Scorito Giro 2018

1 2 ... 19 ... 187 188
Gesloten
joenique

LLS is zeker interessant: aanval, tijdrit en ik heb hem als extra Astana renner voor eventuele teampunten MAL

En volgens scorito is LLS ook sprinter geworden :p

Inderdaad met de beperkte overgangsetappes is het belangrijk aanvallers te nemen die meer kunnen opleveren dan alleen de aanval.
Toch in mijn ogen een must om wat aanvallers te hebben, je kan geen 12 klassementsmannen opstellen e :p

Ornor

Nee maar wel 9. En je gaat drie mensen kiezen die uit- of tegenvallen.

Vorig jaar had ik 'pech' met Thomas maar veel geluk met Landa. Die werd na zijn valpartij een no-brainer om op te stellen. Hoeft niet te lossen bij favorieten, maar kon door zijn achterstand ook vrij aanvallen.

Zoiets zou Aru ook kunnen gebeuren, maar ene Froome of Dumoulin natuurlijk niet, die haken dan gelijk af als ze op achterstand staan ivm de Tour. Wat me er weer toe brengt het programma van Chaves en Yates wat beter te bekijken.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ El mel als je op de heuvelklassiekers af zou moeten gaan zou Vanendert een aanvaller voor de heuvel etappes zijn .

Maar vooral die heuvel etappes zijn moelijk te voorspellen , moet je hier gaan voor aanvallers , puncheurs en zijn er ook nog heuvel etappes waar de klassement mannen gewoon los gaan .

Dit is voor mij nog geen renner die mijn selectie doet veranderen , heb voor de heuvel etappes nu paar renners staan met mogelijke team punten voor andere etappes want puur voor de heuvel etappes kan je er makkelijk naast zitten .

Maar verwacht nog wel renners erbij waardoor mijn team aangepast zal worden

Cerebral36

'@Joenique Ik heb nou net LLS eruit gehaald :) Denk dat hij inderdaad niet zo veel kansen krijgt zolang Mal vol voor het klassement gaat. Daarbij zijn rit 4 en 5 al erg snel en zal denk ik niemand van de meer gevestigde aanvallers meteen ruimte krijgen. Dan gaat het dus om aanvallers voor later in de Giro en dat is vrijwel onmogelijk te voorspellen :)

janstof

'@allieballie, dan nog vind ik Sanchez een interessante optie. Met Lopez heeft hij potentiële punten voor het jongeren en algemene klassement. daarnaast zullen er ook etappes zijn dat wij onze aanvallers in zetten en dat het om de AK mannen gaat, kun je met winst Lopez ook nog teampunten pakken bijvoorbeeld en andersom ook!
Daarnaast heeft hij in de Vuelta vorig jaar ook gereden met Aru en Lopez waarbij hij ook gewoon mocht aanvallen volgens mij, 1x 4e en 1x 7e geloof ik.

Cerebral36

'@janstof Daar heb je een punt. Ik heb LLS nu gewisseld voor Roche (deels in de hoop dat Dennis de tijdrit wint) en voor de resultaten van Roche zelf. Zie namelijk Dennis uiteindelijk niet voor het klassement gaan en dan kan Roche dat overnemen. Maar telt dat zwaarder dan de punten die LLS kan halen...Moeilijk!

Nylz

Wellens kan toch ook worden opgesteld in de tijdritten? Die gaan hem aardig af dit jaar.

Cerebral36

'@Nylz Wellens is op dit moment de enige "onomstreden" aanvaller in mijn selectie :)

joenique

Grootste probleem met deze Giro is ratio budget klassement/sprinters.
Alle renners die ooit al eens hebben geprobeerd mee te sprinten kosten min. 1mil ;')

En dan bij de klassementsrenners weinig keuze voor 1,5 - 2 mil (geen Meintjes fan, Formolo & Bennett gaan redelijk klassement rijden maar steeds 21ste en 22ste worden in etappe, bij Woods twijfel ik of hij zijn prestatie van de vuelta kan herhalen) :p

joenique

'@Nylz: denk toch dat de tegenstand in deze tijdritten veel feller gaat zijn dan in zijn gereden tijdritten dit jaar; dus zie hem niet direct top 20 halen

El Mel

'@Snoek Scotiro gewijs is hij inderdaad ook niet een must have. Maar als liefhebber is het wel mooi om naar te kijken (zoals in de Ardennen). Wat betreft aanvallers zit ik ook maar op 2 (allebei met een goede tijdrit). Ik heb liever een extra bergman voor als er 1 of 2 renners tegen gaan vallen.

timothyvana

Ik kom ook budget tekort. Ik zou graag Dumoulin en Froome thuis laten, maar dat is bijna onmogelijk gezien ook hun tijdrit capaciteiten. Ik vrees dat de man in vorm (pinot) daardoor de dupe gaat zijn. Ik heb ook niemand van Mitchelton-Scott dus ik ben dan bang dat mijn klimteam dan weer te karig is voor de bergetappes. Dit is de moeilijkste puzzel in jaren!

Nylz

Ik probeer die puzzel op te lossen (Froome en Dumoulin thuislaten) door op te vullen met een aantal tijdrijders en klimmers van 2-4 miljoen. Dit zou een groot deel van de gemiste punten moeten opvangen EN het is een bonus als Froome en Dumoulin tegen blijken te vallen.

