Scorito Giro 2018

1 2 ... 22 ... 187 188
Gesloten
joenique

Louis Vervaeke! Dat is hem! Als je die niet hebt...

Karperdrol

'@treeenert

Zijn naam is al aantal keer voorbij gekomen, al verwacht ik niet dat veel hem zullen selecteren.

Connotador

'@ Karperdrol,

Dat denk ik ook. Weet niet of dat om dezelfde reden is, maar ik zie meerdere kandidaten om het wit na de eerste etappe te krijgen. Geen uitgemaakte zaak wat mij betreft.

WCEendT

'@Treenert
Zie overigens wel drie favorieten voor het wit na de proloog, maar natuurlijk 1 top favoriet.
Al gaat die zoals iemand anders zei deze witte trui gewoon verliezen na etappe 4.

Pietje Precies

Wat een raar subforum is dit voor de start van iedere grote ronde toch weer :p

Nauwelijks interessante tactische discussie, ontzettend veel speculatie, koopjes die worden prijsgegeven alsof het kerst is en verder vooral de gebruikelijke namen die de revue passeren met daarbij de toevoeging dat je diegene absoluut wel of niet zou moeten hebben (helaas vaak zonder onderbouwing).

Zonde!

nathancouw

Ik doe niet mee! Ik doe niet mee!

Laatst gewijzigd
Matt89

Wat is dat toch met het noemen van 'pareltjes' en het benoemen van een renner waar iemand op doelt? Ik kan geen enkele reden vinden om dat te doen hier op een forum. Je wilt toch winnen? Heeft het te maken met stoerdoenerij of pure onzekerheid om van anderen te horen dat het inderdaad dé renner is die deze Giro het verschil gaat maken.

Doe het gewoon niet. Het is toch veel mooier als jij die renner hebt (en veel anderen niet), dan later op het forum kunnen zeggen: ik had het nog zo gezegd.

Karperdrol

'@Connotador,

Ik heb zijn uitslagen even bekeken (ook van voorgaande jaren), niet echt spectaculair toch...?

Chesron21

'@ Dumoulist
Absoluut, dat was grote klasse. Als je van plan bent hem vaker kopman te maken (ook door het ontbreken van andere topklimmers door budgetgerelateerd keuzes) dan gaat hij veel punten opleveren. Maar ag ja, zo blijft het toch de ene tegen de andere afzetten en gelukkig maken we daarin allemaal andere keuzes. Over budget gesproken... Het voelt meer als mijn eigen portemonnee als ik zie wat we hier mogen investeren :P Lastige opgave deze keer.

WCEendT

'@Pietje @Matt89
Bestaat ook zoiets als gewoon plezier hebben. Denk dat de meeste (ik i.i.g.) hun parels voor zich houden en dit forum gewoon als leuke bijzaak zien/gebruiken. De meeste plezier heb ik tenminste altijd vooraf.

joenique

Er zitten er sowieso een aantal jonge "goede" tijdrijders (ze moeten nu niet allemaal genoemd worden) bij; zal een portie geluk bij komen om de witte trui in je team te hebben na de proloog :)

Maar ik zal wel een goede kans hebben :)

Lowland

In de tour van vorig jaar had ik ontzettend lang zitten wikken en wegen over mijn team. Na de eerste korte tijdrit lagen Izagirre, Valverde en Roglic al op hun gat waarbij de eerste twee ook niet meer opstapten. In verloor de vriendenpoule van iemand die de dag van tevoren zijn team in een paar minuutjes bij elkaar klikte. Dit om aan te geven dat de geluksfactor (of pechfactor) niet te onderschatten is.

Guardian

Ik denk ook dat er wel een topfavoriet is voor het wit na de eerste etappe. Ik doe echter zonder twijfel en en.
Voordeel van het enorm hoge aantal namen wat genoemd is dat er vanzelf wel een rookgordijn ontstaat. Er zijn al erg veel namen genoemd die er helemaal niet toe doen. Ik ben het voor de rest helemaal eens met @Matt89, de charme van dit spel is toch het uitzoeken in de weken ervoor?

wesley1983

Denk dat ik me lekker afzijdig ga houden tot aan de start van de giro, alhoewel dit moeilijk zal zijn. Is er inderdaad helemaal erover aan het gaan, en zoals veel vooraf aan een ronde zitten er hier veel mensen te posten en de slimmerik uit te hangen en tijdens het begin van de ronde hoor je ze dan om hun beklag te doen van bepaalde keuzes en in de laatste week hoor je ze al helemaal niet meer. Zonder namen te noemen!

