Hier is het een beetje Wellens er niet in, Wellens er wel in. Heb plaats voor 1 aanvaller, nu voorlopig voor Formolo gekozen omdat ik toch vind dat dit meer zijn terrein is (en hoop dat hij wat tijd wil goedmaken die hij verloren heeft) en Wellens in andere ritten nog kansen gaat hebben. Maar echt een goed gevoel heb ik er niet over, we zullen zien!
'@ Starlynk: Ja, ben ik wel met je eens, maar precies zoals wij wat van MAL verwachten, zo houden ze hem ook erg in de gaten in het peloton en dan heeft hij wat steilers nodig imo om echt wat te proberen. Denk vooral dus dat hij morgen en de Zoncolan gaat aangrijpen om echt hard tijd proberen te pakken.
Hij gaat dus in het "peloton" over de streep komen, maar ik zit dus nog te wikken en wegen of een Geniez daar nog voor of tussen rijdt, want dan zou die nog wat meer puntjes moeten kunnen halen. Al heb ik ook het gevoel dat het bij mij wishfull thinking is omdat ik gewoon een foutje lijk gemaakt te hebben met het selecteren van Geniez :p
Team van Yates & Chaves
"The team's strategy, too, remains identical prior to the Etna. "Both our guys have to get time before the time trial because we know that as much as their time trialling is improving, we know that they can't match Tom [Dumoulin ] and Chris [Froome], in particular, in a TT as flat as that one [on stage 16].
"We can't waste any opportunities to take time. That started on Mount Etna and they have to take the time when they can get it."
This weekend would seem to fit that agenda – but whether Mitchelton-Scott can turn these two stages to their advantage will only become clear by Sunday evening, and the first rest day of the 2018 Giro."
Zou Yates het voor de boni's bij elkaar willen houden?
Ik heb vandaag risico genomen met punchers/aanvallers en kopmankeuze.
Ik zag vandaag 3 scenario's:
- grote groep aanvallers voor de dagzege --> peloton voor plek 15-20
- kleine groep aanvallers --> controle peloton en vervolgens dagzege peloton
- kleine groep aanvallers --> ongevaarlijke renners voor GC --> geen controle --> dagzege aanvallers en peloton voor plek 8-20
Scenario 3 achtte ik niet zo kansrijk, maar dat scenario is wel potentieel killing voor mijn selectie & captain. Kan een hele mooie dag worden en een hele vervelende...
Scenario 3 is wel het scenario dat zich nu lijkt te ontvouwen. Met daarbij geloof ik alleen Polanc en Bouwman die mogelijk her en der gekozen zijn (hoewel de 8e naam mij nog niet bekend is). Verder Torres, Senni, Irizar, Van de Sande en Vilella. Kan natuurlijk ook nog gewoon (grotendeels) scenario 2 worden.
Dat is een renner die ik ook echt niet in mijn selectie zou willen hebben. Ik vind mijn 'aanvallers' al een ramp, maar een Bouwman ga je toch helemaal nooit durven spelen...?
Jep, al heeft Katusha misschien weer straftraining. Al is het natuurlijk ook een mooie kans voor Goncalves, maar controleren voor hem gaat wel wat ver.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.