Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 96 ... 110 111
jsprunk

Blij dat ik niet geïnvesteerd heb in de Scheldeprijs (heb Viviani, Bouhanni en Cavendish wel overwogen). Met Groenewegen een echte kopman. De overige twee zijn EBH en Demare, voor de bonuspunten.

El Mel

Ik heb wel een aantal aan de start waarbij ik niet echt weet wat ik eraan zal hebben. Dylan staat sowieso op 1, dan nog Demare, Cort, EBH en Kragh.
Geen idee wie van hun er uberhaupt mee gaat sprinten los van Groenewegen. Ik heb nu 2. Demare en op 3. Cort.

jasper1991

'@Starlynk Weet je zeker dat ze voor Walscheid gaan rijden, heb je hier een bron van? Ik heb hem namelijk gekozen omdat hij ergens in een interview had aangegeven dat de week van de Scheldeprijs + Parijs-Roubaix zijn belangrijkste week van het jaar is. Toen werd opeens Bauhaus toegevoegd aan de selectie van sunweb voor de Scheldeprijs en lijkt het me toch dat ze voor hém gaan

Starlynk

'@jasper1991: http://www.feltet.dk/nyheder/soeren_kragh_bliver_loejtnant_i_paris-roubaix/ Moet je ff de Google tranlate van Deens naar Engels er over heen gooien en dan krijg je:

"Normally the race ends, and our plan is to go for a result with Max [Walscheid]. We have a strong lead out to support him with Phil [Bauhaus], Søren and Mike [Teunissen] who became second in Dwars as his last riders, "said Sunweb sports director Tom Veelers.

Treenert

Onderstaand de uitslag van een massasprint van ruim een maand geleden. Dan ga je toch, ziekte uitgezonderd, niet meer voor Walscheid of ben ik nou gek?

1. Bauhaus Phil Team Sunweb 3:02:55
2. Kittel Marcel Team Katusha - Alpecin ,, ,,
3. Ackermann Pascal BORA - hansgrohe ,, ,,
4. Viviani Elia Quick-Step Floors ,, ,,
5. Ewan Caleb Mitchelton-Scott ,, ,,
6. Greipel André Lotto Soudal ,, ,,
7. Barbier Rudy AG2R La Mondiale ,, ,,
8. Kristoff Alexander UAE-Team Emirates ,, ,,
9. van Poppel Danny Team LottoNL-Jumbo ,, ,,
10 Guardini Andrea Bardiani - CSF ,, ,,

Edit: en niet gestolen, gewoon de snelste in een groot pak:
https://www.youtube.com/watch?v=368ThN4iWUc

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: Tsja, het is wel Sunweb he.. Die stippelen voor het hele jaar een raceprogramma uit voor alle renners, wie waar kopman mag zijn en waar moet knechten, en daar houden ze zich eigenlijk altijd aan (ziekte uitgezonderd ;))

Treenert

Dat is toch vreemd? Een voetbaltrainer bedenkt in augustus toch ook geen opstelling voor ná de winterstop? Je neemt toch de mensen mee waarmee je denkt de meeste kans op een overwinning te hebben? Het gaat immers om heul veul geld. Anders hadden ze m.i. Bauhaus ook niet mee moeten nemen. Je hebt best kans dat Walscheid in de sprint veranderd van wiel, gewoonweg omdat zijn lead out te snel is. Dat zie je wel vaker. Viviani zat achter Richeze, die die dag sneller was, in MSR ook af te zien en riep om zijn moeder. Nou is dat ook wel een jankerd natuurlijk ;)
Maar goed, ik moet het nog zien morgen. Iets met zand ....... en ogen?

Kopmannen:
1. De Bie
2. Bauhaus
3. Kragh

Laatst gewijzigd
Karsten

Zoveel keuze voor morgen!! Of nee toch niet.....
Twee renners aan de start, dus dat wordt 1 Groenewegen 2 Démare.

jasper1991

'@Starlynk scherp en bedankt! Ik heb goede hoop voor morgen met Groenewegen, Demare en Walscheid als kopmannen.

timothyvana

5 man aan de start voor morgen. Een luxe, maar ook weer in dubio over de kopmannen... Groenewegen de absolute kopman. Daarna nog Demare, Cort en EBH. De keuze daartussen vind ik nog moeilijk. Bij Astana wordt het dan Cort of Minali? Bij FDJ lijkt het Demare te worden? (sarreau nog steeds op de lijst!), maar Demare gaat ook vol voor PR en neemt hier wellicht geen risico. En bij DD is EBH eigenlijk de enige die een echt fatsoenlijke sprint in de benen heeft, dus lijkt het me dat hij gaat sprinten, maar ook geen vol risico neemt ivm PR. De volgorde van 2, 3 en 4 twijfel ik dus nog over.

De lijsten op de verschillende sites spreken elkaar ook tegen. Ik hoop dat toch voor morgenochtend de officiële lijst toch wel bekend is.

