Scorito Giro 2018

1 2 ... 167 ... 187 188
Gesloten
Treenert

Een beetje gegokt vandaag om Pantano mee te nemen. Had verwacht dat hij mee in de ontsnapping zou zitten, helaas. Toch 326 punten met Yates als kopman, hadden er 348 kunnen zijn. We gaan richting de 98%.

Pietje Precies

Geen Yates en Chaves begint nu wel erg vervelend te worden. Vrij bizar hoe goed die zijn en laat het maar heel gauw stoppen. Ondanks 7 man in de top-12 daal ik nu zelfs in bergetappes.

Formolo erbij was toch ook wel erg lekker geweest en maf dat die zoveel tijd heeft verloren op de Etna. Lijkt me toch ook wat mentale issues. Mechanische pech leuk en aardig, maar dan pak je een andere fiets of laat je hem fixen.

n92

Ik sta momenteel op 99,5%. Helaas zelf nog hier en daar fouten gemaakt met opstellen en het kiezen van kopmannen. Als ik daar iets betere keuzes had gemaakt stond ik echt in de top van het klassement. Overigens leuk om te lezen dat velen het goed doen!

Het is de eerste keer dat ik zo hoog sta en eigenlijk realiseer ik me nu pas dat de kopmannen/opstellingen hier nog belangrijker zijn. Op een of andere manier ben ik wel goed in het kiezen van de juiste renners maar ben ik nog niet handig genoeg om ze op de juiste dag op te stellen/kopman te maken.

Morgen vind ik ook wel een lastige om in te schatten. Dus weer even mijn hersens kraken.

timothyvana

Ik snap je Pietje. Het is zelden dat het hebben of missen van 2 of 3 specifieke klassementsrenners het verschil tussen top of flop maken.

De verhoudingen in mijn team kloppen, de sprinters kloppen, carapaz aanwezig, alleen heb ik achteraf de verkeerde keuzes gemaakt in (de top) mijn klassement. Froome, Aru en Poels hebben tot dusver samen 52 punten bij elkaar gereden. Yates, Chaves en Pinot 752. Dit verschil van 700 punten brengt mij een van 50% naar een 99+% score.

Achteraf is het makkelijk lullen natuurlijk, maar het niet hebben van met name de MS jongens is desastreus voor mijn scoritoscore. Het enige wat ik mezelf verwijt is aru vs pinot. Alle andere keren had ik altijd Froome + Poels boven Yates en Chaves gezet.

Crashtester

Poeh, ik sta 153e dus mag niet klagen, maar baal toch. Carapaz zaterdag niet opgesteld en MAL gisterochtend in een opwelling captain gemaakt ipv Pinot. Dat zijn dure puntjes die ik zelf laat liggen.

Als Yates nog weg gaat zakken ga ik ècht heel hoog eindigen, mocht hij dit niveau vasthouden dan moet ik proberen te consolideren.

Morgen wel echt een pittige etappe om te voorspellen trouwens.

Starlynk

Toch is het elk Scorito-spel weer hetzelfde.. Wordt uren geluld over welke 750k of 500k renner je wel of niet moet hebben, en uiteindelijk draait het er om dat je de juiste dure jongens hebt (OK, als je Schachmann en Carapaz hebt dan heb je wel lekker goedkope punten, maar toch, Chris heeft zelfs Schachmann niet eens ;)..). Ik baal zelf wel dat ik Yates en Carapaz niet heb, want die had ik in de meeste van mijn teams wel, maar we ploegen lekker door met wat we hebben.. Tot nu toe nog steeds elke etappe na de tijdrit gestegen, maar de rek lijkt er nu wel een beetje uit..

Nou ja gewoon die 95% proberen binnen te slepen en ondertussen voor Dumoulin en Chris85 supporteren :)

Starlynk

'@Crashtester: Ja, idd een lastige etappe morgen. Niet eens ondenkbaar dat ik de winnaar op het bankje heb.. Wie durft zijn sprinters op te stellen met een grote kans op 0 punten, maar een kleinere kans op heel veel punten?

kevinraar

heb gisteren maar 273 punten gescoord ik had wel 7 man uit de top 12

romanoww

Jammer Kevin, had je Viviani er weer in staan?

kevinraar

had ik er niet in staan

kevinraar

ik had de nummer 2 4 6 7 8 9 12 en 20 pinot was mij kopman vind het best goed sta maar op 76 procent

poels had ik niet ik had gesink voor hem gedaan

Laatst gewijzigd
romanoww

Was evenveel waard als Poels gister ;).

romanoww

Prima bergteam, alleen door het ontbreken van de Scott-boys moet je het qua score ontgelden. Wie weet in de derde week!

Starlynk

Met Yates en Chaves kun je de komende 4 etappes ook weer lekker veel gratis punten binnenharken. Chaves gewoon 23 punten als ie alleen maar de finish haalt (en er geen vluchters met de roze trui aan de haal gaan).

