Er zijn inderdaad minimaal twee volgens mij nog niet genoemde jonge klimmers uit een WT-ploeg plus Ciccone die minstens zo interessant zijn als Eg voor 500k. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk wel een 500k klimmer pakken als negende/tiende man voor in mijn bergselectie, en dan een van die vier.
Sommige prijscategorieën toch dun gezaaid: 4.5, 3.5(??), 2.5 en 1.5m. Stel je hebt 500.000 over om een renner te upgraden, dan ben je toch snel beperkt in je opties. Zorgt er in de meeste gevallen ook voor dat als je een zichtbaar kwalitatieve verbetering door wilt voeren, je moet upgraden met een miljoen.
Benieuwd of hier nog verandering in komt als de startlijst verder wordt aangevuld.
'@Yung
Vorig jaar was dat helemaal erg met alleen Sbaragli voor 2 miljoen. Het niet bestaan van een renner van 3.5 miljoen is wel heel opvallend inderdaad, had daar zeker Chaves en wellicht Pozzovivo, Yates of een (te) goedkope Lopez of Viviani verwacht. Hoewel ik met renners van die prijs sowieso weinig schuif.
Vorig jaar had je Costa en LLS als redelijk voorspelbare aanvallers, maar als je kijkt naar de behaalde punten uit de bergritten kon je alsnog beter elke bergrit 9 klassementsrenners opstellen boven Costa en LLS.. Tenzij glazen bol uiteraard. Maar wie weet is er dit jaar meer te halen voor de aanvallers.. Er zijn er iig redelijk veel die toch wat in huis zouden moeten hebben, wat het ook gelijk weer een stuk lastiger maakt, want welke van de vele opties moet je kiezen?
Je hebt juist die klassementsrenner nodig die zijn 1e week ziet mislukken (bijv. Landa vorig jaar, Kruijswijk paar jaar terug) en dan vol gaat aanvallen voor etappezeges en als bonus de trui opstrijkt. Bergklassement an sich heeft nog nooit voldoende punten opgeleverd voor een renner (Fraile is nooit het geld waar geweest toen hij bergklassement won), maar denk wel dat LLS en mss Wellens hier hoog kunnen eindigen als ze enkel puur op etappes gaan.
Soler vind ik op 3 miljoen wel duur geprijsd, maar voor 2 miljoen en zonder Amador was hij voor mij ook wel een zekerheidje geweest anders.
Debusschere lijkt op een goedmakertje van scorito, om er toch maar een goedkope beetje sprinter in te stoppen :p
EDIT: Vorig jaar waren de vluchters en etappes die een vlucht waren, vaak goed te voorspellen (LL Sanchez en Rui Costa als vluchters)
Aanvallers hebben met name toegevoegde waarde in de 1-2 etappes waar er een half peloton in de aanval gaat en de klassementsmannen het laten lopen. Het is handig om iemand te hebben die als kopman uitgespeeld kan worden in dit soort ritten. Vaak kan je wel een redelijke inschatting maken van te voren of het zo’n soort rit gaat worden. Garantie is er natuurlijk nooit. Toch neem ik zelf hooguit 1 aanvaller denk ik. Het is toch een loterij wie er in de break komt, dus zelfs als je 5 aanvallers hebt is het nog steeds ‘gokken’ wie je dan kopman maakt.
Dacht ook dat Ulissi weer voor de tour ging dit jaar? Anders leuke naam voor 1 mil.
Hoe komt iedereen er eigenlijk bij dat Brambilla voor GC gaat? OF heb ik een interview gemist?
Dit is namelijk wel enorm out-dated:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/301245/brambilla-trekt-naar-trek-segafredo.html
Er zullen vast nog dingen wijzigen. Maar in de basis ziet het er wel vrij aardig uit. Als Soler naar de Giro zou gaan is dat ook een redelijk recente wijziging in het programma, maar vooralsnog is dat ook slechts een gerucht. Maar geen sprinter bij Sunweb, Roelandts, Bonifazio, Ulissi zijn toch al interessante inzichten.
Als de startlijst van PCS verder klopt verlies ik meerdere renners...
Sprinters die er dan nog bij zouden komen: Bonifazio (1.5/2?), Planckaert (1?), en (op papier) leadouts die vorig jaar interessante dingen in grote rondes hebben gedaan (Selig, Van Asbroeck - 750/1?). Geen Minali, niks bij Sunweb. Beetje mager.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.