Wellens' update... Hoe lezen jullie dit? gaat ie voor morgen of voor vandaag?
"Ciao Tim. Heb je een beetje kunnen bijslapen tijdens de rustdag?
“Ik heb alleszins geen wekker gezet. In Monaco ben ik altijd om 7 uur uit de veren, in deze Giro om 8 en gisterenochtend was het 9 uur. In de namiddag ben ik opnieuw onder de lakens gekropen voor een tweetal uren. Hopelijk pluk ik daar vandaag of morgen de vruchten van.”
Koester je opnieuw zegeplannen die twee dagen?
“Ik zal moeten kiezen. Wat meer met mijn verstand koersen ook. Doelgerichter zijn kortom. De finale van woensdag lijkt op die uit rit 4, die ik wist te winnen. Maar ik heb al gemerkt dat winnen van een volledig peloton moeilijker is dan de beste zijn na een ontsnapping. Meegaan en kijken waar het schip strandt - zoals ik zondag deed - is echter geen optie meer.”
Omdat je spaarzaam moet zijn op je benen?
“Correct. Mijn benen voelen aan alsof ik al drie weken gekoerst heb. De opeenvolging van de ritten en de vele en lange transfers laat zijn sporen na. Neem nu de zondagrit: 225 km in het zadel, vervolgens met een skigondel naar het dal waar ons een busrit van 150 km naar het hotel wachtte… Logisch dat iedereen naar die rustdag snakte.”
'@diede34,
Als Wellens aangeeft energie te gaan moeten sparen verwacht ik hem vandaag zeker niet. Als hij vandaag kans zou willen maken moet ie of 200km in een kopgroep rijden of hij moet aan t einde 30 km vol gas. Denk dat het dan voor hem een betere optie is om morgen lekker met het peloton mee te rijden en aan 't einde zijn sprintje te trekken.
Haha ik denk dat hij doelt op je duim ;p
Maar ik heb die website ook gevonden. Moet me helaas wel registreren inclusief adresgegevens en daar voel ik weinig voor.
Vandaag al mijn aanvallers (3), Yates en 5 sprinters die eventueel ook mee kunnen in de vlucht. Kopman LL of Ulissi... of toch Pedersen. Lastig.
Potverdrie wat lastig, Had vandaag eigenlijk ook niet op Wellens gerekend maar het is er nat en koud (10ºC). Wel weersomstandigheden dus voor de Wellensens en Stybars van deze giro.
Denk dat Froome al 7 kleuren stront schijt :) Dat huwelijk tussen een natte afdaling en Froome zit ff in een dipje.
Het zou mij niet verbazen als er heel wat scheldwoorden in veel huiskamers na vandaag gebezigd worden omdat één of andere kopman uitvalt. Hoop het maar van niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.