Scorito Giro 2018

1 2 ... 162 ... 187 188
Gesloten
TychoCycling

'@imbatido Wellens was vandaag gevallen. niet heel hard, maar kan er mee te maken hebben.

Pietje Precies

Ja, Wellens was betrokken bij een valpartij en heeft er daarna gelijk de brui aangegeven. Erg zuur als je hem als captain had, had hier ook top-5 kunnen rijden. Maar ja, gegokt, pech gehad, en verloren.

Het niveau ligt deze ronde ook erg hoog merk ik. Als ik vandaag op safe was gegaan met Pinot i.p.v. Wellens kopman en Carapaz i.p.v. Luis Leon had opgesteld was ik zo'n 100 plekken gestegen en nu daal ik er bijna 500.

Misschien dat het voor mij zelfs wel gunstiger zou zijn als op een gegeven moment Dumoulin uit zou vallen :p Immers had 88% hem vandaag opgesteld (en dus zal 88 a 90% hem in hun poule hebben lijkt me zo) en heb ik iedere bergetappe ook een prima 10e, 11e en 12e man. Want zelfs zonder LLS en Wellens had ik er vandaag alsnog 12 in de top-20.

Tot nu toe zit die luxe me helaas nog aardig in de weg. Maar goed, heb biedt in ieder geval perspectief voor de rest van de ronde. Ik had het idee dat 8 man per ploeg een goed argument was voor een puncher/aanvaller extra, maar dat is helaas (nog) niet het geval. Maar goed, inmiddels is het gunstiger als etappes gewoon lekker naar de klassementsmannen gaan en dan graag zo snel mogelijk een offday van de Mitchelton boys.

---
@ Imbatido,

Dat oneindige gereken en gepuzzel zou er theoretisch toe moeten leiden dat je zo min mogelijk 'fouten' maakt. En Froome is tot dusver zo'n 'fout'. Die 500/750k gedachte vind ik een interessante!

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Wie kan mij vertellen wat er met ciccone aan de hand is?? Had hem opgesteld ipv formolo...Mmmm, wel carapaz meegenomen.
1200 plekken gestegen.
Begon op 55 en elke dag et procentjes meer, onderhand op 90,5.

nasibal

'@Imbatido

Het puzzelen heeft zeker niet altijd zin inderdaad. Werd ooit 2e algemeen bij de Vuelta met een in 2 uurtjes in elkaar gedraaid team. Maar het is puzzelen is voor mij wel een leuk onderdeel van het spelletje, vooral het doorgronden dan. Of het nou toevoegt of niet ;)

Die handboekregel zat ik ook over te denken, je komt er niet onderuit zonder.

Pietje Precies

'@Karperdrol, ik vermoed niks. Nadat de dagzege verkeken was heeft hij denk lekker gespaard voor morgen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Pietje Precies: Was meer een algemeen voorbeeld. Als je dure renner door een reden van pech in de eerste week naar huis moet is het gewoon over. En je kan er over twisten in hoeverre iemand weglaten skill of geluk is. Ik heb Aru weggelaten, wat voorlopig heel goed uitpakt, maar dat kwalificeer ik zelf eerder onder geluk dan onder skill. Bij Froome kan je je afvragen in hoeverre die val heeft meegespeeld.

Dat van Wellens was me ontgaan, heb de rit niet gezien.

Ik puzzel zelf ook altijd meer dan me lief is. Puur omdat ik het erg leuk vind om te doen. Het is wel af en toe goed om het te relativeren, en te bedenken dat het bij pech van een dure renner over is hoelang je er ook over nagedacht hebt. Scheelt veel tijd. =D

Laatst gewijzigd
Wimbo

'@nasibal:
Voor een aantal van jullie snap ik dat direct, niet in de top 500, kan frustrerend werken.
Dus, op naar de Tour, opnieuw puzzelen, leuk.
Ik leef nog in de 1500+ categorie, 2e divisie zullen we maar zeggen.
Een groot aantal, hier op dit forum, spelen volgens mij eredivisie!
Ik beleef elke daling, stijging ook met een portie adrenaline.
Ik probeer elke ronde weer beter te zijn dan het jaar ervoor, geloof me, dit geeft ook een hoop plezier, maar...
Heb het dan nog niet gehad over de overheersende teleurstellingen, ooit op een dag hoop ik een bekertje te winnen.
Het wordt zeker niet als arrogant ervaren, je stukjes lezen over het algemeen lekker weg.
Ik wens je bij deze ook vast veel succes in week 3.