Laatst gewijzigd
Treenert

'@ JvdBrink, dan zou ik wachten met puzzelen tot 3 mei, anders blijf je bezig ;)

@ Dumoulist: stond hij toen al niet op minuten achterstand, en uiteindelijk op een minuut of 10 van Froome?

@ Pietje: ik heb geprobeerd te onderbouwen waarom ik MAL niet heb, kan nog evengoed dom zijn maar toch.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Nylz Welke post ? Kan wel iets aanpassen :)

Imbatido

'@Pietje: Niets houdt je tegen om zelf een interessante tactische discussie aan te slingeren.

Cerebral36

Weet je, er zijn zoveel namen deze Giro dat als ik een naam noem ik er echt niet van uit ga dat ik Staatsgeheimen prijs geef. Ik doe vaak juist het tegenovergestelde en neem de parels juist niet. Wel gokje, maar anders heb je straks allemaal hetzelfde team. En mijn team wijzigt toch nog 150 x haha

ploep

Een naam die ik nog niet gezien heb mag op basis van zijn voorseizoen een pareltje genoemd worden met een prijskaartje van slechts 750.000. Ik denk ook dat hij zijn eigen gang zal mogen gaan en je meer zekerheid hebt met hem dan met zijn duurdere teamgenoot.

JvdBrink

'@treenert Kon ik maar wachten tot 3 mei, ik hou te veel van puzzelen :P

Matt89

Het plezier hebben in het spel staat absoluut bovenaan (@WCEendt), dat ben ik met je eens. Punt is vooral dat ik totaal niet kan begrijpen waarom met interessante namen wordt gegooid op een forum waar misschien wel enorm veel mensen meelezen en het wielrennen nauwelijks volgen. Er moet natuurlijk ergens over gediscussieerd worden, maar ik vind dat jammer en nergens voor nodig.

Voordeel is inderdaad dat er veel namen in de groep worden gegooid en dat daardoor een rookgordijn ontstaat maar een slimme lezer haalt de juiste namen er wel uit. En met die namen wil ik juist het verschil maken. Meestal blijken die parels het niet waard te zijn (een grote ronde is toch wat anders), maar die keer dat het wel lukt is dan extra mooi.

Cerebral36

Ik denk eerlijk gezegd dat sinds het betaald is, de meeste deelnemers serieus meespelen en het aantal namen toeristen zal zijn afgenomen. En mijn namen die ik noem kunnen net zo goed compleet falen en dan ben je mooi dom dat je er klakkeloos in mee gaat. Welke namen er ook worden genoemd, ik trek toch mijn eigen plan. Zie het probleem dus niet zo.

Starlynk

Ik hou zelf niet van die cryptische omschrijvingen van renners. Het interessants vind ik om over tactische dingen te discussiëren (hoeveel aanvallers is nou nuttig? moet je wel of niet rekening houden met teampunten?).. Of anders gewoon over renner X (is Aru nu wel of niet in vorm? Denken jullie dat Formolo echt voor de top 5 kan gaan?).. Maar die posts van "ik weet echt een pareltje voor de tijdrit, maar ik ga hem lekker niet verklappen, alleen zijn naam heeft 7 letters!" vind ik totale onzin :p Zeg dan gewoon niks

WCEendT

Snap je punt volledig Matt.

Zelf ben ik vooral blij dat de A of B vragen nog nergens zijn en denk dat het namedroppen me daardoor wat ontgaan is :p.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Starlynk Haha helemaal mee eens. Zijn naam begint met een M en in zijn achternaam zit een Z :) Dat soort dingen haha. Aru is nou een mooie opstap naar een discussie. Ik denk dat hij op het moment toch wat minder is dan de andere toppers. Vandaar dat ik hem skip. Maar Aru is zo'n naar ventje die er opeens wel kan staan en uithaalt. Voor nu is het toch Pinot bij mij, maar dat is zoals eerder gemeld persoonlijke voorkeur.

1 2 ... 22 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.