Voor nu:

1. Groenewegen
2. EBH
3. Demare
4. Cort
5. Stybar

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

3 Man aan de start meer heb je er niet nodig :P 1) Demare 2) Cort 3) Kragh Andersen

Starlynk

'@Treenert: Eens dat het enigszins vreemd is (alhoewel het voor Sunweb vorig jaar nou niet bepaald verkeerd uitpakte...) en wie weet sprint Bauhaus wel gewoon, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :p

Sky trouwens definitief zonder Halvorsen: https://twitter.com/TeamSky/status/981142995532689408

De 3 die het (zonder verdere wijzigingen aan de deelnemerslijst ;)) voor team Starlynk moeten doen zijn:

1. Groenewegen
2. Debusschere
3. Cort Nielsen

JimKro

Sky zal dan voor Lawless gaan lijkt me. Al zullen weinig mensen hem in hun team hebben.

YungNikopolidis

'@JimKro Sky zal voor Lawless of voor Basso gaan, die heeft ook al een aantal keer goed vooraan gezeten dit seizoen.

BarryE1

Eerlijk gezegd toch 2 renners meegenomen voor deze koers, behoudens het segment renners die sowieso al in mijn ploeg zaten en misschien de Scheldeprijs zouden rijden, namelijk: Ackermann en De Buyst.

De keuze voor De Buyst was wel tweeledig en niet alleen op deelname SP gericht, ook omdat hij veel wedstrijden zou rijden, wellicht DDV een resultaat en/of teamgenootpunten.
De keuze voor Ackermann is wel specifieker op deelname SP, met de hoop dat ie nog een aantal andere koersen zou knechten voor Sagan (vorig jaar KBK en SP). Dat laatste is deels uitgekomen (DDV en E3) maar levert tot nu toe geen punten op.

EDIT: Geen verband met de SP maar mijn grootste flop gaat overigens Nizzolo worden. Uiteraard was zijn vorm wel een grote gok maar zijn programma zou uit minimaal 7 klassiekers bestaan: OML, KBK, MSR, E3, GW, RVV, PR. Dan hoop je dat ie de vorm van 2016 weer een beetje kan benaderen, dat maal meer deelnames en een prijs van 750k was me de gok (nog steeds) wel waard. Wel enigszins vervelend dat ie dan überhaupt geen acte de presence geeft!

Laatst gewijzigd
YungNikopolidis

Bij het samenstellen van de selectie hoopte ik een verschil te maken met renners die hoog zouden scoren in de Scheldeprijs én nog in andere wedstrijden voor (team)punten zouden zorgen. Kom je toch enigszins bedrogen uit met een Viviani, Sarreau en de Buyst. Heb gelukkig over Groenewegen de beschikking als doekje voor het bloeden... Als ik zo naar de startlijst kijk denk ik dat Ackermann het best gokje is gebleken.

Sowieso vind ik dit de grootste onzin/gokwedstrijd van het hele spel, helemaal zuur (voor anderen) dat dit jaar dan ook nog usual suspects als Cavendish en Bouhanni afhaken. Doe dan ook de Brabantse Pijl, Le Samyn en Nokere Koerse erbij denk ik dan.

ditisdavid

Alaphilippe lijkt er helemaal klaar voor, voor de rest zijn mijn heuvelmannen (Martin, Henao, Costa) nog niet best voorlopig...

elstupidoloco

Zijn er nog meer bronnen behalve cyclingfever die halvorsen niet op de startlijst hebben staan? Het nieuwsblad heeft hem er wel gewoon opstaan (bericht van vandaag)

YungNikopolidis

'@elstupidoloco

Starlynk postte deze link zojuist:
https://twitter.com/TeamSky/status/981142995532689408

Pietje Precies

'@Yung, ik vind het vooral maf dat ze de Brabantse Pijl er wel uitgehaald hebben, maar deze koers niet.

joern00

Zou DD niet eerder sprinten met R. Gibbons ipv met EBH?
Ik heb hem zelf ook maar twijfel nog of ik hem kopman zou maken.
Verder op 1) Groenewegen 2) T. Dupont en op 3) twijfel tussen Demare, MCN en EBH

timothyvana

Gibbons heeft dit jaar nog geen top10 gereden. Ik weet niks over zijn vorm.

http://africasteam.com/2018/04/03/preview-scheldeprijs-3/

Volgens deze preview schijnt hij dan weer wel kopman te zijn.

Ik ga denk ik maar een muntje gooien voor de volgorde van captainpunten van EBH, Demare of Cort...

tomvdsalm

Cort doet ook niet meer mee, vervangen door Korsaeth..

klumper

Cort Nielsen start toch niet, volgens Cyclingfever.

Dan maar: 1 Groenewegen 2 Demare 3 Kragh verder nog Stybar aan de start.

JimKro

Ai weer een tegenvaller hehe. Nog 3 man over.

1 2 ... 96 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.