Scorito Giro 2018

1 2 ... 161 ... 187 188
Gesloten
jort101

Pinot ook echt een must-have tot nu toe.

Diede34

Voor de witte trui maakt Carapaz een mooie slag ook. 17 seconden winst op Oomen & MAL en 0.38 op O'connor

kielabokki

NB, ik kwam elke keer uit op: er moeten nu vooral nog meer sprinters bij. En uiteindelijk nog geen geld meer voor. Linksom of rechtsom bleef ik telkens over met 0.5 voor Ciccone.

Hmm. Heb inmiddels al wel teveel punten laten liggen met de opstellingen. Jammer als je binnen de beste 1% staat. Zo krankzinnig goed als dat in de Vuelta ging, ik ben te verwend denk ik nu.

mcnuggets

Formolo een dagje rust gegeven :-|

Papa Bart

Na Sicilië Ulissie op de permanente strafbank gezet op water en brood. En dan eindigt hij als beste van UAE vóór zijn eigen kopman en had zijn eerste punten gehaald op een finish bergop. Schiet mij maar lek.
Carapaz DE scoritokeuze van deze Giro. Want die blijft in ieder geval tot de laatste week in het wit denk ik.
Verrassend toch hoe Scorito werkt. Gisteren ruim boven het gemiddelde gescoord en dus plaatsen gestegen, vandaag weer ruim boven het gemiddelde maar plaatsen zakken pfffff

elstupidoloco

Vandaag werkelijk alles verkeerd gedaan. Formolo, schachmann en lopez erbuiten gelaten, de trui op Wellens gezet en LL Sanchez erin. Gegokt, verloren. Morgen weer een dag

Rutgerca

Dagje met 286 punten, mij hoor je niet klagen

nasibal

Froome boven Dumoulin verkiezen blijkt zolangzamerhand toch ook een misser te worden. Had de keuze gemaakt op basis van mijn verwachting dat Dumoulin er in de 3e week wel doorheen zal zakken. Hoewel dat nog steeds kan pakt hij nu al een hele hoop punten op Froome.

ditisdavid

Pinot kopman, afgezien van Dennis iedereen die in de top-20 reed opgesteld en weer ietsje terreinwinst geboekt. Helaas geen Carapaz of Battaglin in de ploeg, met name die eerste gaat me te goed.

bakfiets

Froome eindigt buiten de top 20 en ging rond de 4e plek de laatste km in volgens mij. Dat is toch niet hoopgevend.

Bij mij zijn tot nu toe alle keuzes goed. Punten die ik laten liggen door de dagipstelling zijn te verwaarmozen. Nu 320 punten vandaag. Top 500 in. Carapaz verrast me hier toch. Die blijft nog wel even in het wit rijden denk ik.

fedjo97

Dan baal je er toch van dat je je team niet meer kunt aanpassen na een paar dagen hooggebied. Veel te weinig kopmannen in mijn team en veel te veel eendagsvliegen.. Wijze les voor de volgende keer.

Verwachten we nog wat van Poels of wordt het knechten voor de kwakkelende Froome?

wesley1983

Formolo er toch nog ingezet vandaag en met Carapaz 1 en 2, kopman Pinot 3e dus ik doe goede zaken vandaag. Van 86% naar 93%, alleen Dennis en Ulissi i.p.v Froome en Ciccone ging beter geweest zijn maar ik denk dat er anderen grotere missers gedaan hebben dus ik kan zeker niet klagen.

elstupidoloco

Met mijn normale bergteam en de trui netjes op pinot of yates was ik vandaag de top 100 in gerold. Maar nee, ik moest zo nodig risico nemen om juist die top 100 in te komen en spelen op het scenario dat er een grote groep vooruit zou blijven. Zonde, 120 plekken omlaag i.p.v. omhoog.

hupske

297 punten op dit moment. Helaas geen Formolo opgesteld, loop dus nog even 44 punten mis. Morgen maar wel weer mijn selectie ingefietst. En voor de rest niks veranderen tenopzichte van vandaag.
Carapaz
Yates
Formolo
Dumoulin
Pinot
Lopez
Pozzo
Bennett
Woods

Oomen en Poels op de bank.

Inmiddels sta ik op 94,8 procent. Dus gelukkig echt stijgende lijn ingezet. Na 3 etappes was het nog op plek met 55 procent.

Laatst gewijzigd
siht

Ciccone op 17 minuten vandaag. Ziek of sparen?

Wimbo

Mijn team heeft de stijgende lijn te pakken, blij mee.
Alle negen in de top 20, Formolo, Schachmann en Ulissi op de bank.
300 punten bijgeschreven en alweer op naar morgen.
Formolo rust geven, of ten koste van Woods, wel laten rijden?
Woods is wel steeds van de partij, nog niet top, maar toch.
Nachtje over slapen. Lastig.

