Scorito Giro 2018

1 2 ... 116 ... 187 188
Gesloten
Cormet de Roselend

Mijn hele betoog van vanochtend kan de prullenbak in.... Meteen op >230 pt achter op de nr 1.

Wanneer begint de Tour?

Kirsipuu

Carlos Betancur heeft wel vaker leuke dingen laten zien als de afstand niet zo lang was. Zijn grote probleem is zijn conditie. Ik moet het nog maar zien als de etappes langer worden.

WCEendT

'@Cormet
Pas etappe 1, na de eerste 1.5 week kan je past echt conclusies trekken.

Met 132 daadwerkelijke punten en 68 punten gemist door niet opstellen van o.a. Yates is het niet mijn beste dag.

Ben wel positief gestemd, het probleem ligt bij mij want mijn team heeft gewoon 200 punten gepakt vandaag wat gewoon redelijk was geweest.

Oh en Goncalves, hopelijk doet LLS mij hem vergeten in de loop van de drie weken zodat ik niet drie weken elke nacht wakker lig.

hartstikkebedankt

Aha, toch weer de regel niet scherp in het hoofd dat de teampunten niet worden vergeven voor de dagwinst in de tijdrit. Niet dat het had uitgemaakt voor mijn selectie maar he

@WCEendt, het zou inderdaad aardig zijn als LL zich morgen in het feestgedruis mengt en naar een 12e plek sprint

Wat denken jullie, gaat Dennis morgen meesprinten om de boni's?

Laatst gewijzigd
Edd1e

Ben voor 17+3 gegaan.
Met de drie Grosschartner, Pedersen en V. Poppel.
Pedersen bakt er helaas niets van.
Wel tevreden, zonder Dennis over de 200 punten.

Treenert

'@hartstikkebedankt: ik verwacht van wel en Tom vindt dat prima! Alleen boni's aan de eindstreep of ook onderweg?

Wat valt Pedersen ineens tegen zeg!

Als je al hoopte op een goede klassering van Haig voor de jongerentrui: staat nu al op 2.35 en is voorlaatste :)

Laatst gewijzigd
sportfanaat

Wie gaat er morgen voor de eerste bergtrui? Heb zitten zoeken naar Tjallingi, maar die stond niet bij de teamselectie. Carapaz, Bouwman, Pantano of Mohoric wellicht? Denk zelf dat die sparen voor de echte heuvels en berg etappes.

hartstikkebedankt

Vast iemand van Israel, Willier of Androni

hupske

182 punten gehaald vandaag. Had nog 22 punten bij gekund als ik Pozzo had opgesteld. 58.0% algemeen op scorito. Poeh, die cijfers ben ik na afgelopen ronden even niet meer gewend.

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@Hupske, hetzelfde geldt ongeveer voor mij met 189 punten, zonder Pozzovivo.

Ik ben echter vooral héél blij met de sterke tijdrit en winst van Dumoulin. Was vandaag captain, maar ik heb ook het vertrouwen dat hij de Giro weer kan gaan winnen.

Plus lekker dat mensen die Dennis kopman hebben gemaakt hier dus eigenlijk punten 'verliezen' ten opzichte van Dumoulin als captain.

WCEendT

'@Hupske
Teams met meer dan 240 punten zijn wel echt gemaakt met focus op de tijdrit.

Overigens Guardini en Haig gewoon bijna buiten tijd hé.

hupske

Ja, dat is dan wel zo. Heb geen enkele renner mee genomen speciaal voor de tijdritten. In dat opzicht is dat wel prima.

Klassement:
Dumoulin
Lopez
Pinot
Yates
Pozzo
Bennett
Woods
Formolo
Poels
Oomen

Vrijbuiters:
Wellens
Mohoric
Carapaz

Sprint:
Viviani
Bennett
Guardini
Debusschere
Roelandts
B. van Poppel
Pedersen

Benieuwd of ik morgen alweer een inhaalslag kan doen met enkele sprinters.

Die renners buiten de tijd, zullen vast wel mogen blijven. Lijkt mij wel heel erg als je met zo een klein verschil al naar huis word gestuurd en ook nog op de eerste dag.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Ja morgen moet Viviani winnen anders heb ik wel echt een mooie achterstand te overbruggen, veel ingezet op Viviani.

nasibal

Het valt me trouwens op dat (helaas) wat elke keer weer gezegd wordt door anderen gewoon waar is:

Doordat het niet goed uitkomt voor mn spelletje kan ik vandaag niet optimaal genieten van Dumoulin.

