Ik heb voor de dertigste maal de aankomst van vier en vijf bekeken. Ongeacht of de ontsnapping weg blijft of niet, volgens mij zal Dumoulin zoveel mogelijk zijn voorsprong verdedigen die hij heeft tov zijn concurrentie.
Hoewel BMC ook zal proberen het roze nog een dag te behouden zie ik Dennis op die aankomst Dumoulin niet bijhouden. En dat betekent dat Dumoulin per ongeluk toch het klassement weer zal aanvoeren.
Etappe 4. Etappe 5
Dumoulin. Dumoulin
Oomen. Oomen
Aru. Aru
Woods. Woods
Roche. Roche
Chaves. Chaves
Ulissi. Ulissi (C)
Wellens.(C). Wellens
En dus heb ik voor plaats 9 nog ruimte voor een joker.
En die zal worden ingevuld door of Dennis in etappe 4 ( als ik weer ga twijfelen), of zekere punten van Viviani of ik ga helemaal voor het betere gorichemmer gokwerk met LLS
Voor morgen neig ik nu naar:
S. Yates (C)
Wellens
Chaves
Woods
Dumoulin
MA Lopez
Pinot
Pozzovivo
Schachmann
De bank geeft mij echter nog wel het een en ander te kiezen:
LL Sanchez (had ik die hier niet voor meegenomen? :P)
SL Henao
Oomen
G Bennett
Carapaz
Pedersen
Maar ja, twijfel wie ik er dan uit moet halen..
'@Wesley1983: Eens dat Pinot een veiligere keuze is. Had in mijn bericht ook eerst Pinot staan, maar toen maakte ik daar voor de grap Bananito van :p Wellens heeft overigens wel gezegd dat hij tegenwoordig ook voldoende gelooft in eigen kunnen dat hij het ook aandurft om te wachten en niet per se mee moet in de vlucht om een etappe in een grote ronde te kunnen winnen.
Tot nu toe geen spijt dat ik froome en dumoulin heb thuis gelaten.
Morgen mannen als haig, ciccone, gesink, elissonde in de aanval als springplank/etappehunter zonder gevaar te zijn voor het klassement door het in israel te laten lopen. Of wachten die op de etna-etappe?
LLS lijkt alleen maar met MAL bezig samen met Lutsenko, zie ik morgen niet veranderen nog.
Mijn dilemma:krijgt Henao al ruimte morgen om mee te punchen?
Denk dat het morgen toch echt tussen de klassementsrenners gaat of nog net even op einde een aanval van Wellens of een andere. Als je kijkt naar het algemeen klassement liggen de tijden nog te kort op elkaar dat ze iemand laten fietsen. Maar wie je dan kopman moet maken is een hele moeilijke
Ik heb het idee dat Aru meteen zijn slag gaat slaan. Mag wegrijden als het tussen de klassementsmannen gaat in de laatste kilometers omdat hij al op een klein minuutje staat. Heeft bijvoorbeeld in de Tour van vorig jaar meteen de eerste bergetappe naar Planched des Belles Filles gewonnen. Aru wordt waarschijnlijk mijn kopman.
Ik heb een prima start gehad, na drie etappes vind ik mezelf terug op plekje 676 (95,7%). En dat zonder Dennis, Campenaerts en met een sprintequipe van 6 sprinters (11 miljoen) + Pedersen. Schachmann pakt hierbij tot nu toe natuurlijk heerlijk uit.
Voor etappe 4 twijfel ik over het opstellen van LL Sanchez. Gaat hij morgen voor de rit, of willen ze MAL goed afzetten voor de laatste punch bergop? Verder staat mijn team wel weer klaar.
Met een selectie van o.a.:
Dumoulin; López; Aru; Pinot; S. Yates; Pozzo; Woods; Kreuziger; Ulissi; Wellens; Battaglin; Schachmann
is het lastig kiezen morgenmiddag.
Denk voorlopig om López (niet geheel fit en geen écht puncher), Aru (minste puncher van bovenstaande renners voor AK) niet op te stellen.
Grootste vraagteken staat achter Kreuziger en Battaglin. Beide kunnen dit, maar wie o wie opstellen. Battaglin reed vorig jaar top-5 in soortgelijke etappe, maar Kreuziger wordt 2e in AGR, 4e in Waalse pijl en 8e in LBL. Toch teveel punchers in mijn team:)
Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.