen.

fringale

'@Jori : prijs Mads was 500.000 ;-)...maar het eureka-gevoel bij Mads weegt helaas niet op tegen de compleet foute keuzes genaamd De Buyst, Keukeleire, Nizzolo, De Bie, Lutsenko en Gaviria...en Felline gaat al heel verrassend uit de hoek moeten komen in de heuvels wil hij ook niet tot mijn groepje "voorjaars-miskleunen" behoren.

ditisdavid

Punt is wel dat de wind uit het zuidwesten gaat komen, dat is niet ideaal om waaiers te vormen als bijna de hele aanloop naar de plaatselijke rondes naar het oosten gereden wordt. Mocht het toch een zuidenwind worden, dan liggen er meer mogelijkheden.

Zelf met Groenewegen, MCN, Kragh en Roosen zowaar nog vier man aan de start, al had ik hier op Bouhanni als tweede kopman gerekend, De Buyst als backup gepland en eventueel gehoopt op een verrassende deelname van Theuns of Gaviria. Dan valt anderhalve nuttige kopmannen tegen.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Démare staat ook op de voorlopige startlijst?

Pietje Precies

Ja, al vrij lang, maar hun selectie is volgens mij nog niet definitief.

Lotto-Jumbo heeft nog even twee flinke motoren toegevoegd met van Emden & Wynants!

Laatst gewijzigd
Niballie

Demare deed vaker mee, maar sprinten doet hij dan doorgaans niet. Dat is de afgelopen jaren steeds weggelegd voor Sarreau.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ai..... een hele dure afzegger hier..... haha! Wat een Vlaams drama ontpopt zich hier zeg.

Starlynk

Geen Viviani maar wel Debusschere en Cort Nielsen.. OK, ik kan er mee leven ;) Toch 4 man aan de start dan en alle 4 in staat om top 10 te rijden!

hartstikkebedankt

Bouhanni en Cavendish meegenomen hier voor de Scheldeprijs om een mooie klapper te slaan (Bouhanni ook voor MSR, had verwacht dat velen hem niet zouden hebben). Helaas.

Ornor

Maar twee renners aan de start.

Dat wordt een Cort en Kraghtig ritje.

Toch hoop ik op Groenewegen, ook al heb ik m niet.

JimKro

Ik heb 2 renners aan de start waarvan het in ieder geval het plan is dat zij gaan sprinten: Groenewegen en Halvorsen. Hoewel de selectie van Sky geloof ik nog niet zeker is. Verder onzekere factoren met Cort en EBH. Ik denk dat EBH geen risico neemt met oog op PR en bij Astana hebben ze ook Minali. Als 5e man heb ik dan nog Søren Krag Andersen die er mogelijk bij kan zijn in een zwaardere koers.

In ieder geval met Dylan kans op punten, verder erg onzeker. Cort wordt denk ik de 3e kopman. Ik verwacht hem eerder in de sprint dan EBH.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ik moet het zo te zien met Dylan - Cort en Stybar doen dus dat zijn dan ook meteen de kopmannen haha :)

Treenert

Na het wegvallen van Viviani nog 3 man aan de start. Nu nog erom dobbelen wie 1,2 en 3 is.

De Bie heeft zojuist gewonnen, als er toch een verrassing moet komen dan maar een hele grote. ;)

Pietje Precies

Sarreau gaat deelnemen aan Circuit de la Sarthe (3 tot 6 maart)! :)

wesley1983

'@Pietje: Zal wel 3 tot 6 april zijn zeker :-p Zo zie je maar dat je vooral geluk moet hebben wie er start in de scheldeprijs. Een redelijke zekerheid was Sarreau toch om op te nemen in je scoritoploeg omdat hij al veele jaren na mekaar aan de start stond in de scheldeprijs.
Nog maar 2 teams (Bora en Sunweb)officieel hun team bekend gemaakt overigens dus er kunnen nog verassingen aankomen.
Edit: blijkbaar vinden de Fransen die tour de la Sarthe interessanter dan de Scheldeprijs want Bouhanni en Coquard starten daar ook dat ik zie op die startlijst.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Haha ja april inderdaad.

Ja het is enerzijds absoluut geluk hebben, maar anderzijds is het ook een element dat je in het maken van je teamselectie mee moet nemen.

Bij dit spel zijn de kopmannen vrij belangrijk. Dus wilde je in je teamselectie eigenlijk 2 leuke kopmannen hebben voor de Scheldeprijs en het liefste zelfs 3. Echter staat deze koers pas laat op het programma (koers 9 van de 13) en is het voor vrijwel niemand een echt doel. Hierdoor is de kans dat renner X ook daadwerkelijk gaat starten (in de meeste gevallen) niet zo groot.

Vervolgens heb je in je teamselectie als het goed is al behoorlijk veel rappe mannen meegenomen, omdat die ook goed zijn in de klassieke koersen. In mijn geval Sagan, Démare (stond FDJ toen al op de lijst voor de Scheldeprijs?), Gaviria en Cort Nielsen. Maar namen als Viviani, Theuns en Hagen mag je hier ook bij zetten. Dit zijn coureurs waar je op kunt gokken dat 1 of 2 aan de Scheldeprijs deel gaan nemen.

Dan moet je je denk ik sterk afvragen hoeveel sprinters je nog extra (puur) voor de Scheldeprijs mee wilt gaan nemen. Met het risico dat ze niet zullen gaan starten en/of je ze eigenlijk niet echt als kopman nodig gaat hebben. Van Groenewegen was vervolgens als enige (of een van de weinige) expliciet bekend dat de Scheldeprijs een echt doel voor hem was. Verder had die nog kansen in Kuurne en Gent-Wevelgem, dus was hij voor mij een logische keuze.

