Scorito Giro 2018

1 2 ... 21 ... 187 188
Gesloten
Treenert

Éééén hup, Lopez eruit, Soler erin, dat geeft lucht! Heb nóg twee broekies met teampunten en dat moet genoeg zijn.

Cerebral36

Lopez eruit ?? Blasphemy :) Maar snap hem wel hoor, is erg dure renner, maar het naar mijn mening waard en laat hem dan ook lekker staan :)

Rutgerca

Lopez eruit? Dapper! Lijkt me dat veel hem toch wel hebben

steefje9

En niet meer wisselen @treenert? Bij mij is de twijfel soler VS pozzo en dat geeft juist minder lucht want heb nu nog pozzo

Rutgerca

Ik heb op dit moment een groep sprinters die het in een goed veld niet goed zou doen. Hopen op geluk

Imbatido

Er zijn op het moment wel een boel verschillende startlijsten in omloop. Cyclingfever heeft een variant met onder andere Colbrelli, Buchmann, Ferrari erop. Ik vraag me af wat er nou van de organisatie zelf afkomstig is en wat er allemaal eigen invulling is.

El Mel

Lopez eruit? Geen haar op m'n hoofd ;)

Jori

'@El Mel: Al kaal dus? :p

Treenert

Nou dat heeft niet zoveel met dapperheid te maken, waarvoor dank, maar meer met het inschatten van een mogelijk koersverloop en uiteraard budget. Ik denk redelijk eenvoudig te kunnen voorspellen wie er na de proloog een aantal dagen in het wit gaat rijden. Vervolgens denk ik dat ook redelijkerwijze te kunnen ná de eerste 'bergetappe'. En als het al gebeurt, wanneer gaat Lopez die trui dan overnemen? Want als je er in mag rondfietsen vind je altijd nog ergens 5% extra. Daarnaast heb ik nog 2 jonge 'knechten' die bergop telkens ook redelijk kort kunnen finishen en ook top 5 (JK) kunnen halen.

GEEN namen noemen over die eerste, kenners hier weten wel wie ik bedoel.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Nadeel om 12 renners voor het klassement te nemen is zoals vorig jaar in de Vuelta zelf meegemaakt waar ik zelfs 13 of 14 renners had die vooraf voor een klassement konden gaan. In de laatste bergetappes waren Alaphilippe, Majka, Jungels en Yates aanvallers geworden door pech of niet goed genoeg. Dan was het gewoon moeilijk kiezen wanneer je ze in welke bergrit ging opstellen ten koste van de klassementsrenners die wel nog voor een klassement gingen. Waren weinig uitvallers daar dus was gewoon enorm moeilijk weet ik nog en paar keer opgesteld waar niet nodig en omgekeerd.

Nylz

'@Treenert

Ik heb 'm ook.
Voor de niet-kenners: Het is Niklas Eg! Koopje! Die moet je selecteren!

Chesron21

'@treenert

Ik ook, maar ik verwacht dat Wielerflits hem zelf in de voorbeschouwing wel zal tippen als witte trui kandidaat numero uno voor de eerst 4 a 5 dagen.
Dus heel veel winnen we er vast niet mee dat we dit nu al weten

Treenert

'@ Wesley: helemaal mee eens, ik heb er 10 waarvan Poels in mijn geval er ook één is. Blijf wel over hem twijfelen.

@ Chesron21: dat vrees ik ook kortom: NIET DOEN WIELERFLITS!!!!

Laatst gewijzigd
JimKro

'@Wesley

Ik had hetzelfde vorige Vuelta (veel anderen ook denk ik ), maar ik heb toch liever dat ik in ieder geval de keuze kan maken tussen relevante namen dan dat ik ze helemaal niet heb. Liever teveel dan te weinig in andere woorden. Dit is uiteraard tot op zekere hoogte, want vanaf een bepaald punt zal een overvloed aan keuzes alleen maar tot lagere scores leiden als je niet elke keer goed kiest.

Ik weet van afgelopen Vuelta nog dat de keuze vooral was of je wilde consolideren door renners te kiezen die goed stonden in het klassement, of een poging wilde doen om verder te stijgen door aanvallers toe te voegen in plaats van de nummers 8-10 van het klassement.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Krists Neilands

timothyvana

'@ Wesley

Bij de Vuelta was het budget relatief gezien ook stukken ruimer dan bij deze Giro. Trentin was als (top)sprinter bijvoorbeeld maar €2.000.000 als ik het me goed herinner. Er waren nog minder sprintetappes op voorhand, dan bij deze Giro en de klassementsmannen waren ook veel vriendelijker geprijsd.

Daarnaast waren de meeste fatsoenlijke knechten 500 of 750k, waarbij deze nu gestegen zijn naar 750k en 1m. Het budget is nu gewoon erg krap. Ik heb nu 7 'klassementsmannen' waarvan ik er eigenlijk maar 5 'zeker' in de top-10 verwacht, dit is veel te karig dus moet nog even doorpuzzelen.
@ Treenert: MAL eruit is een dappere zet, ik heb er ook over nagedacht, maar kreeg geen goed gebalanceerd team in de bergen (maar dat heb ik op dit moment ook niet...)

Laatst gewijzigd
Nylz

'@WcEendT

ssstt!!

Chesron21

Ik vind 4,5 mil voor MAL overigens echt veel geld, maar daar kan ik uiteraard naast zitten. Dit zou moeten betekenen dat hij zonder witte truipunten mee te tellen ongeveer 4 mil zou moeten zijn. Ik schaal Aru en Pinot voorlopig nog wat hoger in en ga dan ook liever voor plek 2/3 van het witte trui klassement, omdat ik denk dat er 1 goedkope optie is die dit kan bewerkstelligen en ik verwacht dat hij niet bijster ver van MAL zal zitten en meerdere top 20s haalt.

Cerebral36

Gaan jullie lekker allemaal voor Eg, ga ik voor Pedersen :)

WCEendT

Een goedkope optie die niet bijster ver van MAL zal zitten? Denk dat we MAL nu aan het onderschatten zijn.

Cerebral36

'@Eend MAL was mijn eerste keus per direct dus ik onderschat hem zeker niet haha

Laatst gewijzigd
Chesron21

Voor 4,5 miljoen niet ;)
En bijster ver is uiteraard relatief, maar ik bedoel hierin qua scoritopunten.

Nylz

'@Cerebral36

:-( Kun je je post nog verwijderen?

JvdBrink

Heb mijn team ook zo goed als rond. Verheug me nu al op het moment dat er 'last moment' een renner uit mijn team niet start/uitvalt en ik niet tevreden ben met een vervanger voor hetzelfde bedrag, waardoor de hele puzzel weer opnieuw gelegd kan worden.

Dumoulist

De manier waarop die 2 ritzeges in de Vuelta tot stand kwamen is volgens mij al voldoende reden om MAL meerdere etappes kopman te maken. Die gaat zijn geld echt wel waard zijn.

1 2 ... 21 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.