Scorito Giro 2018

1 2 ... 168 ... 187 188
Gesloten
Starlynk

'@Wesley1983: Denk je dat er sprinters in de vlucht gaan zitten met die berg op het begin?

wesley1983

'@Starlynk: het kan ook zijn dat de vlucht pas na die berg tot stand komt als Mitchelton ziet dat er iemand probeert die redelijk kort in de stand staat.

Starlynk

Het begint met 20km min of meer volledig bergop. Ik ga er toch vanuit dat dan de vlucht gemaakt is, of dat er zo furieus wordt aangevallen dat alle sprinters al lang en breed in de bus zitten. Het zou inderdaad in theorie kunnen dat er op de berg iemand gevaarlijk wegspringt en dat het peloton rustig naar boven rijdt en dat Mitchelton dat dan pas na de berg gaat herstellen en dat er dan een nieuwe vlucht kan vertrekken, maar om nou met dat scenario rekening te houden in je selectie...?

wesley1983

'@Starlynk: al degene die onder Valls in het klassement staan gaan niet wegmogen denk ik, en als bvb toch een Formolo meezit gaan andere ploegen zich bedreigd voelen en gaan die ploegen beginnen rijden. Is allemaal moeilijk om in te schatten, maar Venturini en Drucker zijn echt geen Mareczko.

Starlynk

'@Wesley1983: Eens dat bijv. Formolo zeker niet weg zal mogen, maar dat zal Mitchelton met hun ploeg toch met name op de berg willen gaan herstellen lijkt me? En tuurlijk zijn Venturini en Drucker geen Mareczko, maar als Haig of Kreuziger bergop op kop gaat stampen om Formolo terug te pakken dan zullen die jongens ook niet lekker in het peloton meepeddelen lijkt me.

wesley1983

'@Starlynk: ik zit er gewoon mee in mijn hoofd dat BMC één van hun 2 sprinters wil de taak geven om mee te zitten en de andere laat sprinten in etappe 12 en 13. Met dat ik al een interview gehoord heb van Roelandts na etappe 7 dat hij gaat proberen beter doen denk ik dus dat ze die taak aan Drucker gaan geven, ook al kan het dat het ook Roelandts kan zijn gezien zijn aanvalsgeweld in het verleden.
Edit: denk gewoon dat er sprinters gaan zijn die hier meer een kans gaan zien om te winnen dan te sprinten tegen Viviani/Bennett. En dan moeten ze inderdaad die berg overleven zoals je zegt, maar daarna toch minder lastig.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Ik verwacht morgen een massasprint. Bora en EF Education First-Drapac powered by Cannondale(:p) hebben daar wel oren naar wanneer Viviani moet lossen. En als Vivi er nog bij zit dan wil Quick-Step wel rijden. Ze hebben daar tenslotte de ploeg voor.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Met je sprinters kan je deze etappe twee kanten op. Het is goed mogelijk dat je sprinter ook een vluchter is. Ik heb zelf niet zoveel aanvallers meegenomen. Wellens zie ik eerder de dag erop. En dan heb ik nog pantano. Dat zou een optie zijn want die heeft vooraf etappe 10 aangegeven. Ik heb drie renners voor zekere punten. Die neem ik sowieso mee. Dan denk ik nog een aantal sprinters die ook bergop meekunnen dus eventueel ook de vlucht kunnen halen. Het is na de eerste berg nog ongeveer 200 kilometer op niet al te lastig terrein. Dus ik zit ook nog met de volgende gedachte: Als de vlucht nou niet al teveel voorsprong pakt op de eerste berg kan het voor sprinters ploegen nog te overzien zijn om de vlucht terug te pakken. Dus een sprint. Ik ga daarom denk ik gewoon spreiden om sowieso wat punten te scoren.

Lowland

Pedersen vanuit de vroege vlucht!

Matt89

Ik denk dat ik ga spreiden. 3 klassmentsmannen voor zekere punten, 2/3 aanvallers en 3/4 sprinters. De twijfel zit nog in het wel of niet meenemen van Wellens. Ik verwacht hem morgen absoluut niet, met het oog op woensdag. Dat is echt een etappe voor hem dus verwacht dat morgen zijn teammaten de kans krijgen. Punt is; ik verwacht dit wel maar durf ik Wellens er ook buiten te zetten...

fringale

Als je gisteren zag hoe Astana in 10 km 4 minuten dichtrijdt, dan mag je van QS ook wel zo'n stunt verwachten niet ? Anderzijds is er het risico dat ze de vluchters terugpakken maar dat Viviani op het slotklimmetje lost en Bennett de volle buit aan punten pakt, dus ik denk niet dat QS morgen veel initiatief gaat nemen en eerder een Stybar mee in de vlucht gaan sturen. Een massasprint zie ik het dus niet worden.

Laatst gewijzigd
ivo001

Misschien dat de ploegen met goedklimmende sprinters/rappe renners het op die laatse heuvel nog hard willen maken om Viviani en Sam bennett te lossen. Ik denk dat aan mannen zoals Ulissi, LLS, Battaglin, Visconti.

