Wat een boeiende etappe. Mogelijke punten aan eind van de etappe gaan ook alle kanten op, eerst met mohoric (C) en ballerini in de kopgroep leek het goed. Toen het zo hard werd dichtgereden vreesde ik wel voor m'n punten want weinig GC mannen opgesteld. Nu er wat beter een beeld is over wie waar zit en Viviani, Modolo, vPoppel allemaal niet voorin zitten zou het weer leuk kunnen worden als er een sprint volgt met mannen als gavazzi, mohoric, ballerini.
Maar als je dan ziet hoe Yates zo'n tussensprint wint van ballerini gaan de boni's op het eind wellicht ook nog meespelen. Volgens mij is maar 1 ding zeker, dat ze niet als makke schapen 90 kilometer naar de finish gaan rijden :p
Chaves, wat waardeloos. Mijn hart bloedt nu wel voor deze sympathieke Colombiaan. Voor mijn poule, maar vooral voor het genot van het aanvallen.
Denk dat het echter niet knechten voor hem wordt, maar aanvallen. Immers, normaal zou Michelton moeten controleren en door Chaves te laten aanvallen, hoeft Michelton niet meer te controleren. Al zou het wel snel kunnen veranderen als Yates het roze niet meer heeft.
Battaglin nu favoriet gok ik voor de ritzege?
Chaves bakt er weer helemaal niets van, ik heb ook gelezen ademhalingsproblemen en keelklachten.. Vervelend voor hem. Ik verwacht ook niet dat hij de 3 weken vol zou maken.
Van Yates verwacht ik ook dat hij er nog wel doorheen zakt.. De tijdrit gaat hem sowieso opbreken. Hij verliest (gezien etappe 1) op 9 km. al ruim 20 seconde. De 2e tijdrit is bijna 35 km, doorberekend zal hij dan ongeveer 1.15min. verliezen. Ik verwacht niet dat hij die voorsprong zal hebben tegen die tijd.
Mijn conclusie na 1 week koers: Tommeke gaat als n speer! Hoop nog wel op een ritwinst voor Tom!
Mijn gevaarlijkste tegenstander van Tommeke is toch echt Pinot, die vind ik wel fris ogen en aanvallend koersen! (helaas heeft hij ook niet zo'n beste tijdrit).
Een aantal gasten gaat echt wel oorlog maken vanaf 50 km voor de finish allereerst door vol gas te geven op dat klimmetje en daarna de afdaling. Sam Bennett willen ze natuurlijk niet meenemen naar de finish en ik weet niet hoeveel man Bora nog heeft rijden, maar er zullen eigenlijk weinig ploegen belang hebben bij een 'massa'sprint vandaag dus de controle zal ver te zoeken zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.