Scorito Giro 2018

1 2 ... 160 ... 187 188
Gesloten
De bavariaan

Deze wordt voor bennet, zie het allang!

Pietje Precies

Wat een saaie dag zo. Mitchelton houdt het nog onnodig kort, maar toch hapt er helaas geen ploeg toe.

Je zou denken dat Katusha en EF een akkoordje moeten sluiten, zeker als je eerder vandaag al wel bereid was de kopgroep praktisch terug te halen.

jsprunk

EF zou dat voor Woods kunnen doen, maar wat heeft Katusha daar voor belang bij?
Gewoon duimen voor Bouwman, dan maar wat minder puntjes vandaag!

Pietje Precies

Katusha voor Goncalves @jsprunk. Heeft op deze finish met zijn huidige vorm denk ik zeker een kans.

nasibal

'@Pietje

Dat is een renner die ik ook echt niet in mijn selectie zou willen hebben. Ik vind mijn ‘aanvallers’ al een ramp, maar een Bouwman ga je toch helemaal nooit durven spelen…?

Persoonlijk vind ik alleen alle ándere opties dan Bouwman tegen Bouwman spreken. Wanneer je kijkt naar Bouwman zelf, dan is het een renner van 500k met potentieel (!) een goede tijdrit, kan aardig aankomen, goed klimmen, aanvallende mentaliteit (+ ruimte daarvoor waarschijnlijk/misschien) , een kopman die ritten kan winnen, Gesink die ritten kan winnen, een sprinter die ritten kan winnen (naya, he, het kan..) en misschien top 5 jongeren klassement in de eerste paar dagen.

Met andere woorden: Voor een 16 + 4tje was het absoluut een plausibele naam geweest denk ik. Doorslaggevend voor mij was uiteindelijk de aanwezigheid van andere opties + dat de aanvalsritten allemaal bergop ipv bergaf eindigden. Met zijn ok 'sprintje' had hij dan méér kunnen laten zien denk ik. Daarnaast, zoals ik eerder aangaf was ik bang dat hij in het gareel zou moeten voor Bennet gezien de vrije rol van Gesink en aanwezigheid van een sprinter + semi leadout.

@Rest

Goncalves bestaat niet deze Giro.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, zeker, maar zoals gezegd wanneer durf je hem op te stellen? Dan moet je de kans op overwinning kopgroep + meezitten Bouwman wel erg hoog schatten wil je hem boven een GC-renner verkiezen.

nasibal

Ja, zeker, maar zoals gezegd wanneer durf je hem op te stellen? Dan moet je de kans op overwinning kopgroep + meezitten Bouwman wel erg hoog schatten wil je hem boven een GC-renner verkiezen.

Ik neem aan dat áls je Bouwman mee hebt, dat je niet nog 4 andere aanvallers mee hebt. In dat geval zou je hem dus juist op dit soort dagen op stellen. Bennet kan dit eventueel winnen. Mocht Bouwman niet hebben gezeten was er altijd nog een kans geweest dat Gesink mee zou zitten en zou winnen.

De meeste teams hebben ook geen 9 volwaardige AK renners met dus vrijwel elke bergetappe ruimte voor een aanvaller.

Laatst gewijzigd
vasnd

Froome alweer op zn plaat. Oei oei daar gaat het ideale herstel.
Edit: lekkere kop ook, Aru is er niets bij.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

De expected points voor een overwinning van Gesink of Bennett zijn wel heel minimaal. Maar inderdaad dan zal je waarschijnlijk minder andere aanvallers hebben.

nasibal

De expected points voor een overwinning van Gesink of Bennett zijn wel heel minimaal. Maar inderdaad dan zal je waarschijnlijk minder andere aanvallers hebben.

Zeker en daar moet je hem ook niet voor meenemen. Het gaat er om dat hij, als je hem opstelt als aanvaller, óók punten kán halen mocht hij toch niet mee zitten. Wellens bijvoorbeeld kan alleen punten halen als hij ook meezit, en anders is het een nulletje. Dat zie ik toch altijd als belangrijke overweging bij het selecteren van aanvallers.

kasjaar

2 minuten voor de deadline Henao en Oomen omgewisseld en Wellens en Ciccione erin gezet. Zal wel weer een rampzalige beslissing gaan blijken zoals 't er nu uitziet..

nasibal

Oh oh oh, Carapaz toch een dure misser aan het worden.

edit: Had ik maar geluisterd naar de gene die er zo op bleef hameren dat hij wel eens veel punten zou kunnen gaan halen.

Laatst gewijzigd
De bavariaan

Carapaaaaaz!! Nice

Pietje Precies

Aaaai damn wat een punten laat ik vandaag liggen.

Da's virtueel al 600 plekken gedaald. Nare Mitchelton boys scoren weer veel te goed, pech met Wellens, misschien onverstandig om hem captain te maken en geen Carapaz opgesteld. Nare dingen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Haha ik kan me trouwens herinneren dat Formolo overtuigend uit de selecties gepraat werd gisteren.

Primavoormij

Formolo eruit gehaald voor Wellens.... Morgen er dan toch weer inzetten?

JimKro

Formolo eruit gelaten voor Schachmann vandaag x)

kielabokki

Ik gisteren die tweet nog posten ;) Was niet alleen gevallen maar had ook materiaalpech op de etna.

jort101

Carapaz voor 750k, prima keuze. Wel jammer dat ik formolo ben vergeten vandaag. Kan gebeuren ;)

vasnd

Geen Carapaz (helaasch) maar de Yates/Chaves gelukkig combo sterk genoeg om overeind te blijven.
Mensen met gokje kopman Dumoulin/MAL toch wel verliezers van de dag.

Laatst gewijzigd
fietsliefhebber

Ik ben iemand die bouwman heeft. Voor 500 is het gewoon een steengoede renner. Die normaal gesproken ook nauwelijks opgesteld gaat worden.
maar bij valpartijen/uitvallen van klassementrenners is het een fijne opvulling.

Ik heb, net als de meeste wel 9 echte klimmers, maar hoe vaak is het voorgekomen dat je die in de laatste week nog steeds hebt?

nasibal

Bilbao, Carapaz, Goncalves, Pedersen..

Scorito prijst absoluut beter dan ooit te voren, maar toch fijn te zien dat er nog steeds goedkope jongens meedoen voor de scoritopunten in de eerste week. Battaglin kan er ook wel tussen, maar is al wat minder 'onder de radar'.

Jelle van der Linden

Gelukkig vandaag wel Formolo opgesteld, alleen Konrad dan weer niet.

kielabokki

Er was dit jaar toch eigenlijk bijna geen plek voor goedkope dark horses?

nasibal

Er was dit jaar toch eigenlijk bijna geen plek voor goedkope dark horses?

Dan heb jij het puzzelen anders ervaren dan ik. Ik had plek zat. Bijna zelfs nog voor het 16 + 4'tje gegaan.

1 2 ... 160 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.