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Voor morgen heb ik:

Yates
Chaves
Formolo
Ulissi
Pedersen
Viviani
S. Bennett
Roelandts
Mørkøv
Mørkøv

Wie ik captain moet maken ben ik nog niet over uit. Ik neig naar of Ulissi of Bennett

Treenert

'@ Dupoepin: je hebt nu voor Mørkøv gekozen ;)

Voor morgen verwacht ik eigenlijk verschillende interessante koerstacktieken. Teams die Viviani op de eerste berg willen lossen dus gas gaan geven, een ontsnapping is daardoor wellicht pas mogelijk na de berg of zelfs 2e bultje. Wellens (die kan niet wachten tot woensdag als hij morgen de benen heeft), Debuschere, Ulissi, LLS, Roelandts, Pantano, Pedersen, Bennett en nog pakweg 10 anderen zullen mee willen zitten. Op het laatste klimmetje wordt er even flink aan de boom geschud en Wellens, Pantano, LLS en Ulissi en ms nog één met goede benen sprinten om de dagzege.

Maar waar ik stiekem op hoop is dat MS op de eerste berg flink gas gaat geven om te kijken of ze enkele klassementsmannen (Froome/Aru?) de hele dag achter de feiten aan kunnen laten fietsen. Dan krijg je wedstrijden binnen de wedstrijd. In beide scenario's is Viviani wmb al lang gezien.

Edit: Of durf ik daar niet op te gokken? Iemand die rekening houdt met een massasprint?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Wat een drama morgen zeg.

LLS wil ik geen kopman maken omdat hij amper voor eigen kansen heeft mogen gaan.
Wellens wil ik geen kopman maken omdat hij gisteren vroeg loste uit de kopgroep en de dag erna hem beter ligt.
Pantano wil ik geen kopman maken omdat hij vooralsnog anoniem rondrijdt.
Schachmann wil ik geen kopman maken omdat hij vrij kort staat.
Mijn sprinters wil ik geen kopman maken omdat er een vrij specifiek scenario nodig is voor hen.

Voorlopig Pantano staan omdat hij deze etappe wel had aangestipt.

kasjaar

'@ditisdavid,

Misschien anders zonder kopman gaan ;)

fringale

Ik verwacht wel dat een Drapac op Modolo zal gokken...

hartstikkebedankt

'Gokken' heeft dus niet zoveel zin, je moet ofwel vol gaan rijden voor een sprint voor Modolo met het risico dat andere sprintploegen niet meerijden omdat het dan te hard gaat voor hun sprinter; ofwel je moet Modolo meesturen in de kopgroep maar dan wordt ie waarschijnlijk ook gelost

Flater

Mijn laatste twijfel voor morgen gaat tussen Brambilla en Debusschere. Hoe verteert die laatste een berg?

BidonBas

Morgen neig ik Ulissi als kopman te selecteren.
Het is lastig te voorspellen of er morgen een kopgroep weg blijft of een massasprint.

Redelijke kans dat hij mee zit met een ontsnapping en die kan afmaken.

Zo niet? is het aantal sprinters al iets uitgedund na de eerste bergen. In een scenario dat er een ontsnapping is ingehaald misschien nog een aantal minder.
Wie weet gaat Ulissi mee in de spurt en op die manier voor punten zorgen.

Laatst gewijzigd
vasnd

Kom kom, alsof Viviani een Kitteltje gaat doen. Zo veel harder gaan Bennett, Modolo en van Poppel nou ook weer niet bergop dat er een noemenswaardige schifting ontstaat. Viviani is geklopt op positionering en snelheid dus ik denk dat ze het wel aandurven om op de massasprint aan te laten komen. Of het slim is is een tweede maar zo fris zitten de rappe mannen er momenteel vast ook niet bij dat ze 'even' in de kopgroep mee gaan.

Laatst gewijzigd
Jori

Het kan gewoon alle kanten uit met dit parcours, wat de renners ervan willen maken. Als de sprintploegen willen (Bora, EF, QS), wordt het gewoon sprint.
Als er paar ploegen rijden om de sprinters er af te gooien, wordt het uitgedunde sprint (Bijv Astana, LJ met Battaglin, LS, UAE). En als er niemand rijdt, vluchters dus.
Dus vooral kijken naar de plannen van de 3 eerstgenoemde ploegen. Met name EF lijkt me cruciaal, gezien die ook nog voor Woods zijn sprintje zouden kunnen gaan, al lijkt me dat wel erg optimistisch.

Vooraf had ik hier wel Ulissi opgeschreven, nu lees ik zoveel mogelijk en besluit 30 minuten voor tijd wel wat het plan van aanpak wordt

Jasperdewaal11

'@ Jori en wat zijn jouw bronnen om zoveel mogelijk te lezen naast de gebruikelijke grote wieler sites en wellicht twitter ?

Jori

Cyclingsnews heeft vaak redelijk wat interviews en ook vaak wat fijne quotes na de finishlijn, waarmee je kunt opmaken wat de plannen zijn.
Ook sporza vraagt vaak wat renners net voor de race wat hun plannen zijn en de lotto-soudal twitter interviewt vaak een renner en vraagt hem naar zijn plannen of het team. Verder gebruik ik ook google en zet het dan op berichten van de afgelopen 24 uur om eventueel ook een nieuwsbericht te vangen in een andere taal, al is dat vaak wel een longshot, al wist ik wel hierdoor dat Carapaz voor een klassement ging al heb ik deze info helaas niet benut :(

Jasperdewaal11

oew Ulissi of LLS als kopman morgen. Moet toch een beetje gegokt worden om in te lopen.

1 2 ... 168 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.