Prima dagje voor mij, ondanks schoonheidsfoutjes, heb op zeker gespeeld en Woods kopman gemaakt. LLS er in laten staan, had dat ook met Carapaz moeten doen.
Heb even verder gekeken en voor de lol vast de achtste etappe ingevuld want..........
Daar gaat, ijs en weder dienende, TD ons laten zien dat hij zijn titel gaat prolongeren met weer zo'n enkele geweldige slotklim op de macht! Nou goed dan, eerst al op de Etna :-)
Wat een klasbak is Wellens! Dik 600 plekken gestegen (98% nu), maar ik had vandaag gehoopt eigenlijk nog meer punten te scoren. Vooral wel Ulissi opgesteld en geen LLS is balen. Zeker omdat die 1m voor Ulissi nu ook een stuk pittiger wordt.
Verder had ik iets minder punchers in de top-10 verwacht en Formolo is iets te goed bezig. Yates ook, maar zijn zwakke plekken worden later in de ronde (hoop ik / denk ik ) blootgelegd. Qua Chaves mooi dat ie nog aardig wegzakte.
Bennett en Carapaz had ik nooit over 1 van mijn huidige coureurs gekozen en is een typisch gevalletje achteraf. Wat dus perfect bij deze etappe past. Wellens als captain in ieder geval fijn. Maar het lijkt me dat praktisch iedereen wel Wellens, Woods of Yates had, dus daar maak ik het verschil niet echt mee.
Zonde van Schachmann. Die had écht goed kunnen eindigen. Nogmaals een bevestiging van zijn GC-ambitie dat ie ook vol door is geknald. En een slechte Froome is erg aangenaam. Een goede Froome eindigt hier immers op plek 8 ofzo. Poels die ook niet heeft hoeven wachten / heeft gewacht.
Verder meevallers in de achterhoede met Hirt op 1'28, de la Cruz op 6'44 en de uitvallende Guardini. Op naar morgen!
Edit: super knap natuurlijk van Sam Bennett. Maar in zijn algemeen verbaas ik mij er wel over hoe weinig renners er lekker laten lopen. Oké dit was maar een korte inspanning, maar je zou denken dat iedere inspanning telt in zo'n grote ronde. En ik zie het ook op langere klimmen gebeuren. Ik was vandaag als knecht in ieder geval lekker ergens in de achterhoede binnengekomen :p
Het best mogelijke Scorito-team t/m etappe 4 had je 36.75 miljoen gekost en had je 1484 punten kunnen opleveren.
VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
MARECZKO Jakub
DENNIS Rohan
BENNETT Sam
MODOLO Sacha
WELLENS Tim
YATES Simon Philip
GONÇALVES José
CAMPENAERTS Victor
SCHACHMANN Maximilian
WOODS Michael
BELLETTI Manuel
BATTAGLIN Enrico
PLANCKAERT Baptiste
BONIFAZIO Niccolò
DOWSETT Alex
POZZOVIVO Domenico
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
FORMOLO Davide
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.