Jori

282 punten, maar dat was ook echt de maximale score, de gehele dagkeuze juist.
Yates en Carapaz kunnen mij er niet vroeg genoeg doorzakken, al betwijfel ik dat ten zeerste of t gaat gebeuren, terwijl Aru weleens lekker uit zijn slof mag gaan schieten. De Bora boys ook nog altijd goed, ook wel jongens die hun centjes waard lijken te zijn.

toch naar 95.6% geklommen, maar heb teveel foute keuzes in de selectie imo om nog veel verder te stijgen, al denk ik dat het echt harde oordeel pas na etappe 14 geveld kan worden.

Lowland

Gokje om Bouwman captain te maken leek even heel leuk uit te pakken. Helaas nu gewoon nul punten met hem :(

jsprunk

Carapaz had ik de laatste ochtend voor de deadline nog in mijn team. Ik twijfelde om er Battaglin van te maken.
Echter besloot ik in al mijn wijsheid dat Brambilla beide renners zou kunnen vervangen als 2 vliegen in 1 klap :)

Verder niet ontevreden met hoe het gaat. Gezakt van 211 naar 267 vandaag.

Wimbo

Is het raar om te stellen dat, als Yates en Chaves morgen hun posities behouden
zij deze normaal gesproken behouden tot etappe 14?
Dat deze twee in dit geval voor mij een welkome aanvulling zijn op mijn matige sprintteam ( 2x sprint)?
Een punt of 37 per komende etappe, of zie ik dit verkeerd?

Benzardi

Weer net niet met mijn 208 puntjes, gelukkig wel op het laatste moment onze blauwe vogel (Pinot) kopman gemaakt.
Morgen maar toch mijn dark horse inzetten..................................R. Valls :o)
Wie weet kan hij met een kopgroepje mee.

nasibal

Wat ik altijd zo jammer vind is dat je dagen aan het puzzelen bent en dan eigenlijk tijdens zon eerste week al kan zeggen: "Geen carapaz, Froome in plaats van Dumoulin, tot de Tour!"

Het klinkt vast veel arroganter dan ik bedoel, excuses daarvoor, maar ik voel me toch altijd een beetje voor spek en bonen mee doen in die gevallen. Top 500 is uit het zicht en dalen is over 3 weken aannemelijker dan stijgen.

Zoals Elstupido die baalt van zn keuze omdat top 100 binnen handbereik lag. Dat is de spanning die dit spelletje zo leuk maakt tíjdens de ronde mijns inziens. 9 man opstellen voor ergens een plek 1500+ zorgt toch voor een stuk minder adrenaline en betrokkenheid gedurende die 3 weken.

Gelukkig wel Yates en 8 sterke AK mannen totaal, dus heb nog wat hoop in die 3e week.

Laatst gewijzigd
steefje9

Tot nu toe elke etappe mijn kopman in de top 3. Dat gaat deze giro wel goed. Alleen jammer genoeg te veel last minute wisselingen gedaan die dan weer niet goed uitpakken.

Brambilla voor carapaz
Poels voor yates
Froome voor dumoulin
Kangert voor Konrad

Scheelt toch al heel wat punten... Volgende keer beter.

Imbatido

Lekkere score vandaag. Maarja, die Froome blijft maar 0-punters binnenhalen.

Raar dat Tim Wellens vandaag op 16 minuten is gefinisht. Die had hier gewoon de rit kunnen winnen vanuit het peloton als je het mij vraagt. Gelukkig op de bank gehouden vandaag, al scheelde het niet veel.

Imbatido

'@Nasibal: Daarom heeft het ook geen zin om oneindig lang te puzzelen. De geluksfactor is in zulke budgetspellen namelijk behoorlijk groot. Bij een dure uitvaller/tegenvaller als Froome kan je het gewoon vergeten. In een spel waarin je gewoon 20 renners mag kiezen heeft 95% Froome, dan valt de schade nog te overzien.

Ik heb zelf wel een erg leuk team vind ik met Carapaz, Schachmann en Pedersen als koopjes, maar door de aanwezigheid van Froome wordt dat voor een groot deel ongedaan gemaakt. Van die 5 miljoen had ik enorm veel leukere dingen kunnen doen.

Zelf baal ik dan weer dat Carapaz zonodig nog Asturias moest rijden. Ik heb het idee dat hij enorm vaak gekozen is. Jammer dat je niet kan zien hoeveel teams in de top hem hebben, zoals bij Zweeler wel kan.

Misschien moet je een nieuwe regel toevoegen aan je handboek: Altijd één of twee renners van 500k of 750k meenemen die de potentie hebben om de verrassing van de ronde te worden meenemen. Je kan er meer mee winnen dan mee verliezen. Vorig jaar Gibbons was voor 500k de gok waard. Pakt ie goed uit dan blijf hem opstellen, en anders is er geen man over boord. En dan wel in voorspelbare ritten. Goncalves, Bilbao, Battaglin doen het erg goed, maar zijn te onvoorspelbaar wanneer.

1 2 ... 161 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.