Daarachter kom je tot een rijtje namen met Bouhanni (ook MSR), Cavendish, Kittel, Greipel, Bauhaus, Halvorsen, Ackermann, de Buyst, etc. De ene optie mijns inziens aantrekkelijker dan de andere, maar stuk voor stuk sprinters die je voor deze koers mee had kunnen nemen. Binnen deze categorie ben ik het absoluut met je eens dat het in grote mate geluk hebben is wie er daadwerkelijk start en wie niet. En sommige kunnen het pareltje van het spel gaan worden en andere weggegooid geld.

Alleen denk ik dat je strategisch dus had moeten gokken op deelname van 1 of 2 (afhankelijk van hoeveel je er uit die lijst had) van eerst genoemde namen (Sagan t/m Hagen). Groenewegen had moeten pakken. En dan misschien nog 1 iemand specifiek voor de Scheldeprijs. Maar je kon ook het risico pakken dat de organisatie zijn zin krijgt en het een open koers met waaiers wordt...

Maar goed, ik heb makkelijk praten met vermoedelijk Groenewegen, Démare en Cort aan de start. En ontzettend veel afhakers in de categorie 'puur voor Scheldeprijs' (die ik niet had).

---
Halvorsen is trouwens van de startlijst af en vervangen door Basso.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: je uitleg kan ik mij volledig in vinden. Groenewegen ook gekozen om dezelfde uitleg als jij en er ook voor gekozen om niemand specifiek voor de Scheldeprijs mee te nemen. Uit het rijtje potentiële starters voor de Scheldeprijs uit m’n scoritoploeg (Sagan, Gaviria, Theuns, Cort, De Buyst) start er maar 1tje (Cort) dus heb ik maar 2 deelnemers. Had vooraf vooral gehoopt op Theuns van dit lijstje omdat die toch al meerdere jaren aan de start stond in de Scheldeprijs met goede resultaten daarbij ook. (Dan kon hij zijn waarde van 2,5 mil enigszins uitbetalen maar is vooral een miskoop nu hij niet start in de Scheldeprijs en zijn voorafgaande resultaten tegenslaan)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, logisch. Van Theuns had ik (op voorhand) ook deelname verwacht.

Jori

jup, Theuns was ook de reden dat ik dus geen Bauhaus durfde mee te nemen.
4 dagen geleden gaf Halvorsen aan zich nog volledig op de scheldeprijs te zetten en gaf aan dat hij geen dingen als Parijs Roubaix ging doen, omdat hij daar simpelweg te kort kwam, dus zal wel ziek zijn of geblesseerd, wel erg sneu. Was toch wel een zekerheidje, net als Cavendish.
Dat MCN nu gaat starten, kan niet los worden gezien van het feit dat Astana zou massaal crashte in de ronde van Vlaanderen, maar in eerste instantie zou de Scheldeprijs toch echt zijn voor Minali, zoals beoogd.
De Buyst is beetje zuur, maar die zou wel echt niet goed zijn. Anders zou Lotto hem nooit zo vroeg laten werken in de klassiekers en hem nu ook nog van een koers gooien waar hij kopman zou zijn
Groenewegen was voor mij wel beetje must have, precies om bovengenoemde redenen.

Op de startlijst staan trouwens nog steeds Demare en Sarreau van FDJ, om maar aan te geven dat deze nog niet klopt

Starlynk

Denk je met Viviani en Halvorsen een prima ploegje te hebben met absolute kopmannen voor de Scheldeprijs... tsja... En Demare gaat zich hier gewoon warm rijden voor zijn 21e plek in Parijs-Roubaix hoor!

EDIT: En ze rijden bij Sunweb trouwens niet voor Bauhaus, maar voor Walscheid. En Theuns reed vorige jaren voor Trek he? Dus op zich niet zo vreemd dat ie bij een nieuwe ploeg een nieuw programma heeft..

Laatst gewijzigd
JimKro

Hmm dat is ongunstig van Halvorsen. Maar goed hij was inderdaad al een gok van te voren. Of hij er überhaupt nog hij had gezeten staat daar nog los van.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, absoluut waar dat het een gokje was. Maar is toch zonde dat ie nu niet rijdt in zijn hoofddoel van het voorjaar en alleen maar een beetje kansloos heeft rondgepeddeld in koersen waar ie geen kans maakte en geen teampunten heeft weten te pakken (waar ik toch een beetje op gehoopt had). Nou ja, voor 500k kun je het lijden ;)

JimKro

Eigenlijk is ‘gok’ ook niet het goede woord. Meer dat je misschien gemiddeld zo’n 30-40 punten van hem had kunnen verwachten zonder kopmanfactor. Dat kan in sommige gevallen uitschieten naar 80, maar voor hetzelfde geld kan het ook 0 worden zoals nu. Rekeninghoudend met de optie om hem kopman te maken in een koers waar je weinig andere opties hebt, is het dus geen gekke keus vooraf. Helemaal omdat je vaak toch een opvuller van 500k nodig hebt.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Halvorsen is kenmerkend voor de staat van mijn volledige ploeg en het verloop van het klassiekerspel. Begint hoopvol en met bakken talent, maar rijdt anoniem rond in de belangrijke koersen en haakt af als zijn koers eraan komt

1 2 ... 95 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.