'@El Mel & Barry, lastig te zeggen. Hangt er denk ik vanaf of het sprinten met 30 man wordt (door waaiers/zware koers) of sprinten met een vol peloton. In scenario 1 zie ik Démare er nog weleens met de overwinning vandoor gaan ook, in scenario 2 zou die zomaar kunnen laten lopen inderdaad.
'@Treenert: heeft m.i. weinig te maken met puntentelling maar met een goede inschatting (of stukje geluk :p) wat betreft de nivellering aan de top dit seizoen.. Vorig seizoen heb ik die tactiek van arviidd ook toegepast en toen ben ik grandioos slecht geëindigd (<20%) omdat ik GvA niet had en die alles won wat los en vast zat. De mensen die nu correct hebben ingeschat dat er dit seizoen niemand van de toppers zo dominant zou zijn als Greg vorig jaar, die komen nu als winnaar uit de bus, maar als GvA of Sagan of Gilbert dit jaar wel zo dominant zou zijn geweest dan stond Arviidd nu ergens onderaan.
Maar goed gezien Arviidd! Lijkt me dat je met dat team zeker nog richting de top 10 kunt gaan :)
Ik baal vooral enorm van de impact die dit op mijn Allround Scorito Ranking gaat hebben. Stond 10e afgelopen maandag. Dat kunnen we na vandaag zeker wel vergeten....Groenewegen definitief kwijt vind ik niet eens zo erg. Demare heeft meer impact denk ik. Maar inderdaad, waarom een spoorwegovergang opnemen in de race...Ongeacht hoe en wat, het breekt de race gewoon en dit keer met zeer serieuze gevolgen...Stybar moet maar winnen dan haha :) Enige overgebleven strijder.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.