Scorito Giro 2018

1 2 ... 138 ... 187 188
Gesloten
Matthijs603

Hmm, toch iets te weinig punchers meegenomen wellicht. En achteraf toch Kreuziger op moeten stellen, vreesde er iets teveel voor dat hij enkel voor Yates/Chaves moest rijden vandaag. Ook hier benieuwd wat er nog op plek 11-20 binnen is gekomen.

Matthijs603

Zo te zien (in de herhaling) 11 Dumoulin 12 Pinot 13 Dennis 14 Bennett en daarachter nog wat Astana, Movistar, UAE, volgens mij ook Schachmann en rond plek 20 Froome.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@fietsliefhebber: Ja , maar als je het wielrennen volgt heb je scorito tips toch niet nodig? Iedereen die LBL top 10 rijdt kan dit soort aankomsten aan, toch?

Lage rugpijn

Froome ziet er trouwens niet echt lekker uit...

wesley1983

Ik had vooraf gedacht dat ze voor Konrad gingen deze etappe daarom Formolo op het bankje gezet. Blijkt dat ze beiden op alle 2 de terreinen hun gang mogen gaan van de ploeg. Dure misser dus!

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ wesley: Ja, dat is zuur maar formolo gaat ook voor t AK.

wesley1983

Blijkbaar wou Formolo eens laten zien aan Konrad dat hij wel degelijk de kopman is 😂

Lage rugpijn

Formolo gaat vol voor de uran award

bartje

RCS heeft het infuus van een doodgeboren schildpad genoten zeg. Is er wat gebeurt dat de uitslag zo lang duurt?

wesley1983

Froome en Ulissi eruit voor Formolo en Carapaz was dus de juiste selectie voor mij. Maar vooraf heel moeilijk in te schatten!

fietsliefhebber

'@ lage rugpijn. Nee, die heb je dan ook niet nodig. Ik stipte alleen de absurditeit van die tekst nog even aan.

fringale

LL eruit voor Carapaz, en Woods kopman af tvv Bilbao...dat waren m'n last-minute wissels. Nu zet ik m'n ploeg voor de rest van de giro en lees ik nergens nog commentaren.

wesley1983

'@Fringale: Carapaz finisht rond plaats 15 dacht ik dus dit is nog niet zo'n ramp maar je kopmanwissel wel inderdaad.

Diede34

Dumoulin
Dennis
Pinot
Bennett
Bilbao
Carapaz
Meintjes
Aru
Ulissi
Betancur
21. Schachmann

kielabokki

Sam Bennett 44e op 36 sec., 2e van zijn groepje. Die is meer dan ok.

wesley1983

haha en 5 man van Wilier Triestina die bij Mareczko finisht, als ze dit doen in etappe 6 zou het maar eens kunnen gebeuren dat er nog 2 renners rondrijden in die ploeg :-)

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Hmmm geen kreuziger en LLS erin gedaan dat is jammer. En toch niet aangedurft Wellens kopman te maken ipv Yates.

Morgen maar alle ballen op ulissi!

wesley1983

Strafbank voor Froome morgen en MAL mag er ook op blijven zitten.

sprintgeit

Redelijk bizar van die Sam Bennett ja, wie had dat 2 jaar geleden gedacht..

DeRetrorenner

De laatste 2 kilometer van morgen:
https://www.strava.com/segments/17024047

Dit is de échte Cauberg-finish, inclusief de laatste 700 meter vals plat.

bartje

Prima dagje voor mij, ondanks schoonheidsfoutjes, heb op zeker gespeeld en Woods kopman gemaakt. LLS er in laten staan, had dat ook met Carapaz moeten doen.
Heb even verder gekeken en voor de lol vast de achtste etappe ingevuld want..........
Daar gaat, ijs en weder dienende, TD ons laten zien dat hij zijn titel gaat prolongeren met weer zo'n enkele geweldige slotklim op de macht! Nou goed dan, eerst al op de Etna :-)

Pietje Precies

Wat een klasbak is Wellens! Dik 600 plekken gestegen (98% nu), maar ik had vandaag gehoopt eigenlijk nog meer punten te scoren. Vooral wel Ulissi opgesteld en geen LLS is balen. Zeker omdat die 1m voor Ulissi nu ook een stuk pittiger wordt.

Verder had ik iets minder punchers in de top-10 verwacht en Formolo is iets te goed bezig. Yates ook, maar zijn zwakke plekken worden later in de ronde (hoop ik / denk ik ) blootgelegd. Qua Chaves mooi dat ie nog aardig wegzakte.

Bennett en Carapaz had ik nooit over 1 van mijn huidige coureurs gekozen en is een typisch gevalletje achteraf. Wat dus perfect bij deze etappe past. Wellens als captain in ieder geval fijn. Maar het lijkt me dat praktisch iedereen wel Wellens, Woods of Yates had, dus daar maak ik het verschil niet echt mee.

Zonde van Schachmann. Die had écht goed kunnen eindigen. Nogmaals een bevestiging van zijn GC-ambitie dat ie ook vol door is geknald. En een slechte Froome is erg aangenaam. Een goede Froome eindigt hier immers op plek 8 ofzo. Poels die ook niet heeft hoeven wachten / heeft gewacht.

Verder meevallers in de achterhoede met Hirt op 1'28, de la Cruz op 6'44 en de uitvallende Guardini. Op naar morgen!

Edit: super knap natuurlijk van Sam Bennett. Maar in zijn algemeen verbaas ik mij er wel over hoe weinig renners er lekker laten lopen. Oké dit was maar een korte inspanning, maar je zou denken dat iedere inspanning telt in zo'n grote ronde. En ik zie het ook op langere klimmen gebeuren. Ik was vandaag als knecht in ieder geval lekker ergens in de achterhoede binnengekomen :p

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

284 punten en 52 punten misgelopen, wat resulteert in MAL en Pinot eruit voor Chaves en Formolo.

armstrong2

Mede liefhebbers, kenners. Heeft iemand enig idee wat er vandaag met mads pedersen is gebeurd?
Bewust lopen lopen met het oog op morgen of betrokken bij een van de valpartijen?

tempo789

Het best mogelijke Scorito-team t/m etappe 4 had je 36.75 miljoen gekost en had je 1484 punten kunnen opleveren.

VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
MARECZKO Jakub
DENNIS Rohan
BENNETT Sam
MODOLO Sacha
WELLENS Tim
YATES Simon Philip
GONÇALVES José
CAMPENAERTS Victor
SCHACHMANN Maximilian
WOODS Michael
BELLETTI Manuel
BATTAGLIN Enrico
PLANCKAERT Baptiste
BONIFAZIO Niccolò
DOWSETT Alex
POZZOVIVO Domenico
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
FORMOLO Davide

1 2 ... 138 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.