Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 97 ... 110 111
bakfiets

Twee man voor morgen. Weinig keus dus. Groenewegen en demare.

elstupidoloco

Pech en geluk spelen in mijn beleving in het klassiekerspel nog een veel grotere rol dan tijdens de grote ronden. Startlijsten die aangepast worden, een veel langer tijdsbestek waardoor valpartijen op trainingen, vormcrises, weersomstandigheden etc nog lastiger in te schatten zijn. Om hoog te eindigen algemeen moet je in mijn beleving van tevoren helemaal niet op zoek zijn naar een optimaal team om in alle wedstrijden optimaal te scoren, maar pech een grote rol laten spelen en dus een team bouwen dat in de breedte goed kan scoren in de Vlaamse klassiekers en Scheldeprijs, en Amstel bijv buiten beschouwing te laten

Zadelpen

Team Zadelpen bestaat morgen uit 2 prijzige thuiszitters en 4 sterkhouders. Gaat lastig worden om een dagsucces alsin top 10 te behalen.

Zonde hoor. Wat een slecht voorjaar hier. Echter, meestal als dat gebeurd zijn wij super in de Giro. Dus dat belooft veel goeds.

michael210690

0 deelnemers morgen, daar gaat mijn mooie klassering

Valvuillerdemoz

Krak! Cort Nielsen toch weer niet. Nu nog maar twee renners over voor morgen : Groenewegen en Kragh A. Alleen de eerste een redelijke kans op punten, lijkt mij. En we gingen zo gestaag richting de top 1000. Met een redelijke heuvelploeg en 18 man voor Parijs- Robbeke zag het er nog wel zonnig uit, maar nu met die Scheldeprijs er nog tussen komt de inhaal slag denk ik niet meer tot stand. Zorgt zo voor een lelijke chasse-patatte, deze koers.

Starlynk

Nou ook nog maar 2 man over.. Maar goed, ik vermoed dat het voor bijna iedereen aanmodderen is morgen en dat er weinig mensen uberhaupt 3 man aan de start hebben staan, laat staan die ook top 20 zullen rijden.. Ben benieuwd hoeveel mensen met Kittel we opeens hoog zien staan morgen :p

BarryE1

Twijfel nog wel over wie ik géén kopman maak. Geintje natuurlijk, maar 3 renners in koers dus het wordt:
Ackermann
EBH
Démare

wesley1983

Dan denk je op voorhand 4 renners te gaan hebben voor de scheldeprijs (Groenewegen, Gaviria, Theuns, De Buyst). Was leuk om te zien dat Cort op de startlijst stond na afzeggingen van Theuns en De buyst en de geblesseerde Gaviria en dan start hij toch niet. Ochja was helemaal niet zeker dat hij ging meesprinten met dat Minali kopman is maar toch. Dan moet Dylan het maar gaan doen als enige starter! Hopelijk volgend jaar geen scheldeprijs meer bij de klassiekers van scorito!
Edit: als Démare morgen mee gaat strijden voor een topnotering tegen Groenewegen en Kittel gaat dit wel heel extra zuur smaken nog maar eens voor de mensen (waaronder ik) die Gaviria boven hem verkozen. Hoeveel pech kan je hebben met je laatste knoop die je nog moest doorhakken alhoewel ik wel weet dat het er helemaal anders kon uitzien moest Gaviria niet gevallen zijn.

Laatst gewijzigd
foqu1ta

Omdat MCN toch maar niet meedoet gelukkig toch 3 mannen kopman kunnen maken, zie er naar uit om 2x 0 punten te zien verdubbeld worden.

Ab Normaal

Bij mij Groenewegen, Ackermann en Demare. Ook nog EBH aan het vertrek al verwacht ik dat die laatste twee niet mee gaan sprinten.

Cerebral36

Groenewegen en Stybar haha te droevig.

bakfiets

Ik heb gaviria gewoon derde kopman gemaakt. Gewoon voor het gevoel :-)

ivo001

Nu zowel Viviani en Cort zijn afgehaakt heb ik welgeteld 1 renner aan de start...

Als Groenewegen wint kan ik misschien de schade nog een klein beetje beperken.

hupske

Groenewegen, Stybar, Demare, Kragh en Roosen zijn mijn renners aan start.

Groenewegen uiteraard kopman nummer 1. Denk Demare op 2 en Stybar maar op 3.

