Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 54 ... 57 58
Bouhla

Wat zeggen jullie? Mvdp erin of een klassementsrenner zoals carapaz, mas, O’Connor,s yates, bardet of rodriquez??

Karperdrol

Weinig (goede) 1 punters waar je iets aan hebt deze ronde.
zonde

João Bicicleta

Hopelijk zorgt dat voor iets meer variatie in de teams. Iedereen kiest toch vaak dezelfde 1of 2 punters

Emootje

'@Ganna3 Ik zou eigenlijk moeten gaan voor Hindley of zo, ipv MvdP. Dat maak je op het eind vaak wel goed, die extra klassementsrenner. Maar ja... Ik heb als alternatief maar een paar goeie klimmers die ook misschien wel een klassementje kunnen rijden. Maar die komen niet boven de 10 punten uit, pp.

Poeksel

Bij de Giro waren er veertien renners met waarde 1 of 2 die minsterns 75 punten scoorden, en dan ook Milan als 3-punter. Goed, Gee had vrijwel niemand, maar een aantal ervan waren vooraf al interessante keuzes. Nu zijn er ook wel wat interessante goedkope renners, maar toch met meer onzekerheid. Maar inderdaad, zorgt wel voor meer variatie tussen de teams.

Bouhla

'@emootje. Hindley staat er al in. Gaat voor mij nog tussen mvdp of een extra klassement renner waar die renners de optie van zijn.

thewout79

Wat is jullie mening over pogacar.
23 april gevallen en nog niet weer een wedstrijd kunnen rijden.
Gaat die wel goed genoeg zijn om het podium te kunnen halen.
Vingegaard lijkt buiten categorie op dit moment en mannen als Hindley, o'conner, , landa, Yates lijken ook prima in orde.
Gaat Pogacar wel goed goed genoeg zijn om met de top mee te kunnen na z'n slechte of geen voorbereiding ?

Linkesoep

Pogacar op 80% kan volgens mij zelfs nog top3 rijden.

F. SHRAM

Precies, en hij zal ook wel het wit winnen, wat genoeg punten oplevert.

Landa lijkt mij overigens absoluut niet in orde en is een groot risico om 13 punten aan te besteden. Hetzelfde geldt voor Yates die al 2 maanden niet heeft gekoerst.

Hindley en O' Conner lijken me wel in orde, maar de vraag is hoeveel punten ze uiteindelijk gaan opleveren met een paar top 20 plekken in etappes (ervan uitgaande dat de ontsnapping het een aantal keer gaat halen) en een top 10 plek in het AK. Dan zou ik eerder voor een extra sprinter gaan (aangezien er 8 pure sprint etappes zijn).

Volgerrr

'@F. Shram... Het kan zijn dat hij de thewout79 op de andere Yates doelt, die is beduidend beter in vorm. Daarnaast vraag ik mij af waar jij 8 pure sprint etappes ziet? Een type groenwegen heeft maximaal 6 kansen en misschien zelfs 5.

Hindley kan een prima pick zijn als hij top 5 haalt. Dat is met ploegleider toch snel 200+ punten.

F. SHRAM

'@Volgerr: Ik deed inderdaad de aanname dat thewout79 Simon bedoelde aangezien Adam volledig in dienst van Pogacar zal rijden.

3, 4 , 7, 11, 18 en 21 worden sowieso massasprints. Daarnaast moet 19 te doen zijn voor de meeste sprinters (in ieder geval voor mannen als Philipsen, Bini en Pedersen). Bij 8 zou je vraagtekens kunnen zetten, maar volgens mij moeten de meeste sprinters dit ook aan kunnen.

João Bicicleta

Landa lijkt niet goed in vorm, maar vorig jaar eindigde Gaudu als 17e in de Dauphine om daarna als 4e in de Tour te eindigen. Zo'n voorbereidingskoers zegt dus niet zoveel.

brts

Behalve dat de top 10 van de zo'n voorbereidingskoers goeddeels terugkomt in de top 10 van de Tour, zegt dat niet zoveel... of is het de uitzondering die de regel bevestigt?

Anyway, Philipsen of Jakobsen zijn met 6-8 sprints bijna de moeite waard. Maar ik ben toch altijd meer op zoek naar die 2pt sprinter die lekker 5e of 6e wordt. Iemand nog een leuke suggestie?

Poeksel

Je tijd beter besteden?

brts

Ik heb minder tijd dan de anderen op dit forum, dus vandaar mijn hulpvraag < 3

Bouhla

Wie gaat er meer punten opleveren? Bernal of laporte?

Poeksel

'@brts Als je iets meer dan 2 punten gaat besteden voor die sprinter is het een stuk makkelijker zoeken.

Laatst gewijzigd
VincentK

'@brts, in de categorie 1 of 2 punters vind je geen sprinters die onder normalen omstandigheden 5 a 6 rijden, maar er zijn wel wat opvul-gokjes. Zoals een Nederlander bij Astana, een Belg bij Cofidis of twee Noren bij Uno-X. Zo moetje zelf ook nog wat doen, maar dit moet in je tijdschema passen ;)

Laatst gewijzigd
Volgerrr

'@brts Bij de 3 punters staan genoeg opvul-gokjes die wel redelijk wat punten kunnen halen.
P.S. Die nederlander van Bora wordt ook steeds interessanter

brts

Ja die jongen van Bora heb ik gelijk gemonteerd na het bericht over Bennett. Ik twijfel nog om die Johanneson van Uno-x ernaast te zetten. Ik zie sowieso geen reden om hem niet mee te nemen.

Tubbes

Jammer, dat ze niet snel alles verwerken,
Ben wel benieuwd naar Strong.
Johanneson voor 2pnt, kan weinig mis meegaan.

thewout79

Normaal gesproken is van Aert iemand die je eigenlijk moet hebben, maar nu hij aangeven heeft dat de groene trui geen doelstelling is zal hij dan zijn 17 punten wel waard zijn ?
Een girmay kan buiten de tijdrit toch op de zelfde etappes punten scoren en heeft laten zien ook top 5 in de sprint te kunnen halen en bij de lastiger aankomen ook met de besten mee kan.
Of hebben jullie hier een andere mening over.

VincentK

Ploegleider is in de basis een prima en leuk spel, maar de makers hebben het min of meer opgegeven om echt te gaan leven als het een kleine week voor de Tour 3 dagen duurt voordat renners als Strong worden toegevoegd.
Snap dit echt niet, want erg ingewikkeld kan dit niet zijn en de extra kosten zullen ook niet het probleem zijn.

Tubbes

'@thewout.
Van Aert zal zijn punten wel halen. Gaat bij mij niet mee, Girmay trouwens ook niet.
Ga zelf liever voor een extra klassementman.

Emootje

Jep, sinds het samengaan met Wielerflits is het hard achteruit gegaan. Of is dat toeval?

1 2 ... 54 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.