vasnd

De Tour vorig jaar was natuurlijk een schoolvoorbeeld. Zo veel potentie in een klap (en vroeg!) weg valt gewoonweg niet te ondervangen. Maar soit, dat is het Scorito koersspel. De winnaar heeft de juiste renners en over de motivatie valt achteraf te twisten.

Aru kan overigens nog zat punten binnenhalen, MAL ook. Froome ook maar die zie ik ietsje minder vlug YOLO doen. Rome is nog ver. Één flinke crash of ziekte en dag dag huidige top 250 algemeen :).

Pietje Precies

'@Imbatido, ja eens. In algemene zin heb je absoluut gelijk! Wat dat betreft een verademing dat er nog amper iemand écht is uitgevallen (zoals Valverde vorig jaar Tour) en het tot nu toe dus vooral om 'over- en underperformers' gaat. Waardoor automatisch de geluksfactor kleiner wordt.

Qua Froome vind ik het wel schelen dat die val al voor de ronde was. Als ie tijdens de tijdrit was gevallen had ik hem zelf ook in mijn selectie gehad en had ik het vooral pech gevonden. Nu zie ik het er ergens tussenin, want het lijkt toch ook vooral dat de vorm (nog) niet in orde is.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@imbatido: carapaz had ik ook al van voor de Asturias in mijn selectie en dat hij deze dan nog rijdt en wint en hier dan nog eens volop besproken werd vond ik ook enorm jammer. Al had ik wel nog de hoop dat er velen in Betancur de nieuwe Uran gingen vinden binnen de selectie van Movistar zonder uitgesproken kopman. Dat Carapaz goed kon klimmen had ik al gezien in de Vuelta.
Edit: al heeft hij wel nog niet bewezen dat hij dit 3 weken kan volhouden en ze alsnog Betancur kunnen uitspelen als kopman, maar Carapaz vind ik nu al zijn prijs meer dan waard en zeker met hetgene die nog moet komen (aankomsten bergop).

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

'@nasibal

Ik snap wat je bedoelt met de adrenaline die je krijgt bij zeg een top 250. Die wil om telkens weer iets te stijgen en vooral niets te verliezen geeft mij toch wel een extra dimensie aan het kijken van die etappes. Ikzelf ondervond dat voor het eerst afgelopen Vuelta en zit dit vooralsnog door in deze Giro. Dat puzzelen is ook heerlijk en dit forum erbij vind ik toch ook lekker weglezen. Als het puzzelen het dan ook nog waard is dan geeft dat toch ook een heerlijk gevoel. Momenteel sta ik 10e in de forumpoule dus het mag er zeker wezen maar de ronde is nog lang niet afgelopen en daarom moet je je zeker nog niet rijk rekenen of je koppie laten hangen als het even iets minder gaat.

hartstikkebedankt

'@nasibal "Altijd één of twee renners van 500k of 750k meenemen die de potentie hebben om de verrassing van de ronde te worden meenemen."

Bedoel je nou onze kameraad Boy..? :p

Silenzio31

Heb het idee dat bij velen de balans sprintteam/berggeit nog niet helemaal in orde is. Of dat moet nog bij gaan trekken.

Ik draai zonder Dumoulin, Battaglin, Carapaz en Chaves in de bovenste regionen mee (99,3%). Natuurlijk had ik dat viertal liever gehad dan O'Connor, Henao, Aru en MAL ;). Maar ja, dat kan nog heel prima anders worden. Te vroeg om over koopjes te spreken, me dunkt. En bovendien waren er te veel man van 750k die aanlokkelijk waren... Als je Carapaz hebt genomen ipv Schachmann is het nog maar even afwachten of je de beste aankoop vd twee hebt gedaan.

wesley1983

Volgens mij gaan ze gewoon alle 2 koopjes blijken, elk op hun kwaliteiten uiteraard!

