Scorito Giro 2018

1 2 ... 170 ... 187 188
Gesloten
hartstikkebedankt

Grootste twijfel is de kopman, lijkt me echt een ritje voor LLS hoewel ook Pedersen in een aantal scenario's mee zou moeten kunnen.

Oja en Roelandts óf Drucker.. Beide wil ik eigenlijk niet. Ik neig naar Drucker.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Er zijn de afgelopen jaren best wat sprinters geweest die in berg heuvel etappes hebben gewonnen waar je het niet verwacht. Even opgezocht. Bijvoorbeeld Thor hushovd in de tour van 2011. Wint in een etappe met een berg van ik meen 1e categorie.

Imbatido

'@wesley1983: Deze rit begint wel veel lastiger dan alle voorgaande. Als de groep gevaarlijk is rijden ze ook sowieso hoog tempo bergop, dus voor sprinters niet voordelig.

Bora heeft nauwelijks renners om 200 km op kop te rijden. Die zouden wel gek zijn. Kunnen een Grossschartner meesturen. EF ook onvoldoende vertrouwen in Modolo lijkt me. En Viviani zal altijd wel in de buurt van Bennett of Modolo zitten. Maar Quick Step zal wel Stybar lekker laten aanvallen.

wesley1983

Is dit een etappe waar de winnaar 50 punten krijgt of 25 punten?

hartstikkebedankt

Hushovd kon ook wel aardig wat bergen over. Volgens mij herinner ik me nog zo'n etappe maar zat hij toen niet in de kopgroep?

Edit : zowel in etappe 13 als etappe 16 in 2011 was dit het geval

Edit2: de tijden dat JJ Rojas nog 6 keer top 5 sprintte in de TdF en 2e werd voor de groene trui....

Laatst gewijzigd
wesley1983

Trentin zat ook gewoon mee in de vuelta vorig jaar in zo'n etappe. Venturini in etappe 4 Andalucia dit jaar ook resultaat gereden met zo'n berg erin, die plaatst zich zelfs tussen de klassementsmannen daar!
@HB: Ik zou gokken op Drucker dan want Roelandts aangegeven na de laatste sprint dat hij gaat proberen beter te doen in etappe 12 en 13, dus zou kunnen dat Drucker een vrije rol of taak krijgt voor morgen.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Is het morgen een rit voor Sanschez?

wesley1983

'@Kevin: er doet geen Sanschez mee morgen!

bakfiets

Klopt. Hushovd won vanuit een kopgroep. Wel een sterke kopgroep meen ik. Ik wil er alleen mee aangeven dat ik niet uitsluit dat de sprinters er zomaar afliggen morgen. Terwijl de kans dat ze niet bij de beste 20 zitten morgen ook gewoon aanwezig is. Alles hangt af van pakweg de eerste 50 km.

En pantano heeft zelf aangegeven dat dit een etappe voor hem kan zijn. Dat is de enige reden dat ik hem meeneem. We gaan het zien.

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Ik denk eigenlijk dat het morgen meer een aanvals etappe wordt dan een sprint etappe.
Viviani zal denk ik vooral krachten willen sparen voor de 2 vlakke etappes van donderdag en vrijdag. En ik geloof dat die van vrijdag de aankomst heeft in zijn geboorteplaats. Daar zal hij sowieso willen winnen.

Ik neem Viviani wel mee omdat het zekere punten zijn, maar meer verwacht ik er niet van. Het wordt naar mijn inziens een etappe waar de beste sprinter gaat winnen vanuit de aanvallers groep. Dus ik neem vooral renners mee met zekere truipunten en 2 aanvallers. Ik zal er geen punten mee winnen, maar veel verliezen doe ik ook niet.

wesley1983

Het is ook te zien hoeveel trui/teampunten je in totaal kan opstellen ten opzichte van de sprinters die je zou meenemen. Voor mij is dit echt niet de gok waard om dan te zien dat er een renner in de kopgroep zou zitten die je kon opgesteld hebben, en zo een veel groter massa aan punten zou mislopen. Ook met de gedachtengang dat er een kans bestaat dat het toch kan uitdraaien op een sprint als Modolo zijn zinnen er op gezet heeft.
Edit: de laatste 2 bergetappes heb ik telkens Nieve op het bankje gezet en dat heeft echt geloond, anders had ik Formolo of Ciccone niet meegenomen dus zou grotere punten gemist hebben dan Nieve zijn teampunten.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@wesley

De etappe die jij aanhaalt om te onderbouwen dat Venturini morgen wel in de kopgroep terecht komt, heeft wel een ander profiel dan die van morgen. Van AG2R verwacht ik eerder een Montaguti of Dupont in de kopgroep. Die gaan toch net iets makkelijker bergop.

