Scorito Giro 2018

1 2 ... 139 ... 187 188
Gesloten
Starlynk

De diesel van Team Starlynk blijft doorrollen. Dit keer eens een andere tactiek gekozen door te pieken richting week 3. Normaal pak ik altijd heel veel punten in de eerste week en zak ik daarna weg en nu zijn de dure klassementsmannen die ik niet heb Dumoulin, Froome, Yates en Woods. Voor die mannen nu al 2 belangrijke etappes geweest, waar mijn team dus flink in het nadeel is geweest, maar de achterstand is zeker nog te overzien. Het is nu te hopen dat mijn klimmers het gaan laten zien in de rest van de ronde.. Morgen eerst nog maar eens zo'n rare etappe zien door te komen!

Overigens opvallend dat de Astana mannen voor eigen kansen mochten gaan vandaag. Heel benieuwd wat ze op de Etna gaan doen.

vasnd

'@armstrong2
Ik voel me niet aangesproken met kenner maar Mads heeft eigenhandig Brambilla terug gereden naar het peloton net voor de finale.

Laatst gewijzigd
kielabokki

Pedersen heeft in de finale vol voor Brambilla moeten rijden toen die lek was gereden.

WCEendT

'@Tempo789
Misschien leuker als je rekening houd met de scorito 9 man opzet in je beste team tot dusver, ook realistischer!!!

Verder thanks voor de info :D.

Edit:
Of doe je dat al? Bedenk me net dat je helemaal niet meer dan 9 sprinters/tijdrijders etc. hebt.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Tempo789: Ik sta op 1491 punten met het ideale team ;) Wel hetzelfde team.. Volgens mij is er na etappe 2 nog een wijziging doorgevoerd in het puntenklassement.. Mogelijk heb je dat niet meegenomen?

armstrong2

'@vasnd @ kielabokki

Bedankt

tempo789

'@WCEendT
Ja, dat doe ik al

@Starlynk
Meen je dat? Dan zit er nog een fout in m'n berekening. Wat is er veranderd in het puntenklassement?

Starlynk

'@tempo789: weet het niet meer precies, maar Dennis kreeg iig 4 punten na etappe 2 en ik had hem eerst op minder staan. Dit zijn iig de punten per renner die ik heb om tot die 1491 te komen, dus mogelijk kun je het zo achterhalen:

Viviani 222
Dumoulin 162
Dennis 100
Mareczko 90
S. Bennett 84
Modolo 82
Wellens 104
Yates 70
Goncalves 70
Schachmann 76
Campenaerts 50
Woods 44
Belletti 54
Battaglin 40
Planckaert 50
Bonifazio 36
Dowsett 35
Pozzovivo 46
Bilbao 44
Formolo 32

tempo789

'@Starlynk
Thanks, maar het lukt me hiermee nog niet om de oorzaak te achterhalen. Zou je anders je team per etappe (met punten) kunnen delen in een PB?

Edit:
Eén fout gevonden in m'n Excel, maar er zit nog steeds een verschil tussen onze berekeningen. Kun je uitleggen hoe Schachmann 76 punten haalt? Bij mij heeft ie namelijk 72 punten:
St. 1: 32 (26 Etappe + 6 Wit)
St.2: 20 (6 Wit + 8 TeamEtappe + 6 TeamCiclamino)
St.3: 20 (6 Wit + 8 TeamEtappe + 6 TeamCiclamino)
St.4: 0 (niet bij beste 9)

Laatst gewijzigd
duimp30

Kunnen we morgen hetzelfde verwachten als vandaag?
Of zouden de klassementsrenners rustig aan doen voor donderdag?

Connotador

Pinot als kopman wellicht toch een te veilige keuze geweest. Met Wellens en Konrad wel net boven het gemiddelde gescoord, maar dat hadden veel meer punten kunnen zijn. Leek wel alsof Pinot wat werd gefuikt in de sprint heuvelop, positionering is helaas niet zijn allerbeste kwaliteit.

Wellens leek me te veel risico en ik voorzag een alles of niets, waarbij hij zelfs eerder in de ontsnapping kon gaan. Woods en Yates beiden niet in mijn team.