Chris85

'@Starlynk

Het missen van Schachmann verwijt ik mezelf wel, ik hoopte dat Morkov zn benen niet stil zou houden en mee zou blijven doen als hij Viv (en Sabatini) goed had afgezet. Hetzelfde geldt voor Selig.

De last minute switch van Froome naar Dumoulin pakt redelijk uit en dat ik vergeten ben om Dennis te switchen naar G. Bennett (Was eigenlijk Froome/Dennis of Dumoulin/Bennett voor mij) maakt door de prestaties van back up in de bergen Carapaz ook niks uit. Levert misschien juist wel op met de roze trui de eerste dagen en de ITT nog in het vooruitzicht.

Ik hoop dat ik de juiste keuzes blijf maken, die zijn toch een stuk belangrijker nu haha.

Pietje Precies

Ja, dat is wel zo ontzettend lekker. En tegelijkertijd ook zo onverwacht.

Eens dat het wel/niet hebben van de juiste dure mannen het meest belangrijk is, maar tot nu toe is het nog wel een tikkeltje erger dan gemiddeld denk ik. Omdat mannen als Froome/Aru wel erg fors underperformen en mannen als Yates en Chaves wel erg fors overperformen. En dat lijkt de komende dagen enkel nog maar harder aan te gaan tikken.

Zo'n Yates heeft nu al meer dan 300 punten gepakt (als je hem in de tijdrit / etappe 3 niet had opgesteld iets minder) en daar kunnen er nog rustig 300 bijkomen.

Fcmitch

Op dit moment op de 80ste plek.
Hoe hoger, hoe fanatieker je wordt..

Tot nu toe pakt het goed uit dat ik lastminut Froome heb omgewisseld voor Tom.
En erg bij met Chaves-Yates.

Helaas niet het gewenste resultaat met Poels & Aru.
Dan had ik toch beter Viviani mee kunnen nemen. Hopen dat ik op het vlakke niet teveel punten verlies. Viel tot nu toe erg mee.

nasibal

Wat een hoop plekken in de top hier. Netjes hoor!

bakfiets

Morgen zullen de sprinters het wel proberen bij elkaar te houden lijkt mij. Na de eerste berg is het nog best ver en zoveel kansen hebben de sprinters niet meer. Lastige etappe morgen om te selecteren.

JimKro

Ik zie weinig kans dat er een ploeg is die in een rit als morgen de kopgroep gaat controleren, laat staan binnenhalen. Het hangt natuurlijk ook af van wie er in de kopgroep komt. Maar door de lastige start zal het waarschijnlijk gewoon een sterke groep worden met veel van de verwachte namen.

Ik verwacht morgen een break van meer dan 20 man. Michelton zal er voor zorgen dat er niemand bij zit die gevaarlijk is, maar zal niet voorkomen dat er een grote groep wegrijdt op de eerste klim. De groep krijgt waarschijnlijk een grote voorsprong, behalve als er toch een team is dat wil achtervolgen. Verdere etappe is niet lastig genoeg om echt flink gelost te worden, dus er is een redelijke kans dat er niemand van het peloton in de top 20 eindigt. Kopmankeuze kan dus met name interessant worden.

Laatst gewijzigd
ivo001

Afgelopen weekend weer punten gemist door MAL als kopman te zetten ipv Yates.
Van ~400 naar ~600 gezakt nu. Hoop dat komende week mijn vluchters punten gaan scoren.
Hoop op goede resultaten van Mohoric, Ulissi, LLS, Pedersen, Wellens en Gesink. En misschien dat Bilbao/Schacmann ook een keertje de ruimte krijgt?

Niels22

Bilbao staat 9e in AK, gaat natuurlijk geen ruimte krijgen

hartstikkebedankt

Morgen typisch een etappe voor LLS, Ulissi, Mohoric, Visconti, Wellens, Gavazzi, De Marchi, Lutsenko, Van der Sande, Neilands, Boivin, Stybar, Lammertink, Battaglin, Lindeman, Boy van Poppel, Pedersen, maar ja wie he. Ik durf het niet aan om Viviani er buiten te laten, maar ook een D. van Poppel, Drucker, Roelandts of Debusschere kan net zo goed meeschuiven als een Wellens. Zeer lastige etappe om te voorspellen.

Wouter van Diepen

Morgen verwacht ik ook die namen inderdaad. Moeilijk te voorspellen. Woensdag wordt een mooie etappe verwacht ik. Die punch is heerlijk:)

Toch vind ik een Giro moeilijker te voorspellen dan een Tour. Koersverloop is ook veel leuker in mijn optiek, maar haha misschien ben ik de enige.

wesley1983

Sprinters en aanvallers selecteren en je kan niet missen!
Edit: plus de hoogste team en truipunten, maar Drucker en Venturini verkies ik boven Pinot en Carapaz, ik wil niet hebben dat ze in de vlucht zouden zitten en niet opgesteld heb of dat het alsnog een sprint zou worden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 167 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.