Doodzonde en onnodig, maar daarmee niet minder waar. Ben nou eenmaal zeer competitief haha.

Pietje Precies

'@Crashtester, qua kopmanschap verliest een ieder met Dennis als captain inderdaad 6 punten ten opzichte van wanneer zij Dumoulin ook in hun selectie hebben.

Maar daarnaast is het natuurlijk gewoon een aangename start met alvast 58 punten op zak. Waarvan ook alle 58 'waardevolle punten' zijn, qua als je vergelijkt met wie je anders (realistisch) als 9e had opgesteld.

In het meest voorzichtige scenario pakt Dennis morgen en overmorgen nog 8 punten die ik anders niet had gehad + in de tweede tijdrit nog zo'n 35-40 punten die je anders niet had gehad. Dat is al best wel een behoorlijk aantal. En in een meer realistisch scenario pakt hij etappe 4 en 5 ook punten (en mogelijk zelfs best een prima hoeveelheid). Vervolgens wordt het hopen op een goede afloop in etappe 6...

Laatst gewijzigd
Diede34

En nu begint het puzzelen al weer lekker, heerlijk!

Morgen zekerheidjes voor mij:
5 sprinters:
- Viviani
- Debusschere
- Bennett
- Guardini
- Bonifazio

Maar dan...
Dumoulin: Vrij zeker 10 punten (Enkel als Campenaerts of Dennis boni's pakken of er een groepje wegblijft)
Oomen: Vrij zeker 8 teampunten (zelfde verhaal als Dumoulin)
Dennis: Vrij zeker 8 punten (zelfde verhaal als Dumoulin)
Campenaerts: Vrij zeker 6 punten (zelfde verhaal; bij winst van Debusschere 24 punten)
Stybar: Vrij zeker 3 teampunten wit, potentie op 21 punten bij winst Viviani.

Maarrr hoe groot is de kans dat Dennis en/of Campenaerts het morgen proberen om 5 meter te pakken op het peloton. ze zouden het beide prima kunnen...

Wie laat ik thuis? Oomen, Dennis, Campenaerts of Stybar? Best nog wel tricky gezien de mogelijke alles-of niets pogingen van Dennis/Campenaerts

WCEendT

Doordat het niet goed uitkomt voor mn spelletje kan ik vandaag niet optimaal genieten van Dumoulin.

Doodzonde en onnodig, maar daarmee niet minder waar. Ben nou eenmaal zeer competitief haha.

I feel you

Pietje Precies

Ik zou Campenaerts op de bank laten zitten. En volgens mij zijn het er geen 21 maar 19 (3 + 10 + 6)

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@nasibal / WCEendT

Ik heb precies hetzelfde en heb juist om die reden gisteravond mijn 'optimale' (althans dat leek toen zo) opstelling gewijzigd om toch Tom erin te krijgen (in wie ik eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen had). Ik wil toch vooral van de Giro en het supporteren van de Nederlanders genieten en secundair van dit spelletje, heb zelfs de Condor van Varseveld in een gekke bui er maar gewoon bij gedaan!

Diede34

Right, 6 teampuntjes voor de puntentrui.

Platje

Wel mooi dat na 1 ritje van 10 km de conclusies worden getrokken dat Dumoulin het roze al bijna binnen heeft en dat betancur al de nieuwe uran is 😁

kielabokki

Als ik het zo lees toch prima gedaan met 258 puntjes door Dennis(c)/Dumoulin. Maar voor de rest Yates, Schachmann, Wellens, Pinot, Cavagna. Geen ploeg die overdreven op vandaag afgestemd was WCEendt.

vasnd

Tot zover Brambilla's klassementsambities.

Benzardi

Met deze 20 giganten moet ik het doen deze Giro.

AK
T. Dumoulin
M. López
F. Aru
T. Pinot
D. Pozzovivo
G. Bennett
M. Woods
S. Henao
T. Kangert
S. Oomen

Tijrijder
R. Dennis

Aanvallers
L. Sánchez
Z. Štybar

Sprinters
S. Bennett
R. Gibbons
J. Mareczko
J. Drücker
K. Sbaragli
C. Venturini

Knecht
R. Valls

WCEendT

'@Kielabokki
Met Dumoulin EN Dennis denk ik daar anders over, maar verder inderdaad een mooi degelijk team.
Goed gegokt op Yates vandaag en je team ziet er verder ook wel goed uit, stel me niet teleur :) (zal wel goed komen).

De score van 313 van de winnaar mag wel met een korrel zout genomen worden met o.a. vijf tijdrijders.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 116 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.