Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 13 ... 57 58
MichielH

Dupont is voorlopig niet geselecteerd

Timber

Of een zekere Zuid-Afrikaan van Dimension Data.

Poeksel

Ook bij die Zuid-Afrikaan is het nog even afwachten of ie voor zichzelf mag sprinten (of uberhaupt de Tour rijdt).

Laatst gewijzigd
Mercatone Uno

Kristoff voor 12 is ook lekker. Hehehe, ik vind de Tour altijd stuk lastiger kiezen dan Giro of Vuelta.
Van Aert ook interessant uiteraard. Heb wel één hele leuke één-punter die altijd goed scoort.
En richt m'n ploeg nu ook zo in dat ik niet teveel hoef te wisselen tussen reserve en kernploeg. Tijdens de Giro minimaal 100 punten verloren op die manier ;-)

João Bicicleta

Die interessante 1 punter is De Gendt? 😉

mbos

Of Nibali??

Quintana10

Op dat wisselen ga ik ook elke keer nat, vind het ook geen leuke toevoeging. Kies daarom ook nu expres voor allemaal 1 punters als wissel waar ik eerder vaak duurdere renners koos om te wisselen tussen etappes, maar dat kost mijn uiteindelijk alleen maar punten.

Imbatido

Ik vind het wisselen juist wel een hele leuke toevoeging. Voegt een tactisch aspect toe. Maar je moet er dan wel voor zorgen dat je niet meer dan 9 belangrijke renners hebt. Anders kan je lang niet altijd je ideale opstelling krijgen. Met erin-eruit kan je altijd wel je sprinter vervangen door een klimmer, en vice versa. Ik heb het al mooi uitgedacht hoe ik dat wil gaan wisselen. Ik heb nog wel wat éénpunters op de bank maar daar heb ik in principe maar één keer plek voor in een rit.

Kraanwater

Als ik het me goed herinner was het in het begin zo dat je 5 reserves had die er niet in mochten komen. Dat was ook niet echt geweldig.
Maar in de giro was het wisselen goed te doen, daar kon je makkelijk een sprinter met een masnada-type wisselen. In de tour vind ik het lastig om iemand van meerdere punten op de bank te zetten omdat ik al zo weinig punten over heb..

Pinot Grigio

Bizar hoe slecht Porte al 2 jaar rijdt... Vrees toch dat ik hem thuis laat, ondanks z'n 12 miezerige puntjes

Rayydg

Toch nog erg lastig om nu al een team te maken zonder de definitieve selecties en de bijbehorende interviews wie voor het klassement gaat/etappes..

Wederom wordt het weer een leuke uitdaging om te puzzelen. M.i. veel dure renners en weinig pareltjes minder dan 4 punten.

Mercatone Uno

Vind dat wisselen ook leuke feature. Alleen bij de Giro had ik teveel goede reserves :-D
Zal me hier niet gebeuren (geloof ik)

Inferno182

het is al meermaals gezegd, maar jemig wat is de Tour t.o.v. de Giro een stuk lastiger. Weinig aansprekende renners in de range van 2-6 punten. Kopmannen en gekende puntenpakkers zijn nauwelijks te betalen en dan heb ik het nog niet eens over de eeuwige keuzes tussen die kopmannen. Mas of Buchmann, Pinot of Fuglsang? Schiet mij maar lek, voorlopig. Wie het weet mag het zeggen.

Timber

Mas niet in vorm en staat er alleen voor in zijn ploeg. Buchmann eindigt nooit kort in etappes en zie ik ook geen top 10 rijden i.t.t. Pinot en Fuglsang. Zo kun je er al twee weg strepen.

brts

Ik zit voorlopig met Fugl, Sagan,Mas, Yates, Bernal, Buchmannetje. 5 punten over voor 2 plekken. Er is nog een prima 3pt sprinter, dan nog een rommelaar van 2pt (maar wie?).

Beter dan dit gaat het niet worden.

thewout79

Mas had vorig jaar richting Vuelta ook nog niet echt zijn top vorm te pakken en in de eerste 14 etappes reed hij maar 1x een top 10 klassering en in de laatste 7 etappes zat hij 6x bij de top 10 en reed hij alles en iedereen er af.
Dus zijn voorbereiding naar een grote ronde zegt niet alles over zijn vorm.
Hij zal zeker 5x top 10 gaan rijden en pakt ook de nodige punten met de ploegen tijdrit en individuele tijdrit

João Bicicleta

Ik ben nog in dubio of ik Groenewegen/ Viviani opstel als 2e sprinttroef of dat ik een combinatie van Kristoff + bijv. Konrad/ Teuns/ Schachmann (indien hij geselecteerd wordt)/ Benoot neem. Met name over Kristoff heb ik mijn bedenkingen (sprint hij iedere etappe wel mee?)
Weet iemand iets over de ambities van Kristoff?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@thewout: Mas is niet echt een uitblinker in tijdritten hoor.....

Koks colonne

'@brts. toch te weinig (goede) sprinters hoor naar mijn mening

Samn Bony

'@grinta

De laatste jaren heeft de winnaar van Ploegleider meestal genoeg aan 1 goede sprinter (lees: groene trui / Sagan)

João Bicicleta

In voorgaande jaren was het relatief eenvoudig te voorspellen welke klassementsrenners er bovenuit zouden gaan steken en veel punten zouden gaan pakken. Dat is dit jaar, vanwege de onvoorspelbaarheid, wat lastiger te voorspellen. Een goede sprinter zal toch minimaal 200 punten gaan opleveren en geeft wellicht iets meer zekerheid.

Laatst gewijzigd
Samn Bony

Dan zou ik de puntenoverzichten van Ploegleider van de laatste jaren nog maar eens goed bekijken. Weinig (zelfs goede) sprinters, buiten Sagan, halen in dit spel 200 punten of meer.

Mercatone Uno

Dat van de sprinters klopt (uitzondering: Kittel 5 etappes in 2017), maar van een Groenewegen is de kans dat hij minimaal 150 punten groter dan die van een Mas of een Buchmann die datzelfde aantal punten pakken. Maar dat is kans hè, het blijft grotendeels gokken.

Ik gok er nu bijvoorbeeld op dat Groenewegen meteen winst pakt en misschien wel 2 dagen in het geel rijdt ;-)

Samn Bony

Ja eens, Mas komt er bij mij ook niet in.
Maar voor bijv. Yates, Pinot en andere mogelijke top 5 rijders ligt dit duidelijk anders. Ze zijn goedkoper dan Groenewegen en scoren waarschijnlijk meer punten in dit spel.

Samn Bony

Mijn vraag is meer wat Alaphilippe tov van zijn formidabele puntenscore van vorig jaar gaat doen. Gelijkwaardig? Dan de 17 punten meer dan waard. Anders wellicht toch een top 5 klassementsrenner, maar wie....😜

1 2 ... 13 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.