Imbatido

'@hartstikkebedankt: Boy was mijn sprintgokje ja haha. Pakt niet goed uit, dus bankie voor hem. Maar als hij wel had gesprint had je er voor de vlakke ritten een prima sprinter mee. Maar ook Simion was bijvoorbeeld iemand geweest waar je als 20e renner prima op kon gokken als sprinter.

WCEendT

Morgen alles op Yates :)

Silenzio31

'@WCEendt Huh? Nu toch duidelijk Betancur? Duidelijk favoriet + zekere teampunten van koopje Carapaz.

Ceramiche Ariostea

Top 100 komt in het zicht met het duo Yates, Chaves en koopjes Pedersen, Schachmann en Carapaz

Rutgerca

Ik sta nu op 93,3%, door een prima dag

Mollemawintdetour

Ongelofelijk ik sta 19e, maar heb een heel karig sprintteam; Viviani, Bennett, Simion, Pedersen (dacht dus echt dat hij zou gaan sprinten en niet Boy, fijn dat dit ook zo is ook al zeiden ze vooraf blijkbaar iets anders) en Sabatini.

En heb Formolo, maar de twee keer dat ie in de punten fietst niet opgesteld. Vooral dit is wel zuur anders had ik zo maar top 5 kunnen staan met nog wat verdere ideale keuzes (Yates kopman ipv Pinot in de etappe dat Chaves won bijv.)

Maar nu voor morgen: wel of geen Formolo. Stelde hem op voor de etappe naar de Etna maar dat werd niks. En de 2x dat ik hem niet opstel bij een bergje doet ie het wel. Alternatief is Ciccone, verwacht ik in de ontsnapping en kan het zo maar eens gaan afmaken. Maar ben nu bang om Formolo eruit te laten..

TychoCycling

'@Mollemawintdetour Ik zou hem opstellen. hij zou vast tijd willen goedmaken en vandaag ging hij lekker mee. kopgroep gaat het morgen denk ik niet halen dus Ciccone is naar mijn idee geen goede keuze.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Mollemawintdetour: Ik zit zelf ook met het dilemma Formolo of Ciccone voor het laatste plaatsje, alhoewel nog een keertje Aru eruit laten om ze alle 2 mee te nemen ook in mijn gedachten speelt. Morgen gaan we voor het eerst een beetje gaan zien wie er voor de bergtrui wil gaan dus Ciccone wil ik niet zomaar negeren.
Edit: met de kwaliteiten die Ciccone heeft zegt iets in mij dat hij nog een bergrit zal winnen, maar wanneer is de vraag.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ai, ai, had vanmorgen naar Jori moeten luisteren en Formolo moeten opstellen.. Niet gedaan, wel gestegen naar plekkie 779 (95,1%). Dat maar zien vast te houden, want met Yates, Dumoulin en Carapaz lijk ik toch 3 van de must-haves te missen dus dan wordt het een lastig verhaal om echt hoog te eindigen. Focus gaat al een klein beetje op de Tour!

tempo789

Update na etappe 7. Het best mogelijke team tot nu toe had je 2889 punten kunnen opleveren en had je 42 miljoen gekost. Woods, G. Bennett en Campenaerts moeten het veld ruimen en maken plaats voor de top 3 van vandaag; Carapaz, Formolo en Pinot. Pedersen heeft nog net de voorkeur boven Campenaerts omdat hij €250.000 goedkoper is.

YATES Simon Philip
VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
BENNETT Sam
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban
MODOLO Sacha
MARECZKO Jakub
SCHACHMANN Maximilian
DENNIS Rohan
BATTAGLIN Enrico
GONÇALVES José
POZZOVIVO Domenico
WELLENS Tim
PINOT Thibaut
CARAPAZ Richard
BONIFAZIO Niccolò
VAN POPPEL Danny
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
FORMOLO Davide
PEDERSEN Mads

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Leuk dat je dit steeds update. Leuk om te zien. Heb je daar een Excel ofzo voor?

1 2 ... 162 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.