Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 55 56 57 58
Koerss

Het is wel heel treurig hoor dit jaar. Die updates zouden er al lang bij moeten staan. Neem een stagiair aan.

VincentK

Ik ga na de Tour niet voor een jaar verlengen, tenzij duidelijk en overtuigend wordt gecommuniceerd hoe het in de toekomst beter aangepakt wordt.

brts

Dat zal ze leren Vincent!

VincentK

Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat moet haast wel :-)

Tifosi

Ze laten het spel wel een beetje dood bloeden op deze manier, jammer.

Overigens denk ik dat het beter is als ploegleider een soort zelfde opzet als scorito zou gaan hanteren.
Dat je elke etappe alle renners kunt wisselen i.p.v. de huidige 1 wissel regel.

Poeksel

Ik vermoed dat ze op vrijdagmiddag en het weekend niet werken. Hopelijk komen komende week de updates sneller. Je kan het ze ook vragen overigens.

Dat je maar 1 wissel per dag kunt doen is juist wat het onderscheidt van Scorito en Sporza.

Thomberg

Na vorig jaar bij de Tour voor het eerst te hebben meegedaan en lang in top 5 te hebben gestaan, dit jaar alle spellen aan het mee doen.

Na de Giro sta ik nu top 100 algemeen klassement. Ondanks dat hij 2(!) keer m’n wissel niet gepakt had die dok punten zou hebben opgeleverd. Hebben meer mensen daar last van?

Voor de Tour op naar de top 20 algemeen klassement, zodat ik die in de Vuelta kan afmaken

Bertsu

Nee, gelukkig nog nooit gehad.
Het wisselen geeft vaak behoorlijke hoofdbrekens, punten op de bank zijn altijd vervelend...

brts

Al dat wisselen en die grote ploegen maken scorito juist waardeloos. Je kan geen dag missen om mee te doen voor de winst. Hopelijk blijft ploegleider nog lang bij zichzelf.

Ter zake: gaat Guerrero beter zijn dan Mas?

Bertsu

Terechte vraag. Guerrero is voor mij een groot vraagteken. Ik had er weinig vertrouwen in en zijn resultaten zijn dit jaar ook niet geweldig, maar de twijfel begint toe te slaan. Maar 4 puntjes...
Hetzelfde eigenlijk met Powless, was eerst top maar de laatste maanden niet zo. Maar kan zeker wat opleveren.

Puccini

Ik zou het niet helemaal overboord gooien a la Scorito, maar als je op zijn minst 1 of 2 renners kunt kopen, bijvoorbeeld tijdens de rustdagen, zou het al een groot verschil maken. Dat maakte het Klassiekerspel zo leuk. Nu blijft alles een enorme gok en ben je soms na een paar etappes al uitgespeeld

Wijon

Een transfer of 2 op een rustdag is opzich wel leuk inderdaad.

Emootje

Nou, kan wel zeggen dat de nu doorgevoerde wijzigingen niet heel slecht zijn. Alleen zijn nog niet alle wijzigingen doorgevoerd. Maar we kunnen weer even.

Timber

Inmiddels een paar 1 punters als opvulling voor op de bank zie ik. Zimmerman, Strong, Houle. Veel meer soeps qua 1 punters zijn er ook niet echt.

VincentK

Noem het maar opvullers. Ik zet een paar 1 punters er zonder problemen in als dat zo uitkomt. Bij een opvuller ben ik trouwens bang dat als ik hem wissel de prijs verdrievoudigd is, zoals dat bij Jorgenson gebeurde.
Zijn er trouwens mensen die Jorgenson er direct hebben ingeklikt en er verder vanaf gebleven zijn? Vraag mij af of je hem dan voor 2 hebt.

Bertsu

Iedereen had hem voor 2.
Gelukkig is hij nu voor iedereen 6.

Sdivad

Fijn dat 't deelnemersveld nu bijna compleet is, dat mis ik wel van 'vroeger': zet 2 á 3 weken van tevoren gewoon meer renners online. Dan is 't slechts een kwestie van renners 'uitzetten' als ze niet geselecteerd zijn, en geeft het ook meer charme doordat er af en toe wat gelukjes te goedkoop gerate zijn vóór de Dauphiné of Zwitserland.

Overigens ben ik ook absoluut tegen een aan- en verkoopoptie gedurende het spel. Ik vind het juist mooi en onderscheidend van andere spellen, en speel al 20 jaar daarom hier graag mee. Bovendien: het is juist tof als je net wel die bergkoning van 3 punten hebt, in plaats van dat iedereen die na bijvoorbeeld een week alsnog koopt.

Jannolo Sainz

Wat is volgens jullie de ideale samenstelling van je ploeg?

Ik heb nu 2 sprinters. 4 kopmannen en 2 aanvallers/klimmers.

Op wissel Madouas, Bol en nog 3 1-punters

Sepa Van de block

Ideale samenstelling qua types is er niet echt van te voren. Ligt heel erg aan het parcours en de manier van koersen. Stel er waren 4 potentiële sprint ritten geweest zou ik bijvoorbeeld geen 3/4 dure sprinters meenemen.

Jannolo Sainz

Nee dat snap ik. Was benieuwd naar hoe jullie het invullen.

Ik zit zelf te twijfelen tussen 3 opstellingen:

een team met Lutsenko,Bardet en een 1 punter op wissel

een team met O'Conner (of Carapaz), Wright en Johannesen op wissel

Of een team met Hindley, Wright en een 1 punter op wissel

Kom dr maar in met jullie meningen :)

Vinniesmittie

Ik ga het doen met 4 x AK, 4 x sprint en 5 vluchters (waarvan 1 kan tijdrijden.)

Laatst gewijzigd
Wijon

Hier heb ik 7 punten op de bank. Uiteindelijk zijn er 3 voor het AK, 5 voor berg/heuvel ritten, 5 voor aankomsten met een grote groep.

Kraaijvanger

Girmay en Philipsen

Of

S. Yates en Pedersen?

Karperdrol

Zijn verschillende renners.. lastig te bepalen zonder de andere mannen in je team te weten.

thewout79

Blijf toch twijfelen met van aert.
Zou jumbo laporte niet belonen voor zijn goede seizoen door hem op het vlakke uit te spelen in de sprint.
Heb nu van aert en traeen , maar zou een combi van mas- carapaz- landa- o conner samen met gall of hindley samen met wright niet meer punten gaan opleveren als van aert zich niet gaan mengen in de massa sprints.
Van aert is natuurlijk een gruwelijke punten pakker normaal gesproken, maar zou dat ook zo zijn als hij alleen zijn ritten gaat uit kiezen ?
Wat is jullie mening hier over.

1 2 ... 55 56 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.