Maar ja... Froome en Dumoulin thuislaten....

janstof

'@timothyvana, daar zit ik ook mee! Froome en Dumoulin gaan veel tijd pakken op mannen zoals Pinot, Chaves, Yates etc. in de tijdrit. De vraag is dan ook of ze dit kunnen goedmaken in de bergen. Aru en Lopez kunnen de schade vaak redelijk beperken omdat ze ook een redelijke tijdrit hebben. Maar aan de andere kant, Mitchelton-Scott hebben wel een sterke ploeg met mogelijkheden in de bergen, Chaves, Yates, Nieve, Haig, Kreuziger.

Matt89

Froome en Dumoulin thuislaten is naar mijn mening gekkenwerk. Behalve als je voor de overwinning in het AK gaat, dan kan het een mooie zet zijn.. Wil je op 'safe' spelen en je index niet om zeep helpen is het naar mijn mening noodzakelijk om beide mee te nemen. Zowel Dumoulin als Froome kunnen heel goed pieken en dat gaan ze in de Giro ook doen.

Nylz

En dat is het 'm nou juist. Die index zegt me niks en een 50e of 100e plaats ook niet, je wint er niks mee.

Matt89

Dat verandert wel het één en ander, dan kan het een perfecte zet zijn om een gooi te doen naar winst in het AK, al moet je dan wel wat geluk hebben met het uitvallen / tegenvallen van zowel Dumoulin als Froome. Je kan er ook voor kiezen om er één mee te nemen, maar dan is het wel heel zuur als je net de verkeerde meeneemt. Ik zou dan voor Froome gaan. Ik heb zo'n gevoel dat Froome echt voor 100% voor deze Giro gaat. Hij moet nog maar zien of hij mag starten in de Tour en daarnaast betekent dat een historische reeks. Dumoulin zie ik eerder opgeven als het even tegenzit, zodat hij meteen de focus kan verleggen op de Tour.

Cerebral36

Mijns insziens is Froome en Dumoulin weglaten echt zelfmoord. Vriend van mij dacht vorig jaar in grote ronde ik skip Froome.....Hij eindigde niet hoog :) Froome Dumou en Lopez waren wel mijn zekerheidjes, aangevuld met Pinot als persoonlijke favoriet. Dat betekent geen Aru, Yates en Chaves. Met name die laatste 2 is nog wat twijfel. Op papier ijzersterk team, maar heb gewoon niet zoveel vertrouwen in die 2 denk ik.

Matt89

Het grootste vraagteken voor wat betreft de klassementsmannen die duurder zijn dan 3 miljoen vind ik Chaves. Enorm sympathieke gast die ik het ook gun, maar ik zie hem weinig presteren deze Giro...

Kling

De Chaves van 2016 is een garantie voor punten én een heerlijke renner om naar te kijken. Maar gaat hij het beter doen dan Yates? Zeg het maar. Ik heb slechts ruimte voor één van die twee.

Matt89

Maar de Chaves van 2016 hebben we in 2017 niet gezien (blessures), maar ook in 2018 nog niet...

El Mel

'@Cerebral Ik heb precies dezelfde toppers. Het probleem van Mitsc-Scott vind ik dat je niet weet voor wie ze gaan rijden, de kans om 3 mil weg te gooien is daarmee groter. Op dit moment lijkt het op Yates, maar blijft dat ook zo als hij tijd verliest en Chaves er goed op staat? Dan laat ik ze liever beide weg.

Nylz

Een vriend van mij had Froome en Contador niet in de Tour van 2014. Helaas was de rest van z'n team zo belabberd dat ie uiteindelijk niet eens onze vriendenpoule heeft gewonnen. Het kan dus wel, maar de rest van je team moet dan goed zijn en het blijft een groot risico natuurlijk.

ditisdavid

De Chaves van 2016 hebben we in de eerste bergetappes van de Vuelta 2017, voor de gebrekkige voorbereiding hem parten begon te spelen, nog wel gezien. En voor grote rondes staat hij er zelden, dus logisch dat hij dit jaar weinig heeft laten zien. Maar wel een gok voor dat geld inderdaad.

Dumoulist

Aanvallers kiezen blijft lastig. Zij worden ongeveer de derde week pas echt interessant. Dan wordt het pas redelijk ‘voorspelbaar’. Voor die tijd is het echt gokken. Week 3 komen meestal de falende klassementsmannen aanbod en dan zijn bijvoorbeeld Mas en Brambilla zeer interessante opties als aanvaller. Beide renners kunnen aardig klimmen en hebben een goede punch in huis. Zij kunnen dus zeker voorop blijven om het vervolgens ook af te maken. De prijs van Mas boeit niet zoveel aangezien Viviani ‘gewoon’ 4 ritzeges gaat pakken, scheelt weer een sprinter. Vijf sprinters is dan ook meer dan voldoende.

Daarnaast denk ik dat 12 klassementsrenners geen overbodige luxe is. De een presteert aan het begin van de ronde goed, de anders juist aan het eind. De een heeft een punch in huis, de ander laten ze misschien rijden. En ongetwijfeld zullen er ook een paar renners onverhoopt uitvallen. Bovendien telt het eindklassement redelijk zwaar mee en dan is het fijn om er 12 in dienst te hebben. Of verklaart iemand mij nou voor gek?:D

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.