@kevin

LL staat van voor de start met hoofdletters bij mij bij deze etappe geschreven. Echter kunnen Bilbao, Villela, Zeits en Lutsenko dit ook. het is even afwachten hoe ze dit binnen de ploeg uit gaan spelen.

Heeft iemand al bekeken hoe technisch de laatste afdaling en laatste 15 kilometer is?

kevinraar

Gok morgen op sprint neem viviani als kopman overmorgen verwacht meer zeker dat het voor v luchters word neem ik lls of gesink als kopman

wesley1983

'@Elstupido: het enigste wat ik wil aanhalen is dat Venturini een sprinter is die ook wel aardig kan klimmen. Daarom ook trouwens meegenomen voor deze Giro, waar er sommige sprints zijn na een bubbeltje. Wat jijzelf er mee doet moet jezelf uitmaken (lol) maar klopt wel dat je zegt dat er ook anderen in het team zijn die ook kunnen meezitten, maar je ziet ook soms dat er meerdere van een team bijzitten ook.

Treenert

'@ elstupidoloco: redelijk technisch, niet overdreven. Wat haakse bochtjes maar daar zullen ze niet 5 rijen dik zitten kortom; prima te doen!

Laatst gewijzigd
Treenert

En zo gaan we het na lang wikken en wegen doen. Enige twijfel is nog de captain. Voordeel van dit cluppie renners is dat er al een behoorlijk aantal zekere puntjes in zitten en als het toch een 'massasprint' wordt er zomaar een stuk of 5 top 10 kunnen finishen.

D. Ulissi (C)
E. Chaves
S. Yates
J. Pantano
T. Wellens
M. Pedersen
E. Viviani
S. Bennett
J. Debusschere

Zadelpen

Ik pool als een leeglopende tube. Ben zo ver gezonken dat het zeer doet. Morgen 7 aanvallers!

bartje

Chaves
Dumoulin
Viviani
LL Sanchez
Ulissi
Modolo
Wellens
Woods
Carapaz

DeBusschere ipv Dumoulin? Pedersen ipv Woods?

Blaagstra

'@bartje: ja

bart1e

Verwachten jullie van bardiani eerder de sprinter Simeon mee, of toch onze klimmer ciccone vanwege de stijle kilometers aan de start.

Hop hop de berg op

Lastig, lastig allemaal... Zit heel erg te twijfelen tussen Ullissi, Pedersen of Chaves als captain. Wat vinden jullie?

Heb nu:

Chaves (c) (ga wrs voor de veilige keuze)
Yates (punten)
Ullissi
Pedersen
Niklas Eg
Pinot (punten)
Debuscherre
Viviani (punten)
Morkov (mss in de aanval mee)

Bank:
o.a. Gesink (finale niet pittig genoeg)
Dumoulin
Geniez (staat te kort op klassement)
S. Bennett (denk niet dat ie mee kan/gaat)
Overige (ak)-renners.

Karperdrol

Chaves kopman? Die is hier nog niet voorbij gekomen. Leuk!

Starlynk

Heb nu dit staan:

Ulissi (c)
Wellens
Hirt
Chaves
Pinot
Schachmann
Viviani
S. Bennett
Bonifazio

Dus de 3 man die ik de meeste kans toedicht om mee te zitten uit mijn team + de hoogste "zekere" punten. Laatste plek voor Bonifazio, voor als het toch een sprint wordt of evt. teampunten, maar misschien dat ik daar toch nog MAL doe voor de 4 zekere punten, omdat ik eigenlijk helemaal niet geloof dat de sprinters hier een rol gaan spelen.

Starlynk

'@hop hop de bergop: je weet dat de klassementspunten niet meer dubbel tellen he? Enkel de etappe uitslag punten.. Dus Chaves alleen kopman maken als je verwacht dat hij het hoogst eindigt in de daguitslag van je team.

kasjaar

Voor Mohoric als kopman gaan of misschien een van de sprinters gaan voor iets meer zekerheid? Als er minder dan 10 rijders gefinisht zijn gaat viviani nog wel sprinten denk ik nml.

1 2 ... 170 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.