Jammer dat Cort en De Buyst uiteindelijk niet meer rijden.

Laatst gewijzigd
TimodeJ

Voor mij alleen Démare in m'n team. Spannend. 😅

BarryE1

Toch veel mensen pessimistisch over de kansen van vandaag, voor diegene met 0 renners wel terecht. Denk dat voor de meesten geldt dat ze hier meer deelnemers verwacht hadden. Toegegeven, het voelt lekker om hier in ieder geval 3 renners kopman te kunnen maken. Echter, gezien de ambities denk ik dat het niet veel gaat uitmaken of je hier 1 of 5 renners aan de start hebt staan, wel afhankelijk van wie die ene renner is natuurlijk. Denk dat een enkeling hier 2 renners in de punten kan presenteren, als dat veel meer is vraag ik me af of dit soort teams in de bovenste regionen bivakkeren. Lang verhaal kort: vermoedelijk weinig verschillen, tenzij...

Treenert

Vandaag géén van Kooten maar wel De Bie in koers.
Zo zo zo zo zo mevrouwtje .......

Jullie maken je allemaal veel te druk. Wordt nl. geen massasprint.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Nou heb 4 renners aan de start hoor...
Groenewegen, EBH, Stybar en Kragh... Dus ook geen team om heel blij van te worden!
Hoop dat EBH stiekem zelf meesprint, en dat stybar weer eens de top 10 binnen rolt door sprint van Jakobsen aan te trekken.

Pietje Precies

'@Barry,

Het lijkt mij dat best wel veel mensen Démare en Groenewegen in hun selectie hebben.

Orange

Voor de Scheldeprijs had ik tijdens de teamsamenstelling Groenewegen, Viviani en Cavendish opgeschreven met Cort als reserve. Verder hoopte ik met Sagan (teampunten) en Trentin wellicht wat bonuspunten te pakken. Echter, vandaag heb ik alleen Groenewegen en Kragh aan de start staan. De foutieve rennerkeuze's en pech stapelen zich op, maar vormen ook weer verbeterpunten voor het klassiekerspel 2019. Al met al zorgt deze editie van het klassiekerspel toch voor een verbetering van mijn Scorito-index, omdat ik 2017 gemist heb..

El Mel

'@PietjePrecies Denk je dat Demare gaat sprinten? Sinkeldam heeft hier ook al een keer top-10 gereden, die kunnen ze ook uitspelen.

Crashtester

Geen Groenewegen gaat me vandaag veel punten kosten.

Alleen Demare en Keisse aan de start is om te janken natuurlijk.

BarryE1

'@Pietje dat lijkt mij ook, maar een 125e plaats van Démare levert ook geen punten op hè ;-). Zoals je ziet sluit ik bewust af met "tenzij..." en daarmee bedoel ik eigenlijk: tenzij renners als EBH en/of Démare toch besluiten om mee te doen. Of tenzij het koersverloop anders gaat worden dan een sprint. Gaat alles naar (mijn) verwachting dan verwacht ik weinig verschillen. Denk dat in dat geval de meesten 1 sprinter kunnen presenteren, alleen bij Ab normaal zie ik er 2 die (wederom naar mijn verwachting) sowieso top 10 rijden. Waarbij Groenewegen natuurlijk potentieel overwinning of podium heeft.

arviidd

Vandaag kopmannen en enigste in de race + Stybar.

1. Groenewegen
2. Demare
3. Boasson Hagen

Het gaat wel een spannende rit worden met windkracht 5. Waaiers! Zou het hier toch goed moeten doen met Groenewegen en Demare.

Ik sta er goed voor. Plek 124(voor Vlaanderen plek 42) en het verschil ga ik maken in de heuvel klassiekers met deze toppers: Valverde, Alaphilippe, D Martin, Kwiatkowski, Matthews en Teuns. Hopen zondag niet te veel achter stand op te lopen.

Treenert

'@arviidd: ik heb eens naar je team gekeken maar je bent één van de weinigen die de nieuwe puntentelling goed geïnterpreteerd heeft en dat ook goed heeft weten te vertalen naar zijn team, eigenlijk precies zoals elstupidoloco gisterenavond uit legde. Géén GVA, géén Gilbert en géén Sagan maar in de breedte veel sterke renners die ook gewoon allemaal top 10 rijden of zelfs kunnen winnen. Je zou zomaar eens kunnen winnen. Well done!

1 2 ... 97 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.