Zijn er anderen die een minder risicovolle keuze hebben gemaakt met bijvoorbeeld Pozzovivo of desnoods Dumoulin of Froome?

Laatst gewijzigd
duimp30

Jep klassementsrenners + Wellens en sanchez geselecteerd voor vandaag. Had pinot als kopman, dat was wat minder

Casey

Toch het lef niet om Wellens vandaag kopman te maken, gelukkig de schade beperkt weten te houden met 213 punten. ( yates als kopman )
Wat brengt de dag van morgen?
Ik neem aan dat BMC nogmaals gaat proberen om Dennis in het roze te houden?
Ik heb het idee dat Ulissi alleen maar Aru in de gaten houdt, zonde! : )

TychoCycling

'@duimp30 als je van de voorbeschouwing van WilerFlits uitgaat, dan wordt het een etappe voor de aanvallers. zelf zie ik net nog wel gebeuren dat BMC hard op kop gaat rijden dat de kopgroep geen grote voorsprong meer overhoudt.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Om nu al eens het beeld te geven tussen Dumoulin en Froome na 4 etappes: 124 punten tegen 0. Maar Froome heeft aangegeven na zijn val zich iedere dag beter te voelen dus nog geen paniek hier maar is wel al veel punten verschil.

duimp30

Verwacht morgen zelfde beeld als vandaag, laatste etappe voor Dennis in roze dus bmc gaat alles doen om wedstrijd te controleren.

Starlynk

Zit er serieus aan te denken om Dennis kopman te maken morgen, maar het kan echt alle kanten op. Nog een keer Wellens verwacht ik eerlijk gezegd niet. Als ik Mohoric zou hebben zou ik 'm kopman maken maar die is helaas (?) gesneuveld.

@Tempo: Heb je een PM gestuurd met de teams.

wesselvanoers

verwachten we morgen een zelfde aankomst als vandaag? of toch een grotere kans op een groepje aanvallers die wegblijft.

de klassementsrenners zullen ivm de etna zich wel gedeisd houden heb ik zon gevoel. ulissi, pantano en ciccone zijn mischien grote kanshebbers. bij wellens heb ik zo mijn twijfels naar die krachtinspanning van vandaag..

froome en MAL verplaats ik lekker naar de reservebank

vasnd

'@wesselvanoers
Heeft niet iedereen precies deze inspanning gedaan? (buiten degenen die het toch al niet moeten hebben van dit terrein)

Casey

Thomas Dekker noemde zelfs de naam van viviani voor morgen...
Dat zal toch niet.. 😅

bakfiets

Ik zie mitchelton nog wel voor de zege gaan morgen. Drie bij de eerste tien vandaag. Dat een kopgroep het red is allerminst zeker. Bovendien lijkt mij dit een mooie etappe voor ploegen om froome nog wat verder op achterstand te zetten. Ik selecteer daarom dezelfde renners op 1 renner na. carapaz voor MAL. We zullen het zien morgen.

Yates (c), Wellens, Woods, carapaz, dumoulin, pinot, Chaves, aru, schachmann.

Yates weer captain want heb altijd slechte ervaringen met wisselen kopman als iemand uit mijn team de rit ervoor gewonnen heeft. In dit geval Wellens. Succes met selecteren voor morgen.

jsprunk

Morgen wordt Sanchez-dag!

jp.vanoosterhout

schachmann vliegt op 2,5 km uit de bocht,staat naast zijn fiets verliest daar zeker 15 of 20 seconden en eindigt in de groep op 10 seconden ! die wint morgen dus.

jort101

Dumoulin als kopman morgen is ook niet verkeerd denk ik. Alle kopmannen die ik tot nu toe heb gekozen hebben ook gewonnen trouwens ;) .

Pietje Precies

Ik mag met 2e, 1e, 1e, 1e ook niet klagen. Jammer dat er niet zoals bij het klassiekerspel met factor x3 gerekend wordt ;)

Zonder dollen, gelukkig is de kopmanfactor bij dit spel slechts een toffe extra dimensie in plaats van zo overheersend!

1 2 ... 139 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.